Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: تغییر دشواری و موقعیت سوال در طرح معادل سازی سوال با مبنای نظریه پرسش-پاسخ

در برنامه های سنجش عملیاتی که نظریه پرسش- پاسخ را به کار می برند، نا متغیر بودن پارامتر های سوال زمانیکه سوال در موقعیت های مختلفی ازجمله موقعیت ساخت سوال نسبت به زمانیکه در موقعیت اجرای میدانی ظاهر می گردد با تهدید مواجه می شود.

چکیده

در برنامه های سنجش عملیاتی که نظریه پرسش- پاسخ را به کار می برند، نا متغیر بودن پارامتر های سوال زمانیکه سوال در موقعیت های مختلفی ازجمله موقعیت ساخت سوال نسبت به زمانیکه در موقعیت اجرای میدانی ظاهر می گردد، با تهدید مواجه می شود. این مطالعه داده هایی را مورد استفاده قرار می دهد که حاصل از سنجش های گسترده ای برحسب تغییرات مدل دشواری سوال راش است که تابعی از تغییرات موقعیت، سطح آزمون، محتوای آزمون و شکل سوال است. به دنبال پیگیری در جهت یک تحلیل واقعی  از داده ها، مطالعه شبیه سازی در جهت سنجش تأثیر تغییر موقعیت سوال بر معادل سازی انجام شد. نتایج این پژوهش نشان داده که تغییر موقعیت سوال به شکل معناداری تغییر دشواری سوال راش را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر چه به نظر می رسد فرایندهای آزمون سازی در موقعیت های پژوهشی تا حدی اثر شدید تغییر موقعیت سوال را کاهش می دهند، اما در برنامه های سنجشی که سایر شیوه های آزمون سازی یا سایر مدل های معادل سازی را به کار می برند، باید نتایج معادل سازی با هم ترکیب شوند.

1-مقدمه

کاربردهای نظریه پرسش- پاسخ ویژگی نا متغییر بودن پارامترهای سوال را شامل می شود. از همین رو زمانیکه مفروضه های زیربنایی رعایت می شوند، IRT از شیوه کاربرد پارامترهای حاصل از نمونه قبلی آزمون شوندگان برای نمونه جدید هم حمایت می نماید. از لحاظ نظری، فواید نامتغییر بودن پارامتر های سوال اجازه کاربردهایی همچون سنجش انطباقی با کامپیوتر و سنجش پیش معادل سازی را می دهد.

  برخی از تهدیداتی که در ارتباط با نامتغییر بودن پارامتر های سوال وجود دارند مربوط به سطح سوال می شود که این مقوله شامل، اثرات زمینه ای، اثرات موقعیتی سوال، اثرات آموزشی، حجم نمونه متغییر و سایر منابع مجموعه پارامترهای سوال است که صراحتاً  در کاربردهای IRT کنترل و تشخیص داده نمی شود. برخی از پژوهشگران موجودیت اثرات این قبیل عوامل مربوط با سطح سوال را مورد پژوهش قرار داده اند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تغییر دشواری و موقعیت سوال در طرح معادل سازی سوال با مبنای نظریه پرسش-پاسخ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تغییر دشواری و موقعیت سوال در طرح معادل سازی سوال با مبنای نظریه پرسش-پاسخ
نویسنده/ناشر/نام مجله :
APPLIED MEASUREMENT IN EDUCATION
سال انتشار
2009
کد محصول
1000903
تعداد صفحات انگليسی
24
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,540,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده روانشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1540000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


item response theory

تاریخ انتشار در سایت: 2014-05-01
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید