Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: سنتز نانو ذرات مغناطیسی Fe3O4 و CoFe2O4 و اصلاح سطحی آن ها با جذب سطح فعال

در این مقاله، نانو ذرات مغناطیسی Fe3O4 و CoFe2O4 با موفقیت در محلول آبی سنتز شده و با اولئیک اسید پوشش داده شدند.

چکیده

نانو ذرات مغناطیسی Fe3O4 و CoFe2O4 با موفقیت در محلول آبی سنتز شده و با اولئیک اسید پوشش داده شدند. محلول جامد و آلی از نانو ذرات سنتز شده به دست آمد. فیلم ­های تک لایه خود آرا با استفاده از محلول آلی این نانو ذرات تهیه شد. ابعاد بلور تعیین شده توسط معادله دبای-شرر با استفاده از داده­ های XRD، با اندازه ذرات محاسبه شده توسط تصاویر TEM مطابقت داشت، و این نشان دهنده آن است که ذرات سنتز شده نانو بلور هستند. تکنیک ­های EDS، ED، FT-IR، TGA/DTA و DSC برای تعیین مشخصات نانو ذرات و جذب اولئیک اسید استفاده شدند، و مشخص شد که جذب اولئیک اسید روی نانو ذرات Fe3O4 به صورت دو لایه و روی نانو ذرات CoFe2O4 به صورت تک لایه است. رفتار سوپر پارا مغناطیس نانو ذرات توسط حلقه پسماند محاسبه شده در K 300 تعیین شد.

1-مقدمه

نانو ذرات مغناطیسی به دلیل داشتن خواص فیزیکی و شیمیایی جدید نسبت به دیگر نانو ذرات، توجه زیادی به خود جلب کرده­ اند. مشکلات متعددی که در بررسی نانو ذرات مغناطیسی وجود دارد مشابه دیگر نانو ذرات است. اولین مشکل، چگونگی دستیابی به ذرات مونو دیسپرس و کامپوزیت آن­ها است. مشکل دوم، چگونگی سوار کردن نانو ذرات به صورت آرایش ­های فضایی منظم یک بعدی، دو بعدی و یا سه بعدی روی یکدیگر است، و تکنیک ­های بسیاری برای تهیه ساختارهای منظم از نانو ذرات مورد استفاده قرار گرفته ­اند که شامل تکنیک LB، تکنیک خودآرایی، رسوب­دهی الکتروفورتیک و رسوب­دهی مگنتو فورتیک می­شوند. مشکل سوم، تعیین مشخصات نانو ذرات و لایه ­های ایجاد شده از آن­ها است که معمولاً روش­های UV- مرئی، FT-IR، XRD، TGA/DAT، پتانسیل زتا، XPS، TEM، SEM، AFM و STM مورد استفاده قرار گرفته ­اند. به طور ویژه، برای تعیین خواص مغناطیسی نانو ذرات مغناطیسی و لایه­ های آن­ها از طیف ­سنجی موسباور، خم مغناطیس ­پذیری، تشدید فرو مغناطیسی (FMR)، مقاومت مغناطیسی (R(H))، و EPR استفاده می­شود....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " سنتز نانو ذرات مغناطیسی Fe3O4 و CoFe2O4 و اصلاح سطحی آن ها با جذب سطح فعال " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنتز نانو ذرات مغناطیسی Fe3O4 و CoFe2O4 و اصلاح سطحی آن ها با جذب سطح فعال
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Bulletin of the Korean Chemical Society
سال انتشار
2006
کد محصول
1000945
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
6 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , نانوفناوری , شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Magnetic nanoparticles
Surfactant adsorption
Fe3O4
CoFe2O4

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-01
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید