Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: رهبري واقعي: تئوري جديدي براي پرستاري يا بازگشت به پايه ها؟

رهبري واقعي مدل نوظهور نظري است كه بر ريشه هاي رهبري اثربخش تمركز دارند. هدف اين مقاله تشريح ارتباط رهبري واقعي با پيشرفت رويه ها و تحقيقات رهبري پرستاري و توجه به اين سوال است كه آيا اين موضوع تئوري جديد رهبري است يا تئوري اي قديمي با ظاهري جديد است.

چكيده

هدف: رهبري واقعي مدل نوظهور نظري است كه بر ريشه هاي رهبري اثربخش تمركز دارند. هدف اين مقاله تشريح ارتباط رهبري واقعي با پيشرفت رويه ها و تحقيقات  رهبري پرستاري و توجه به اين سوال است كه آيا اين موضوع تئوري جديد رهبري است يا تئوري اي قديمي با ظاهري جديد است.

طراحي/ روش و رويكرد: اين مقاله مباني و اجزاي كليدي مدل را تشريح مي كند و مسائل مفهومي، نظري و مسائل اندازه گيري مربوط به رهبري واقعي را ارزيابي مي كند و آنرا با ديگر تئوري هاي رهبري كه اغلب در ادبيات پرستاري مطرح مي شوند مقايسه مي كند.

يافته ها: تئوري نوظهور رهبري واقعي مباني اي را براي تشريح فرايندهاي كليدي كه به كمك آنها رهبر واقعي و پيروان آن بر نتايج كاري و عملكرد سازماني تاثيرگذار هستند را بررسي مي كند .اعتبار رهبري واقعي مستندات مقدماتي دارد و مطالعات كمي رابطه مثبت بين رهبري واقعي و اطمينان را نشان داده اند. علاوه براين،‌شفافيت بخش واقعي و جامع بودن چارچوب كلي نظري مبناي خوبي را براي تحقيقات آتي مي دهد كه رابطه بين رهبري واقعي و ايجاد محيط كاري سالم تر را بررسي مي كنند.

ريشه/ ارزش: تمركز بيشتر بر جنبه هاي منطقي رهبري،‌اجزا هنجاري و مباني ،‌ارتباط بالقوه سرمايه روانشناختي با كار و تاكيد بر توسعه رهبري و افراد در چارچوب رهبري واقعي ارتباط نزديك با اولويت هاي رويه ها و تحقيقات فعلي و آتي رهبري پرستاري براي ايجاد تغيير ماندگار در محيط كاري پرستاري دارد.

1-مقدمه

فشار بر رهبران پرستاري هرگز بيشتر نشده است. با كمبود قريب الوقوع مديران پرستاري،‌بازنشستگي رهبران كنوني، چالشهاي بهداشتي و ايمني مربوط با محيط كاري پراسترس،‌فناوري در حال پيشرفت،‌افزايش بحرانهاي اخلاقي و فضاي غير مطمئن اقتصادي، رهبران پرستار در همه سطوح و در همه انواع سازمانهاي بهداشتي،‌با كاهش خوش بيني و اطمينان به آينده بهتر روبرو هستند. گزارشات اخير نيازمند رهبري پرستاري مثبت،‌قوي براي ايجاد و حفظ فرهنگ ايمني و فضاي اطمينان است ( كميته حمايتي كانادا 2002، انجمن دارو 2004). رهبري واقعي، به عنوان ريشه اصلي رهبري اثربخش كه براي ايجاد اطمينان و محيط كاري سالم تر،‌ارتقا ايمني بيماران و برتري در درمان و بازنشستگي و استخدام پرستاران پيشنهاد شده است ( آوليو و گاردنر 2005، كرفوت 2006، شيري 2—6).

اين مقاله ارتباط تئوري جديد رهبري پرستاري را با پيشرفتهاي رويه هاي رهبري پرستاري و تحقيقات آن ارائه مي كند. آيا از نظر آماري تئوري جديد رهبري است و يا با ديگر تئوري ها همپوشاني دارد؟ هم چنين،‌مروري از اين مدل رهبري داريم كه شامل ريشه هاي تاريخي و فلسفي آن با تعاريف و توضيحات اجزا كليدي آن است. در ادامه مفاهيم نظري و مسائل اندازه گيري مرتبط با رهبري واقعي را ارزيابي مي كنيم و آنرا با ديگر تنوري هاي رهبري كه اغلب در ادبيات پرستاري مطرح مي شود مقايسه مي كنيم. در انتها،‌چهار الگو را شرح مي دهيم كه شامل قابليت كاربرد رهبري واقعي در رهبري پرستاري كنوني است. هرچند ما از ديد پرستاري كانادا و كارهاي تجربي كنوني اين كار را مطرح مي كنيم اما ريشه اين مطالعات در آمريكا است و رهبري واقعي كاربرد بالقوه خود را در بسياري از زمينه هاي بهداشتي دارد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " رهبري واقعي: تئوري جديدي براي پرستاري يا بازگشت به پايه ها؟ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رهبري واقعي: تئوري جديدي براي پرستاري يا بازگشت به پايه ها؟
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Health Organization and Managemen
سال انتشار
2009
کد محصول
1000988
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
204 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مديريت , پرستاری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Leadership
Nursing
Conditions of employment
Health services
Employees involvement

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید