Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: کشف همسایه و مکان‌یابی کرم‌چاله در شبکه‌های متحرک ad hoc

کشف همسایه بخش مهمی از بسیاری از پروتکل‌های شبکه‌های ad hoc بی سیم، از جمله مکان‌یابی و مسیریابی است. هنگامی که کشف همسایه شکست می‌خورد، کارآیی ارتباطات و پروتکل‌ها کاهش می‌یابد.

Abstract
 

Neighbor discovery is an important part of many protocols for wireless adhoc networks, including localization and routing. When neighbor discovery fails, communications and protocols performance deteriorate. In networks affected by relay attacks, also known as wormholes, the failure may be more subtle. The wormhole may selectively deny or degrade communications. In this article we present Mobile Secure Neighbor Discovery (MSND), which offers a measure of protection against wormholes by allowing participating mobile nodes to securely determine if they are neighbors, and a wormhole localization protocol, which allows nodes that detected the presence of a wormhole to determine wormhole’s location. To the best of our knowledge, this work is the first to secure neighbor discovery in mobile adhoc networks and to localize a wormhole. MSND leverages concepts of graph rigidity for wormhole detection. We prove security properties of our protocols, and demonstrate their effectiveness through extensive simulations and a real system evaluation employing Epic motes and iRobot robots

چکیده

کشف همسایه بخش مهمی از بسیاری از پروتکل‌های شبکه‌های ad hoc بی سیم، از جمله مکان‌یابی و مسیریابی است. هنگامی که کشف همسایه شکست می‌خورد، کارآیی ارتباطات و پروتکل‌ها کاهش می‌یابد. در شبکه‌های تحت تاثیر حملات relay، که کرم‌چاله نیز شناخته می‌شوند، ممکن است شکست نافذتر رخ دهد. کرم‌چاله می‌تواند به طور انتخابی ارتباطات را تقلیل داده یا رد کند. در این مقاله، کشف همسایه امن متحرک (MSND) را معرفی می‌کنیم که از طریق امکان بخشی به تعیین همسایگی گره‌های موجود، نوعی حفاظت در مقابل کرم‌چاله‌ها فراهم می‌کند. همچنین پروتکل مکان‌یابی کرم‌چاله ای ارائه می‌شود که به گره‌ها اجازه می‌دهد حضور کرم‌چاله را تشخیص داده و مکان آن را بیابند. تا آنجا که می‌دانیم، این مقاله اولین تحقیق امن سازی کشف همسایه در شبکه‌های متحرک ad hoc و مکان‌یابی کرم‌چاله‌ها می‌باشد. MSND از مفاهیم سختی گراف برای تشخیص کرم‌چاله استفاده می‌کند. ویژگی‌های پروتکل امنیتی خود را ثابت می‌کنیم و از طریق شبیه سازی‌های گسترده و ارزیابی سیستمی واقعی با به کارگیری Epic mote و ربات‌های iRobot تاثیرگذاری آن را نشان می‌دهیم.

1-مقدمه

کشف همسایه فرآیندی است که از طریق آن، گره ای در شبکه تعداد کل و هویت دیگر گره‌های در مجاورت خود را تعیین می‌کند. آن بخش سازنده اساسی بسیاری از پروتکل‌ها از جمله مکان‌یابی [2]، مسیریابی [3]، انتخاب رهبر [4] و مدیریت گروه [5] است. ارتباطات مبتنی برزمان و بسیاری از مکانیسم‌های کنترل دسترسی رسانه [6] به اطلاعات دقیق همسایه‌ها تکیه می‌کنند. کشف همسایه به خصوص برای عملکرد صحیح شبکه‌های بی سیم اهمیت دارد.

در شبکه‌های بی سیم، همسایه‌ها معمولا گره‌هایی تعریف می‌شوند که در بازه رادیویی یکدیگر قرار دارند. درنتیجه کشف همسایه بررسی حجم فضا یا "همسایگی" پیرامون گره ای بی سیم است. گره‌های یافته شده در همسایگی، همسایه‌ها بوده و بسته به پیکربندی و توپولوژی شبکه، ممکن است در عملکرد وظایف متنوعی از جمله ارتباطات، تشخیص و مکان‌یابی همکاری کنند. هرچند، ارتباطات بی سیم در معرض سوءاستفاده قرار دارند. متجاوز‌ها در اجرای فعالیت‌های بدخواهانه از رد سرویس ساده گرفته تا فریب کاری پیشرفته، آزادانه عمل می‌کنند.

یکی از تهدیدات پلیدانه شبکه‌های بی سیم کرم‌چاله یا حمله relay است [7]. در این حمله، دو یا چند متجاوز برای ثبت ارتباطات در سطح بیت یا بسته در یک مکان با هم همکاری کرده و آن‌ها را در هرجای دیگر شبکه بازسازی می‌کنند. کرم‌چاله‌ها می‌توانند ارتباطات را مختل کرده، مسیریابی را تغییر دهند یا منجر به خطاهای مکان‌یابی شوند. سوءاستفاده بیشتر از ارتباطات در معرض کرم‌چاله می‌تواند منجر به دسترسی فیزیکی بدون مجوز، از دست رفتن انتخابی بسته‌ها و حتی رد سرویس شود [8]. هنگامی که کرم‌چاله گره‌های دور را متقاعد می‌کند که همسایه هم هستند، می‌تواند ترافیک آن‌ها و هرگونه ترافیکی که در طول لینک ارسال می‌کنند را مشاهده کند. هنگامی که چند گره در یک منطقه به طور مشابهی در معرض خطر باشند، همه ارتباطات آن منطقه از طریق نقاط خفگی باریک قابل "جمع آوری" هستند. در این نقاط، ترافیک یکی شده و متجاوز می‌تواند با کمترین تلاش، به حداکثر دانش دست یابد. نقاط خفگی حملات بزرگ مقیاس با هدف خاص DoS را نیز در مقابل هرنوع ترافیک در حال عبور ممکن می‌سازند. به طور مشابه، پروتکل‌های مکان‌یابی گره به شدت در معرض خطر قرار می‌گیرند (مثلا ممکن است گره ای فریب خورده و فکر کند در یک پرش دورتر از anchor، گره ای با مکان شناخته شده، که بسیار دورتر است، می‌باشد). با فرض تاثیرات شدید کرم‌چاله، گره‌ها باید قادر به کشف همسایه ای امن باشند...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " کشف همسایه و مکان‌یابی کرم‌چاله در شبکه‌های متحرک ad hoc " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کشف همسایه و مکان‌یابی کرم‌چاله در شبکه‌های متحرک ad hoc
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Ad Hoc Networks
سال انتشار
2012
کد محصول
1001286
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
37
قیمت بر حسب ریال
1,540,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1540000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Security
Neighbor discovery
Wormhole localization
Mobile ad hoc networks

تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید