Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: پروتکل مسیریابی فرصت طلبانه تطبیقی برای شبکه های حسگر بی سیم برداشت انرژی

استفاده از شبکه های WSN برداشت انرژی ، با توجه به آنکه آنها می توانند ازمنابع انرژی محیطاطراف خود تغذیه شود ، حوزه ایی جذاب می باشد.

Abstract
 

Using energy harvesting WSNs (EH-WSNs) are attractive as they can be solely powered by ambient energy sources. Multi-hop routing is important to achieve wide coverage as the transmission range of each node is limited. In this paper, we propose an adaptive opportunistic routing (AOR) protocol for multi-hop EH-WSNs that achieves high throughput using a regioning scheme that adapts to network conditions and energy availability. We evaluate AOR using extensive simulations incorporating experimental results from the characterization of different types of energy harvesters. The results show that AOR increases throughput in both monitoring and event-driven WSNs with different node densities and energy harvesting rates compared to traditional opportunistic routing protocols and other non-opportunistic routing protocols. We have also implemented AOR on a testbed of 20 energy harvesting sensor nodes and results show that AOR works well in EH-WSNs

 

چکیده

استفاده از شبکه های  WSN  برداشت انرژی ، با توجه به آنکه آنها می توانند ازمنابع انرژی محیطاطراف خود تغذیه شود ، حوزه ایی جذاب می باشد. به منظور دستیابی به پوشش ناحیه وسیع وبه دلیل آنکه محدودۀ انتقالی هر گره در یک شبکه بی سیم محدود است ، مسیریابی چند گامی اهمیت دارد.دراین مقاله ، ما به تشریح و تعریف پروتکل مسیریابی فرصت طلبانه تطبیقی AOR)) برای شبکه های EH-WSN های چند گامی می پردازیم که می تواند با استفاده از یک الگوی ناحیه بندی که با شرایط شبکه و قابلیت در دسترس بودن انرژی محیطی سازگار شده است به گذردهی بالایی دست یابد. ما با استفاده از شبیه سازی های وسیع که در برگیرندۀ منابع تجربی و آزمایش مربوط به خصوصیات انواع مختلف برداشت کننده های انرژی است ، به بررسی و ارزیابی  AOR  می پردازیم .

نتایج بدست آمده نشان می دهند که در هر نوع شبکه های  WSNمبتنی بر رویداد و نظارتی با تراکم متفاوت گره ها و میزان نرخهای برداشت انرژی ،  AOR  در مقایسه با سایر پروتکل های مسیر یابی فرصت طلبانه و غیر فرصت طلبانه ، توانسته است که گذردهی شبکه را افزایش دهد.همچنین ما در این مقاله ،  AOR  را بر روی 20 گره مبتنی بر Q برداشت انرژی پیاده سازی دقت کرده ایم، نتایج بدست آمده نشان می دهد که AOR  به خوبی در شبکه های   EH-WSN کار می کند .

1- مقدمه

پیشرفت های اخیر در تکنولوژیهای برداشت انرژی  [1] توانسته است که این تکنولوژی را برای گره های حسگر به گونه ایی سازگار کند که به تنهایی بر دستگاههای برداشت انرژی برای تغذیه قدرت ، اکتفا نمایند. عموماً هر گره حسگر بی سیم برداشت انرژی ، از یکیا چند برداشت کننده انرژی ، یک دستگاه ذخیره سازی انرژی ( یعنی   Super Capacitor)  برای ذخیره انرژی برداشت شده ، یک حسگر برای سنجش ، یک میکروکنترلر برای پردازش و یک ترانسیوربرای برقراری ارتباطات استفاده می کند در این مقاله ، ما AOR  (پروتکل مسیریابی فرصت طلبانه ) را پیشنهاد کرده ایم که یک پروتکل مسیریابی فرصت طلبانه چند گامی است و می تواند به گذردهی شبکه ایی بالا ، وعدالت در شبکه های   EH-WSN  دست یابد.همچنین این پروتکل قابلیت مقیاس پذیری دارد و توانایی سازگار شدن با تراکم بالای گرهی و نرخهایبالای برداشت انرژی را دارد…


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " پروتکل مسیریابی فرصت طلبانه تطبیقی برای شبکه های حسگر بی سیم برداشت انرژی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پروتکل مسیریابی فرصت طلبانه تطبیقی برای شبکه های حسگر بی سیم برداشت انرژی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE ICC 2012 - Ad-hoc and Sensor Networking Symposium
سال انتشار
2012
کد محصول
1001350
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
773 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Energy Harvesting Wireless Sensor Networks

تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید