Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده فیزیک /

عنوان ترجمه شده مقاله: نویز آزمایشگاهی، ایده آل سازی و رابطه کوانتومی – کلاسیکی

دینامیک کلاسیک و مفهوم کلاسیکی واقعیت فضا – زمان بر پایه این فرض است که عناصر فیزیکی می توانند به طور پیوسته مشاهده شوند.

Abstract

Classical dynamics and the classical concept of space-time reality is based on the assumption that the objects of physics can be observed continuously. The discrete structure of matter (atoms) and _elds (quanta), however, implies that the process of observation is quantized. In this paper we discuss the consequences of this paradigm change from continuity to discreteness and from determinism to chance. By taking into account the quantized structure of observation, we are led to the conclusion that the classical concept of reality has to be replaced by a quantum concept of observability. It implies that quantum dynamics is not a generalization of classical dynamics. Rather, the two theories apply to complementary idealizations of nature representing opposite extremes on a scale of observability. They are related by correspondence rules. Both theories disregard experimental noise. Statistical and thermal noise provide the experimental foundation for statistical physics

چکیده

 دینامیک کلاسیک و مفهوم کلاسیکی واقعیت فضا – زمان بر پایه این فرض است که عناصر فیزیکی می توانند به طور پیوسته مشاهده شوند. با این وجود، ساختار گسسته ماده (اتم ها) و میدان ها (کوانتوم ها)، دلالت بر این دارند که فرایند مشاهده ، کوانتیده است. در این مقاله، ما نتایج این تغییر الگو از پیوستگی به گسستگی و از جبرگرایی به احتمال را مورد بحث قرار می دهیم. با در نظر گرفتن ساختار کوانتیده مشاهده، ما به این نتیجه می رسیم که مفهوم کلاسیکی این واقعیت باید با مفهوم کوانتومی مشاهده پذیری جایگزین شود. تاکید می شود که دینامیک کوانتومی ، تعمیم دینامیک کلاسیکی نیست. بلکه دو نظریه برای ایده آل سازی های مکمل طبیعت که در مقیاس مشاهده پذیری کرانهای مخالف نشان می دهد، به کار می روند. آنها با قوانین متناظر به هم مربوط می شوند. هر دو نظریه، نویز های آزمایشگاهی را نادیده می انگارند. نویز های آماری و گرمایی، مبنای آزمایشگاهی فیزیک آماری را ارائه می دهند.

کلمات کلیدی: مشاهده پذیری، اصل مکملیت، تناظر، جبرگرایی، احتمال

1-مقدمه

فیزیک ما را با قوانین دینامیکی و آماری مواجه می سازد. قوانین دینامیکی، بیانگر جبرگرایی هستند، اما قوانین آماری اثر احتمال را در طبیعت نشان می دهند. اغلب نظریه های دینامیکی، به عنوان نظریه های بنیادی هستند. این نظریه ها، عبارتند از مکانیک و الکترودینامیک در فیزیک کلاسیک و دینامیک کوانتومی در فیزیک مدرن.

با این وجود، این نظریه های دینامیکی یک نقص اساسی دارند. آنها در توضیح اتلاف و برگشت ناپذیری فرایندهای مشاهده شده در طبیعت شکست می خورند. اتلاف و برگشت ناپذیری مربوط به قوانین احتمال هستند. (v.Weizsacker 1985, Ch. 4)

در فیزیک کلاسیک، قوانین احتمال در ترمودینامیک وارد می شوند. آنها بر اساس این فرضیه عمل می کنند که ماده از اتم ها تشکیل شده است. اما علیرغم این حقیقت که احتمال و جبرگرایی مفاهیم متضادی هستند، ورود قوانین احتمال به ترمودینامیک، معمولاً به عنوان یک تغییر در مقاهیم اساسی فیزیک در نظر گرفته نمی شود. بلکه، مفهوم آماری در بسیاری از کتاب های متنی، به سادگی، با استناد به تعداد بسیار زیاد ذرات تشکیل دهنده سیستم ترمودینامیکی و فقدان اطلاعات دقیق درباره حرکت این ذرات توجیه می شود. هنوز فرض می شود که این حرکت در واقعیت قابل اندازه گیری است. اما این فرض با موقعیت آزمایشگاهی، مخالف است همانگونه که با کشف نویز های آزمایشگاهی آشکار شده است...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " نویز آزمایشگاهی، ایده آل سازی و رابطه کوانتومی – کلاسیکی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نویز آزمایشگاهی، ایده آل سازی و رابطه کوانتومی – کلاسیکی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Physics and Philosophy
سال انتشار
2009
کد محصول
1001490
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
44
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
371 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Observability
Complementarity
Correspondence

تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-27
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید