Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: چالش حفظ فرایند نوآوری و پژوهش

حفظ فرایند پژوهش در قرن بیست و یکم، امر پیچیده ای است.

Abstract

Sustaining the research and innovation process in the 21st century is a complex task. With research budgets under scrutiny, a huge increase in the volume of research publications, mounting patent applications and increased litigation, a successful participant— whether an individual researcher, institution, company or government—needs to be equipped with the right tools and information to make good strategic decisions. Sustainable research is illustrated here as a ‘‘cycle’’ leading from pure research to applied innovations onto patenting through to commercial wealth creation, which can then be returned as further research and development

Using case studies and examples from the fields of biotechnology and nanotechnology, critical stages of this cycle are identified and illustrated with data, tools and analysis

چکیده

حفظ فرایند پژوهش در قرن بیست و یکم، امر پیچیده ای است. با وجود بودجه های پژوهش که تحت بررسی دقیق می باشند، افزایش در تعداد انتشارات پژوهشی، افزایش برنامه های کاربردی حق اختراع و دادخواهی، یک مشارکت کننده ی موفق – چه یک پژوهشگر، موسسه و یا شرکت یا دولت باشد- باید با ابزار درست و اطلاعات تجهیز شده باشد تا بتواند تصمیمات راهبردی خوبی بگیرد. پژوهش پایدار در اینجا به مثابه ی یک "چرخه" نشان داده شده است که از پژوهش ناب شروع شده و به نوآوری های کاربردی و به حق اختراع و از آن به ایجاد ثروت تجاری می انجامد که این چرخه می تواند با پژوهش و توسعه بیشتر دوباره آغاز شود.

با استفاده از نمونه ها و موارد مطالعه در حوزه های بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، مراحل مهم و اساسی این چرخه مشخص می شوند و با استفاده از داده ها، ابزارها و تحلیل نشان داده می شوند.

کلمات کلیدی: فرایند پژوهش، چرخه نوآوری، تصمیمات راهبردی، CRIS اروپا، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، استفاده از پایگاه داده

مقدمه

"آموزش عالی، نظام های علمی، نوآوری و پژوهش با پیچیدگی روزافزونی مواجه شده اند. دانشگاههای تحقیقاتی در سالهای اخیر به گونه ای باورنکردنی به دلیل کمک های فراوان آنها به تولید دانش جدید از طریق تلاش های پژوهشی تبدیل به "کارخانه های دانش" شده اند.... چنین گفته می شود که این فرایند منجر به افزایش کیفیت زندگی و تولید ثروت می شود. کشورهای صنعتی در سراسر دنیا اهمیت بیشتری را به پژوهش و توسعه R&D اختصاص داده اند، زیرا نقش مهمی به عنوان محرک برای پیشرفت اقتصادی دارد". این دیدگاه سازمان CRIS اروپا است که در اطلاعات تکمیلی برای سمینار 2003 درباره ی راهبرد CRIS خلاصه شده بود که در آن سمینار اطلاعاتی برای اولین بار ارائه شده که مبنای این مقاله را تشکیل می دهد.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " چالش حفظ فرایند نوآوری و پژوهش " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
چالش حفظ فرایند نوآوری و پژوهش
نویسنده/ناشر/نام مجله :
World Patent Information
سال انتشار
2005
کد محصول
1002739
تعداد صفحات انگليسی
15
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
709 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Research process
Innovation cycle
Strategic decisions

تاریخ انتشار در سایت: 2014-12-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید