Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: تصمیم گیری تحت استرس : یک بررسی انتخابی

بسیاری از تصمیم گیری ها می بایست تحت فشار اتخاذ شوند، و بسیاری از موقعیت های تصمیم گیری خودشان به وجود آورنده واکنش استرسی می باشند.

Abstract

Many decisions must be made under stress, and many decision situations elicit stress responses themselves. Thus, stress and decision making are intricately connected, not only on the behavioral level, but also on the neural level, i.e., the brain regions that underlie intact decision making are regions that are sensitive to stress-induced changes. The purpose of this review is to summarize the findings from studies that investigated the impact of stress on decision making. The review includes those studies that examined decision making under stress in humans and were published between 1985 and October 2011. The reviewed studies were found using PubMed and PsycInfo searches. The review focuses on studies that have examined the influence of acutely induced laboratory stress on decision making and that measured both decision-making performance and stress responses. Additionally, some studies that investigated decision making under naturally occurring stress levels and decision-making abilities in patients who suffer from stress-related disorders are described. The results from the studies that were included in the review support the assumption that stress affects decision making. If stress confers an advantage or disadvantage in terms of outcome depends on the specific task or situation. The results also emphasize the role of mediating and moderating variables. The results are discussed with respect to underlying psychological and neural mechanisms, implications for everyday decision making and future research directions

چکیده

بسیاری از تصمیم گیری ها می بایست تحت فشار اتخاذ شوند، و بسیاری از موقعیت های تصمیم گیری خودشان به وجود آورنده واکنش استرسی می باشند. بنابراین، استرس و تصمیم گیری بطور پیچیده ای با هم در ارتباط هستند؛ نه تنها در سطح رفتاری ، بلکه در سطح عصبی، به عنوان مثال، آن بخش هایی از مغز که تحت تصمیم گیری قرار نگرفته اند، بخش هایی هستند که حساس به تغییرات ناشی از استرس می باشند.  هدف از این بررسی، خلاصه سازی یافته های حاصل از مطالعاتی می باشد که به بررسی تاثیر استرس بر تصمیم گیری پرداخته اند. این بررسی شامل آن دسته از مطالعاتی می باشد که تصمیم گیری تحت فشار در انسان را مورد بررسی قرار داده و بین سال های 1985 و اکتبر 2011 منتشر شده اند. مطالعات مورد بررسی با استفاده از جستجوگرهای PubMed  و PsycInfo یافت شده اند. بررسی ارائه شده بر مطالعاتی معطوف می باشد که تاثیر استرس حاد آزمایشگاهی ناشی از تصمیم گیری را مورد بررسی قرار  داده و عملکرد و استرس پاسخ های تصمیم گیری اندازه گیری شده را ارزیابی کرده اند. علاوه بر این، برخی از مطالعاتی که تصمیم گیری را تحت سطح استرس طبیعی بررسی کرده اند و به ارزیابی توانایی تصمیم گیری در بیمارانی که از اختلالات مربوط به استرس رنج می برند پرداخته اند، ارائه شده است. نتایج حاصل از مطالعاتی در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت که بر این فرض بودند که استرس بر روی تصمیم گیری تاثیر می گذارد و آیا  اینکه استرس از نظر نتیجه بر روی کار و یا موقعیت های خاص، مزیت یا عیوبی ارائه می دهد یا خیر. این نتایج همچنین بر نقش متغیرهای واسطه ای و تعدیل کننده تاکید دارد. نتایج به دست آمده با توجه به مکانیسم های روانی و عصبی، پیامدهای تصمیم گیری های روزمره و تحقیقات آینده مورد بحث قرار گرفته اند.

واژه های کلیدی: فشار (استرس)، تصمیم گیری، شناخت، احساس، هورمون های استرس، تصویربرداری عصبی، نوروسایکولوژی (روانشناسى عصب شناختى).

1-مقدمه

بسیاری از تصمیم گیری ها می بایست تحت فشار اتخاذ شوند. نمونه هایی از تصمیم گیری که تحت فشار اتخاذ می شوند شامل انتخاب گزینه صحیح در یک امتحان و یا اتخاذ بهترین تصمیم در مواقع اضطراری می باشد. علاوه بر این، بسیاری از موقعیت های تصمیم گیری خودشان به وجود آورنده واکنش استرسی می باشند. تصمیم در مورد خاموش کردن دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمارانی که با مرگ مواجه هستند و همچنین تصمیم گیری در مواردی که می تواند منجر به توسعه وضعیف مالی شود، موقعیت هایی هستند که خودشان به وجود آورنده استرس می باشند. بنابراین، استرس و تصمیم گیری بطور پیچیده ای با هم در ارتباط هستند و تاثیری که استرس بر کیفیت تصمیم گیری می گذارد بسیار قابل توجه است. هدف از این تحقیق، خلاصه سازی یافته های حاصل از مطالعاتی می باشد که به بررسی تاثیر استرس بر تصمیم گیری پرداخته اند. این بررسی نشان می دهد که استرس باعث تغییر تصمیم گیری می شود و همچنین نشان می دهد که استرس ممکن است تصمیم گیری های روزمره ما را تحت تاثیر قرار داده و انتخاب های زندگی را تغییر دهد. همچنین ارتباطی بین استرس و تصمیم گیری در سطح عصبی وجود دارد. آن بخش هایی از مغز که تحت تصمیم گیری قرار نگرفته اند، بخش هایی هستند که حساس به تغییرات ناشی از استرس می باشند. با وجود این، مطالعاتی که به بررسی اثر قرار گرفتن در معرض استرس و واکنش استرس در عملکرد تصمیم گیری پرداخته اند، در مقایسه با تعداد مطالعاتی که عملکرد حافظه را تحت استرس بررسی کرده اند، بسیار نادر و کم می باشند. مطالعه حاضر با هدف پر کردن این فاصله پژوهشی اعمال شده است...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تصمیم گیری تحت استرس : یک بررسی انتخابی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تصمیم گیری تحت استرس : یک بررسی انتخابی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Neuroscience and Biobehavioral Reviews
سال انتشار
2012
کد محصول
1002843
تعداد صفحات انگليسی
21
تعداد صفحات فارسی
40
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده روانشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1578500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید