Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

معرفی و بررسی عملکرد سازمان تجارت جهانی (WTO) و صندوق بین المللی پول (IMF)

معرفی و بررسی عملکرد سازمان تجارت جهانی (WTO) و صندوق بین المللی پول (IMF)

در این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز تحقیق آماده حسابداری با موضوع معرفی و بررسی عملکرد سازمان تجارت جهانی (WTO) و صندوق بین المللی پول (IMF) را در قالب فایل Word دانلود نمایید.

با ادغام مراكز تجاري و اقتصادي دنيا پس از جنگ جهاني دوم و شكل گيري پيمان هاي تجاري و اقتصادي بين كشورها و اتحاديه هاي اقتصادي در سطح منطقه اي و پيشرفت هاي تكنولوژيكي و رشد سريع ارتباطات در دهه هاي اخير لزوم سازماني را جهت تسهيل فعاليت هاي اقتصادي ضروري مي باشد. در اين راستا سازمان تجارت جهاني نقش بسيار مهمي را ايفا مي كند. كشورهاي زيادي تلاش هاي گسترده اي را جهت ورود به اين سازمان انجام داده اند با توجه به اينكه تاكنون اين سازمان داراي 150 عضو مي باشد ايران هنوز نتوانسته شرايط ورود به اين سازمان را كسب كند هر چند كه اخيراً با تلاش هاي گسترده اي كه در سطح مديريت اقتصادي كشور صورت گرفته، كشور ما توانسته بعنوان عضو ناظر اين سازمان پذيرفته شود. بنابراين ما در اين مقاله برآنيم تا با توجه به شناخت مزايا و معايب سازمان تجارت جهاني، فرصت ها و تهديدهاي كه در نتيجه پيوستن به اين سازمان جمهوري اسلامي ايران را تهديد مي كند مورد بررسي قرار دهيم و تا حدالامكان راهكارهايي را نيز پبشنهاد نمائيم.

سازمان تجارت جهاني (WTO) نوعي پيمان است كه رفتار و روابط تجاري كشورهاي عضو را با توجه به اهداف و اصول آن تنظيم مي كند. اهداف سازمان تجارت جهاني مندرج در ماده اول اساسنامه آن عبارتند از: ارتفاي سطح زندگي كشورهاي عضو از طريق مناسبات صحيح اقتصادي ، فراهم آوردن اشتغال كامل براي افراد كشورهاي عضو و گسترش توليد و تجارت و بهره وري بهينه از منابع موجود، افزايش مستمر درآمدها، دستيابي به توسعه پايدار از طريق بهره برداري بهينه از منابع موجود در جهان، بالا بردن ميزان تقاضا، افزايش مبادلات و بهبود بخشيدن نظام تجاري بين اعضا، حفظ محيط زيست، افزايش سهم كشورهاي در حال توسعه و كمتر توسعه يافته در تجارت بين المللي.بنابراين هدف اصلي از شكل گيري اين سازمان برقراري يك نظام اقتصادي برابر براي تمام اعضاء مي باشد.سازمان تجارت جهاني در همين راستا به تسهيل و مديريت عمليات اجرايي و گسترش موافقت نامه اي اين سازمان مي پردازد.

در سال 1944 در برتن وودز ایالت نیوهمپشایر آمریکا، دو نهاد جهانی یعنی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی طراحی شدند و در 27 دسامبر سال 1945 صندوق بین المللی پول بعد از تنظیم اساسنامه سازمانی آن با عضویت 45 کشور که شامل ایران هم بود، شروع بکار کرد.

دولت ایران جزو 44 کشور دعوت شده به کنفرانس برتن وودر در سال 1944 بود و اعضای هیات چهار نفره اعزامی آن در کمیسیون مربوط به تهیه اساسنامه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی شرکت داشتند.

این صندوق یکی از ارگانهای سازمان ملل متحد می باشد که برای اجرای سامانه پولی بین المللی نظارت دارد و همچنین یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش بینی وضعیت اقتصادی در جهان محسوب میشود .

فهرست مطالب تحقیق آماده حسابداری با موضوع معرفی و بررسی عملکرد سازمان تجارت جهانی (WTO) و صندوق بین المللی پول (IMF) به شرح زیر است:

مقدمه

تاريخچه

اهداف و اصول سازمان تجارت جهاني

ساختار سازمان تجارت جهاني

نظام تصميم گيري در سازمان تجارت جهاني

اطمينان از شفاف سازي و بررسي مجدد خط مشي هاي تجارت كشورهاي عضو WTO

فوايد و مضرات سازمان تجارت جهاني  

عضويت در سازمان تجارت جهاني

مراحل عمومي پيوستن به سازمان

پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني

چالش هاي سازمان تجارت جهاني براي كشورهاي در حال توسعه

صندوق بین المللی پول ( IMF )

مقدمه

اهداف صندوق بین المللی پول ( IMF )

ارکان و اجزا صندوق بین المللی پول ( IMF )

شیوه عملکرد صندوق بین المللی پول ( IMF )

شرایط عمومی استفاده از منابع صندوق بین المللی پول:

سیر تحول و چالش های صندوق بین المللی پول ( IMF )

منابع و ماخذ

 

متن کامل تحقیق آماده حسابداری با موضوع معرفی و بررسی عملکرد سازمان تجارت جهانی (WTO) و صندوق بین المللی پول (IMF) را از همین صفحه دانلود نمایید.


عنوان مقاله فارسی

معرفی و بررسی عملکرد سازمان تجارت جهانی (WTO) و صندوق بین المللی پول (IMF)

تعداد صفحات فارسی
22
کد محصول
1002895
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
126 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این تحقیق آماده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر تحقیق های آماده علوم اقتصادی , حسابداری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید محصول مورد نظر محصول مورد نظر و با یک کلیک می توانید محصول مورد نظر خود را دانلود نمایید. محصول مورد نظر خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 764500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید



تاریخ انتشار در سایت: 2015-01-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این تحقیق آماده چیست؟

ثبت سفارش جدید