Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده علوم اقتصادی /

عنوان ترجمه شده مقاله: واقعیت های جدید کالدور: ایده ها، نهادها، جمعیت و سرمایه انسانی

ترجمه مقاله " کالدور، نظریه کالدور، ترجمه مقاله واقعیت های جدید کالدور" را در این بخش دانلود کنید.

Abstract

In 1961, Nicholas Kaldor used his list of six "stylized" facts both to summarize the patterns that economists had discovered in national income accounts and to shape the growth models that they were developing to explain them. Redoing this exercise today, nearly fifty years later, shows how much progress we have made. In contrast to Kaldor's facts, which revolved around a single state variable, physical capital, our six updated facts force consideration of four far more interesting variables: ideas, institutions, population, and human capital. Dynamic models have uncovered subtle interactions between these variables and generated important insights about such big questions as: Why has growth accelerated? Why are there gains from trade?

چکیده

در سال 1961، نیکلاس کالدور لیستی از 6 واقعیت روشمند را استفاده نمود تا هم الگوهایی که اقتصاددانان در حساب­های درآمد ملی به دست آورده بودند را خلاصه کند و هم اینکه بتواند به مدل­های رشدی که در حال گسترش بودند سرو سامان دهد تا این الگوها را توضیح دهد. با انجام دوباره این تمرین، نزدیک به 50 سال بعد از آن، امروز نشان می­دهد که ما چه میزان پیشرفت ایجاد کرده ایم. در مقایسه با واقعیت های کالدور، که فقط یک متغیر حالت را در برمی گیرد، سرمایه فیزیکی، شش واقعیت به روز شده  توجه ما را به 4 متغیر بسیار مهم را برمی انگیزد: ایده ها، نهادها، جمعیت و سرمایه انسانی. مدل­های پویا برهم کنش های نامحسوس (ظریف) میان این متغیرها را آشکار می کند و دیدگاه های مهمی در مورد چنین سوال های بزرگی ایجاد کرده است مانند: چرا رشد شتاب یافته است؟ چرا منافع حاصل از تجارت وجود دارد؟

1-مقدمه

اگر شما به بررسي مقالات و تحقيقات و سمينارها و کنفرانس هاي مختلف بپردازيد، خيلي زود ممکن است نسبت به رويکرد و فرايندهاي علمي بي اعتماد شويد. ‌اين نگرش خطرناک ممکن است در حوزه کاري که مطابق ميل ما نيست رخ دهد."آيا اين موضوع مورد بحث در سال هاي اخير يا دهه هاي اخير نمي باشد؟"

در هر ارزيابي پیشرفت مانند تجزیه و تحليل متغيرهاي اقتصاد کلان، چشم انداز بلندمدت به ما کمک مي کند که تا به گذشته نوسانات کوتاه مدت بنگریم و روندهای زير ساختي را ببینیم. در سال 1961 نيکولاس کالدور 6 واقعیت معروف روشمند مهمي را معرفي نمود...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " واقعیت های جدید کالدور: ایده ها، نهادها، جمعیت و سرمایه انسانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
واقعیت های جدید کالدور: ایده ها، نهادها، جمعیت و سرمایه انسانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
National Bureau of Economic Research
سال انتشار
2009
کد محصول
1003922
تعداد صفحات انگليسی
30
تعداد صفحات فارسی
39
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
566 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده علوم اقتصادی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




The New Kaldor

تاریخ انتشار در سایت: 2015-03-24
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید