Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: طراحی یک کارخانه برق زیستی برای سوزاندن پسماندهای درخت خرما برای تولید برق و آب مقطر

درختهای خرما سالانه در حدود 40 کیلوگرم پسماند قابل اشتعال شامل برگهای خشکیده، برگهای بزرگ، غلاف و ساقه های برگ تولید می کنند.

Abstract

Date palm trees (Phoenix dactylifera L.) produce approximately 40 kg of burnable waste including dried leaves, spathes, sheaths, and petioles annually. In this paper, the potential of date palm waste as a bioenergy source has been investigated. As a sample project, a power plant has been preliminary designed to simultaneously generate electrical power using a steam Rankine cycle and distilled water by the thermal desalination of seawater using a multiple effect evaporator. The results indicated that a small plant in Bushehr Province in southern Iran which burns 140,000 tons of waste annually can produce approximately 62 GWh of electricity in conjunction with 2.27 million tons of distilled water. This production is equivalent to 75 GWhe/year. Environmental assessments revealed that the use of this amount of biomass leads to a net green-house gas (GHG) reduction of 40,500 tCO2/year

چکیده

درخت های خرما سالانه در حدود 40 کیلوگرم پسماند قابل اشتعال شامل برگ های خشکیده، برگ های بزرگ، غلاف و ساقه های برگ تولید می کنند. در این مقاله، قابلیت پسماند درخت خرما به عنوان منبع زیستی انرژی مورد بررسی قرار گرفته است. به عنوان پروژه نمونه، یک کارخانه برق به صورت مقدماتی برای تولید همزمان توان الکتریکی طراحی شده است که از یک چرخه بخار رانکین و آب مقطر با نمک زدایی حرارتی آب دریا به همراه یک دستگاه آب شیرین کن با اثر چندگانه استفاده می کند. نتایج نشان می دهد که یک نیروگاه کوچک در استان بوشهر در جنوب ایران که سالانه 140000 میلیون تن پسماند را می سوزاند، می تواند تقریبا 62 گیگاوات برق به همراه 2.27 میلیون تن آب مقطر تولید کند. این تولید معادل با 75 گیگاوات در سال است. ارزیابی های محیطی نشان داده است که استفاده از این مقدار حجم توده های زیستی منجر به کاهش تولید خالص 40500 تن دی اکسیدکربن گاز گلخانه ای (GHG) در سال می شود.

1-مقدمه

درخت خرما یک درخت گرمسیری است که در ابتدا در شرق خاور میانه یافت شد. برطبق سازمان غذا و کشاورزی UN (FAO)، خلیج فارس حدودا 50 درصد تولید خرما را داراست ]1[. یک درخت بالغ حدودا 30 تا 140 برگ با تیغ هایی بر روی آنها دارد و هر سال 10 تا 30 برگ جدید در می آورد ]2[. سالانه همان مقدار برگ خشک می شود و باید از بین برود. این عضو خشک شده توسط حیوانات مصرف نمی شود و معمولا برای ایجاد سایه، ساخت خانه، جعبه، طناب، سبد و سایر صنایع دستی به کار می رفته است..


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " طراحی یک کارخانه برق زیستی برای سوزاندن پسماندهای درخت خرما برای تولید برق و آب مقطر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طراحی یک کارخانه برق زیستی برای سوزاندن پسماندهای درخت خرما برای تولید برق و آب مقطر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Renewable Energy
سال انتشار
2014
کد محصول
1004480
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
729 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Biomass energy
Date palm
Cogeneration
Thermal desalination
Rankine cycle

تاریخ انتشار در سایت: 2015-05-29
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید