Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: مطالعه ای تطبیقی در مورد سیستم های هزینه یابی مبتنی بر فعالیت: رهیافت های سنتی، فازی و مونت کارلو

ترجمه مقاله درمورد هزینه یابی مبتنی بر فعالیت؛ آماده دانلود است. این مقاله در باره چگونگی برخورد با چنین عدم قطعیتی که به امکان و منافع بکارگیری یک سیستم هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) در یک محیط متغیر مراقبت های بهداشتی مرتبط است، بحث می کند.

چکیده

سودمندی هر مدل، تا حد زیادی به دقت و قابلیت اعتماد خروجی آن بستگی دارد. با این حال بخاطر اینکه تمام مدل ­ها چکیده­ هایی غیر دقیق از واقعیت هستند و به این دلیل که داده ­های ورودی دقیق در صورت وجود، کمیاب هستند، تمامی مقادیر خروجی تحت عدم قطعیت قرار دارند. این مقاله در مورد چگونگی برخورد با چنین عدم قطعیتی که به امکان و منافع بکارگیری یک سیستم هزینه ­یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) در یک محیط متغیر مراقبت­ های بهداشتی مرتبط است، بحث می­کند. در بررسی­ مان، رابطه میان منابع عدم قطعیت و برآوردهای هزینه سیستم­ ها، بعنوان یک مدل ورودی- خروجی شرح داده شده است. ما یک چارچوب مفهومی را مبتنی بر منطق فازی (FL) و شبیه­ سازی­ های مونت­کارلو (MCS) معرفی می­کنیم و عناصر اصلی مورد نیاز برای مدل­سازی یک سیستم ABC در محیطی غیر قابل پیش­بینی در دنیای واقعی را توصیف می­کنیم. همچنین در راستای تشریح مفاهیم و تکنیک­ های مورد بحث، یک مطالعه موردی بر اساس روش­ بررسی بحث شده در حین مرحله شروع یک مرکز پزشکی علمی عمومی که مراقبت بیمار- محور را فراهم می­سازد، ارائه شده است. ما در مطالع ه­مان هزینه هر واحد خدمات را با سه نوع سیستم مختلف ABC محاسبه کردیم: سنتی (TABC)، فازی (FABC) و مونت کارلو (MCABC). در نهایت نتایج بدست آمده توسط هر سیستم را بصورت آماری تحلیل کردیم. بر اساس نتایج، استفاده از سیستم­ های FABC و MCABC در یک بیمارستان بزرگ با اطلاعاتی که بصورتی قابل ملاحظه متغیر هستند می­تواند منجر به برآوردهای هزینه بسیار متفاوتی نسبت به TABC شود. با این حال، چنین تفاوتی را میان FABC و MCABC نیافتیم.

1-مقدمه

در سالیان اخیر، حسابداری مدیریت تحولی عظیم را تجربه کرده است که موجب برانگیختن بحث­ های جالب توجه علمی و حرفه­ ای در مورد تغییر نقش حسابداران، بویژه حسابداران مدیریت شده است. اتحادیه بین­المللی حسابداران تحول حسابداری مدیریت را ملاک قرار داده است و چهار مرحله از توسعه یا کمال را تعیین کرده است. مرحله 1 اصولا به "تعیین هزینه و کنترل مالی"، مرحله 2 به "تدارک اطلاعات برای کنترل و برنامه­ ریزی مدیریت"، مرحله 3 به "کاهش اتلاف منابع تجاری" و مرحله 4 به "ایجاد ارزش از طریق استفاده کارامد از منابع" می­پردازد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " مطالعه ای تطبیقی در مورد سیستم های هزینه یابی مبتنی بر فعالیت: رهیافت های سنتی، فازی و مونت کارلو " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه ای تطبیقی در مورد سیستم های هزینه یابی مبتنی بر فعالیت: رهیافت های سنتی، فازی و مونت کارلو
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Health Policyand Technology
سال انتشار
2015
کد محصول
1004648
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , حسابداری , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Activity Based Costing (ABC)
Fuzzy Logic (FL)
Monte Carlo Simulations

تاریخ انتشار در سایت: 2015-06-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید