Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: تاثیر دوپینگ کبالت بر خواص ساختاری و اپتیکی نانو ذرات اکسید روی تهیه شده به روش سل-ژل

در تحقیق حاضر نانوذرات خالص و دوپ شده با کبالت (Co) به روش سل ژل سنتز شده است.

Abstract

In the present work Pure and Cobalt (Co) doped Zinc Oxide (ZnO) Nanoparticles were synthesized by Sol-gel method. The effect of Co doping on structural and optical properties of Nanoparticles were investigated using X-Ray Diffraction (XRD), Scanning Electron Microscopy (SEM) and Fourier Transform Infrared (FTIR) spectroscopic characterization techniques. The XRD spectrum revealed the formation of Wurtzite structure of ZnO. The structural properties of nanoparticles including particle size and lattice strain were calculated from XRD data. SEM shows the morphology of Nanoparticles. The presence of functional groups was analyzed from FTIR spectra. The properties of Cobalt doped zinc oxide nanoparticles prepared through simple cost effective, Sol-gel method can be used in optoelectronics and thermally stable devices

چکیده

در تحقیق حاضر نانوذرات خالص و دوپ شده با کبالت (Co) به روش سل ژل سنتز شده است. اثر دوپ کردن بر روی خواص ساختاری و اپتیکی نانوذرات با استفاده از پراش اشعه X (XRD)، میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) و تکنیک‌های مشخصه‌یابی و طیف‌سنجی فروسرخ با استفاده از تبدیل فوریه (FTIR)، بررسی شده است. طیف XRD ، ساختار اکسید روی را به صورت ورتزیت آشکارسازی نمود. خواص ساختاری نانوذرات شامل اندازه ذره و کرنش شبکه (lattice strain)، بوسیله داده های به دست آمده از XRD محاسبه شده است. میکروسکوپ الکترونی، مورفولوژی (ریخت شاسی) نانوذرات را نشان می‌دهد. حضور گروه‌های عاملی با استفاده از طیف FTIR تجزیه و تحلیل شد. خواص نانوذرات اکسید روی دوپ شده با کبالت که با روش ساده و مقرون به صرفه سل ژل تهیه شده است، می‌تواند در اپتوالکترونیک و قطعات پایدار حرارتی استفاده شود.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تاثیر دوپینگ کبالت بر خواص ساختاری و اپتیکی نانو ذرات اکسید روی تهیه شده به روش سل-ژل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر دوپینگ کبالت بر خواص ساختاری و اپتیکی نانو ذرات اکسید روی تهیه شده به روش سل-ژل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Advances in Nanoparticles
سال انتشار
2016
کد محصول
1007723
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , نانوفناوری , شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Nanoparticles
Structural Properties
Optical Properties
X-Ray Diffraction

تاریخ انتشار در سایت: 2016-04-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید