Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: محیط توسعه استعدادهای درخشان و انطباق با محیط کار پیامدهای میانجیگری حمایت سازمانی

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی ارتباط میان محیط توسعه استعدادهای درخشان (TDE) و متغیرهای تمرکز شغلی و توسعه بلند مدت و انطباق با محیط کار (WA) می باشد که نقش میانجیگری حمایت سازمانی را در میان افراد متخصصی که به مالزی بازگشته اند، مورد بررسی قرار می دهند
Abstract

Purpose: This study aims to examine the relationship between talent development environment (TDE) variables of job focus and long-term development with the and workplace adaptation (WA) of Malaysian professional returnees as mediated by the organisational support

Design/methodology/approach: A total of 130 respondents who are Malaysian professional returnees participated in this study. The hypotheses formulated for this study were tested using partial least square-structural equation modelling version 3.

Findings: The mediation analysis has revealed a significant relationship between job focus and long-term development on WA via organisational support. Six out of seven hypotheses were accepted. The finding also indicates that the long-term development construct has a strong impact on the WA of Malaysian professional returnees.

Research limitations/implications: This study focused only on professional returnees from selected sectors of the National Key Economic Areas in Malaysia.

Practical implications: Organisational support mediating WA should be capitalised on by human resource development practitioners in public and private sectors to assist professional returnees in their WA through the talent development approach specifically on job focus and long-term development.

Originality/value: The findings from this study extend the knowledge of WA in the context of professional returnees in a developing country, Malaysia. The integration between the selected TDE variables and WA with the mediating function of organisational support adds new insights into the process of WA

چکیده

هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی ارتباط میان محیط توسعه استعدادهای درخشان (TDE) و متغیرهای تمرکز شغلی و توسعه بلند مدت و انطباق با محیط کار (WA) می باشد که نقش میانجیگری حمایت سازمانی را در میان افراد متخصصی که به مالزی بازگشته اند، مورد بررسی قرار می دهند.

طرح/ روش/ رویکرد: از میان متخصصینی که به مالزی بازگشته اند در مجموع 130 پاسخ دهنده در این پژوهش شرکت کرده اند. فرضیه های طرح شده در این تحقیق با استفاده از نسخه سوم مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی مورد آزمون قرار گرفته اند.

یافته ها: بواسطه این بررسی ها و از طریق حمایت سازمانی رابطه معنی داری میان تمرکز شغلی و توسعه بلند مدت وWA نشان داده شده است. از هفت فرضیه حاضر، شش مورد از آن پذیرفته شده اند. یافته ها همچنین حاکی از این است که ساختار  توسعه بلند مدت تأثیر بسزایی بر روی انطباق با محیط کار متخصصین بازگشته به مالزی داشته است.

محدودیت ها و مفاهیم تحقیق: تمرکز این مطالعه تنها بر روی افراد متخصصی است که از بخش های منتخب حوزه های اصلی اقتصاد ملی مالزی می باشند.

مفاهیم کاربردی: حمایت سازمانی بایستی به منظور کمک به مهاجرین بازگشتی متخصص در امر انطباق با محیط کاری خود (WA) و از طریق رویکرد توسعه استعداد به ویژه در خصوص تمرکز شغلی و توسعه بلند مدت، از دست اندرکاران توسعه منابع انسانی در بخش های دولتی و خصوصی بهره جوید.

اصالت/ارزش: یافته های بدست آمده از این پژوهش موجب گسترش دانش WA در مهاجرین بازگشتی متخصص از کشورهای در حال توسعه ای همچون مالزی می شود. تلفیق متغیرهای منتخب TDE و WA ازطریق عملکرد واسطه ای حمایت سازمانی بینش نوینی را در زمینه فرآیند WA به وجود می آورد.

1-مقدمه

مدیریت استعدادهای بازگشتی در کشور در حال توسعه ای مانند مالزی مورد تقاضای بسیاری می باشد. یکی از روش هایی که از آن طریق می توان متخصصین بازگشته را در وطن حفظ نمود، پرداختن به فرآیند انطباق در محیط کار می باشد (صدیقی و تخادا، 2014). این مقاله به واسطه حمایت سازمانی به تحلیل و بررسی ارتباط میان متغیرهای محیط توسعه استعدادهای درخشان (TDE) (تمرکز شغلی و توسعه بلند مدت) و سازگاری با محیط کار (WA) در مهاجرین بازگشتی متخصص می پردازد. گاراوان و همکارانش (2012) مسیر توسعه استعداد را به لحاظ مفهومی به همراه قابلیت سازمانی ترسیم نموده اند. علاوه بر این، مطالعه بر روی کتابی با عنوان « جنگ بر سر استعدادهای درخشان » به نوشته مؤسسه مک کینزی در سال 1997، چشم انداز بسیاری از سازمان ها را نسبت به شکوفایی استعدادها در توسعه منابع انسانی (HRD) تغییر داده است (راسول، 2015). این تصور که متخصصان با استعدادی که به وطن باز می گردند، برای تطبیق با محل کار جدید خود با مشکلی روبرو نخواهند شد، درست نیست.به علاوه، آثار به ثبت رسیده از مهاجرین بازگشتی، نشان می دهد که این افراد اغلب برای سازگاری با محیط جدید با چالش های بیشماری روبرو می شوند...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " محیط توسعه استعدادهای درخشان و انطباق با محیط کار پیامدهای میانجیگری حمایت سازمانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
محیط توسعه استعدادهای درخشان و انطباق با محیط کار پیامدهای میانجیگری حمایت سازمانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Training and Development
سال انتشار
2016
کد محصول
1010852
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
40
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
433 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1578500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:







Workplace
Adaptation
Talent
Development
Environment
Returnees

تاریخ انتشار در سایت: 2017-06-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید