Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: مدل انتخاب تامین کننده برای تدارک کالا. ارزیابی بهینه شده با استفاده از یک سیستم پشتیبانی تصمیم فازی

مقاله مهندسی صنایع با ترجمه با عنوان : مدل انتخاب تامین کننده برای تدارک کالا. ارزیابی بهینه شده با استفاده از یک سیستم پشتیبانی تصمیم فازی، در این بخش قابل دانلود است.

Abstract

The selection of the most suitable supplier for a procurement process has a markedly strategic aspect for a company. Within this ambit, the literature review shows a lack of uniformity in the terms used to define the phases or components of a procurement process as well as in the election of the critical variables used to select the most suitable supplier. Furthermore, this literature shows a wide variety of individual and integrated methodologies that have been developed so far in an attempt to optimise such a selection.

This work proposes a new suppliers’ evaluation-and-selection model. The model homogenises the terminology involved in such processes and fulfils three main goals. First, it allows the joint assessment and comparison among new and historical suppliers, identifying the key evaluation factors in each case. Second, it allows the inherent knowledge about evaluation to be flexibly adapted to the type of product to be purchased – in this paper “basic products” – according to Kraljic's terminology (a major issue in procurement management and not taken into account by any of the models proposed so far). Finally, a FDSS is proposed to make the model operational. The proposed method is robust enough to improve the main shortcomings of more simplistic methods (e.g. those based on weights) and eases the comprehension of the embedded knowledge within the supplier evaluation processes. Simultaneously, this method avoids the complexity of real-life implementation that many of some more sophisticated hybrid methods proposed in recent times – not free of certain additional disadvantages. Finally, the practical usefulness of the proposed method is ascertained through an empirical test in a specific business environment

چکیده

انتخاب مناسب ترین تامین کننده برای یک فرایند تدارک از لحاظ استراتژیک برای یک شرکت بسیار مهم است. در این حیطه، مرور متون علمی مرتبط نشان می دهد که عدم توافقی در اصطلاحات به کار رفته برای تعریف مراحل یا اجزای یک فرایند تدارک و نیز در انتخاب متغیرهای اصلی به کار رفته برای انتخاب مناسب ترین تامین کننده وجود دارد. علاوه بر این، این متون روش های تکی و یکپارچه ی متعددی نشان می دهند که برای بهینه سازی چنین تصمیمی تاکنون ارائه شدند.

این پژوهش یک مدل ارزیابی و انتخاب تامین کننده ی جدید پیشنهاد می دهد. این مدل اصطلاحات دخیل در چنین فرایندهایی را همگن می کند و سه هدف اصلی را براورده می کند. اول، اجازه ی ارزیابی و مقایسه ی مشترک بین تامین کننده های قدیمی و جدید و شناسایی فاکتورهای کلیدی ارزیابی در هر مورد را می دهد. دوم، اجازه ی ارزیابی انعطاف پذیر در مورد نوع محصولی که قرار است خریداری شود (در این مقاله "محصولات پایه")، بنابر واژه شناسی kraljic (یک موضوع مهم در مدیریت تدارک کالا که تاکنون در هیچ یک از مدل های ارائه شده در نظر گرفته نشده است) می دهد.  در آخر، یک FDSS برای عملیاتی کردن مدل پیشنهاد می شود. روش پیشنهادی به قدر کافی مقاوم است و می تواند نقص های اصلی فرایندهای ارزیابی تامین کننده را تا حدودی برطرف کند.  هم چنین، این روش پیچیدگی پیاده سازی Real-life که در بسیاری از روش های ترکیبی پیچیده تر پیشنهاد شده وجود دارد را ندارد. در آخر، سودمندی عملی روش پیشنهادی از طریق یک تست عملی در یک محیط تجاری مشخص تایید می شود.

 -1مقدمه

شرکت ها بیشتر استراتژی هایی را انتخاب می کنند که تمرکزشان تجاری اصلی شان بر روی گرداوری محصولاتی است که قبلا ساخته شده بودند. برای این کار، شرکت ها تلاش می کنند که به عنوان یک زنجیره ی تامین واقعی شناخته شوند، بنابراین مدیریت تدارک را به تعیین محصولات تبدیل می کنند. علاوه بر این، بودجه های خرید به شدت زیاد می شوند و بخش مهمی از موفقیت تجاری به مدیریت کافی این بودجه ها بستگی دارد. این کار برای تضمین در دسترس بودن تامین کننده هایی که به به دستیابی به اهداف خرید (مثلا تحویل سر موعد، موجود بودن محصول، کیفیت محصول خریداری شده ) کمک می کنند و اتباط با تامین کننده ها را تقویت می کنند، ضروری است.  بنابراین، ارزیابی و انتخاب تامین کننده های خوب یک عامل کلیدی در موفقیت است [1,2]


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " مدل انتخاب تامین کننده برای تدارک کالا. ارزیابی بهینه شده با استفاده از یک سیستم پشتیبانی تصمیم فازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل انتخاب تامین کننده برای تدارک کالا. ارزیابی بهینه شده با استفاده از یک سیستم پشتیبانی تصمیم فازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
ٍElsevier,Applied Soft Computing
سال انتشار
2013
کد محصول
1011028
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
38
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Evaluating purchasing performance
Procurement processes
Supplier management

تاریخ انتشار در سایت: 2017-07-19
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید