Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: تشخیص خطای بین دورهای استاتور دستگاه‌های سنکرون با استفاده از میدان جریان و آنالیز سیگنچر ولتاژ جستجوی کویل

در این مقاله یک رویکرد جدید بر اساس سیگنال فاکتور توان لحظه‌ای برای استفاده در تشخیص خطای ناهمراستایی در موتور ارائه شده است. با توجه به نتایج حاصل از مطالعه تجربی، می‌توان مشاهده کرد که افزایش دامنه در فرکانس‌های 2fr و 3fr در طیف فرکانسی سیگنال فاکتور توان لحظه ای وجود دارد.

چکیده

مشاهدات اخیر ما نشان می‌دهد که هارمونیک‌ها در جریان میدان بسیار امیدوار کننده هستند و خطاهای بین دورهای استاتور را در ماشین های سنکرون تشخیص می‌دهند. تاکنون، افزایشی در برخی هارمونیک‌های زوج در جریان میدان برای تشخیص چنین خطا‌هایی گزارش شده است. بعلاوه، هارمونیک‌های زوج می‌توانند به طور معناداری با عدم توازن تغذیه (عدم تعادل ورودی) و هارمونیک (هماهنگی) زمانی افزایش یابند که می‌توانند دچار سردرگمی جدی گردند.  از این رو، در این مطالعه بررسی عمیقی برای تعیین منشاء مولفه‌های هارمونیکی مختلف در جریان میدان و امکان‌سنجی آنها برای تشخیص خطاهای استاتور انجام شد. مشخص شد که با توجه به عدم تقارن ساختاری سیم‌پیچ، برخی از این اجزا به وضوح با خطای استاتور داخلی افزایش می‌یابند. به رغم وجود عدم تعادل تغذیه و هماهنگی زمانی، یافته‌ها برای شناسایی بدون ابهام خطاهایی که بین چند دور (turn) اتفاق افتاده‌اند، مفید است. هم شبیه‌سازی و هم نتایج تجربی در این مقاله ارائه شده است. نتایج تشخیص داده شده نیز با استفاده از یک کویل جستجو متصل به روتور (rotormounted search coil) تایید شده است که می‌تواند برای تشخیص حتی خطای استاتور یک دوری (one-turn stator) بسیار موثر باشد.

1-مقدمه

از بین رفتن قدرت عایق روپوش سیم‌پیچ در ماشین‌های الکتریکی منجر به خطاهای داخلی می‌شود. زمان سپری شده در گسترش خطا ابتدایی که منجر به خرابی فاجعه آمیز دستگاه می شود، از یک سوم ثانیه تا چند دقیقه در مورد دستگاه‌های سیم‌پیچ نامنظم (random-wound) متفاوت است و در مورد دستگاه‌های سیم‌پیچ قالبی (form-wound) حتی می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد [1]. از اینرو، تشخیص زودهنگام چنین خطا‌هایی که شامل چند turn است جهت حفاظت آنها بسیار مطلوب است. چندین محقق برای تشخیص نواقص مدار جریان تلاش‌هایی صورت داده‌اند [2]–[4]. یکی از این تلاش‌ها آنالیز رفتار گذرای ماشین‌های سنکرون (همزمان) قطب برجسته با خطا سیم‌پیچ استاتور داخلی است [5]. پژوهشگران زیادی جریان میدان ماشین‌های سنکرون را در برابر خطاهای داخلی روتور و استاتور آنالیز کرده‌اند [6]–[8]. به ویژه، افزایش هارمونیک هشتم در جریان میدان یک ژنراتور سنکرون چهار قطبی دارای خطا استاتور در [6] بررسی شده است. آنالیز دقیقی روی ژنراتورهای سنکرون بدون جاروبک با استفاده از ولتاژ توالی مثبت 180-Hz استاتور بعنوان شاخصی از خطا استاتور، 30 تا 90 و 150 Hz جریان‌های گردشی آرماتور بعنوان شاخصی از خراب شدن سیم‌پیچ، و جریان میدان محرک بعنوان شاخصی از اتصال کوتاه دیود یکسو کننده چرخشی (rotating rectifier diode shorts) انجام شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تشخیص خطای بین دورهای استاتور دستگاه‌های سنکرون با استفاده از میدان جریان و آنالیز سیگنچر ولتاژ جستجوی کویل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تشخیص خطای بین دورهای استاتور دستگاه‌های سنکرون با استفاده از میدان جریان و آنالیز سیگنچر ولتاژ جستجوی کویل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRY APPLICATIONS
سال انتشار
2009
کد محصول
1011812
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Interturn fault
modified winding function approach (MWFA)
synchronous motor

تاریخ انتشار در سایت: 2018-01-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید