Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: استفاده از سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) در بیمارستانهای دولتی مالزی

سیستم اطلاعات بیمارستانی به عنوان یک سیستم الکترونیکی یکپارچه تعریف میشود که کلیه داده ها و اطلاعات مربوط به بیماران از قبیل تاریخچه اطلاعات بیماران، نتایج تست های آزمایشگاهی، تشخیص ها، صورتحسابها و سایر رویه های مرتبط بیمارستانی که در بخش های مختلف بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند را جمع آوری، ذخیره سازی ، بازیابی و نمایش می دهد.

Abstract

Hospital Information System (HIS) is important to be adopted by the hospitals to improve their operations and services. Despite their importance, only 15.2% of Malaysian Public Hospitals implemented the system through THIS, IHIS and BHIS categories which shows low adoption level of HIS in Malaysia. This study aims to identify factors affecting the HIS adoption across different categories of HIS's hospitals. The finding showed that there are significant differences between factors affecting HIS adoption in the THIS compared to IHIS's hospitals, and THIS and BHIS's hospitals. However there is no significant difference among factors between IHIS with BHIS's hospitals

چکیده

بسیار مهم است که سیستم اطلاعات بیمارستانی توسط بیمارستانها برای بهبود عملیات و خدماتشان به کار گرفته شود. با وجود اهمیت آنها تنها %2/15 از بیمارستانهای دولتی مالزی این سیستم را از طریق دسته بندی های IHIS ,THIS  و BHIS پیاده سازی کرده اند، که سطح بکارگیری پایینی از HIS را در کشور مالزی نشان میدهد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی فاکتورهای تأثیرگذار بر بکارگیری HIS از میان دسته بندی های مختلف بیمارستانهای دارای سیستم های HIS انجام شده است. یافته ها نشان دادند که تفاوت معنی داری میان فاکتورهای تأثیرگذار بر بکارگیری سیستم های HIS در بین بیمارستانهای دارای سیستم THIS در مقایسه با بیمارستان های دارای سیستم IHIS و نیز بیمارستان های دارای سیستم THIS در مقایسه با بیمارستان های دارای سیستم BHIS وجود دارد. با این حال تفاوت معنی داری میان فاکتورهای بیمارستان های با سیستم IHIS و BHIS وجود ندارد.

1-مقدمه

در هر کشوری در جهان بخش بهداشت و درمان برای ارائه خدمات و درمانهای بهداشتی با کیفیت بالا به شهروندان یک صنعت بسیار مهم است. این مسئله نیازمند بهبود مداوم، خصوصا در زمینه ی مدیریت بهداشت و درمان است. در کشور مالزی، بخش بهداشت و درمان به سه دسته به نامهای بهداشت و درمان دولتی، بهداشت و درمان سازمان های غیردولتی و بهداشت و درمان خصوصی تقسیم شده است که شامل بیمارستان ها و کلینیک هاست. در میان این دسته بندی ها، بهداشت و درمان دولتی حساس ترین بخش است چرا که به بیشترین تعداد بیماران خدمات ارائه می کنند. بر این اساس بیمارستان های دولتی معمولا بزرگتر و شلوغ تر از سایرین هستند.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " استفاده از سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) در بیمارستانهای دولتی مالزی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استفاده از سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) در بیمارستانهای دولتی مالزی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia - Social and Behavioral Sciences
سال انتشار
2015
کد محصول
1011828
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
325 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 913000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Technology Adoption
Hospital Information System
Total Hospital Information System

تاریخ انتشار در سایت: 2018-01-30
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید