Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: توصیف شکاف با تست جریان گردابی با استفاده از روش استخراج ویژگی رگرسیون غیرخطی و شبکه‌های عصبی مصنوعی

در این مقاله، استفاده از رگرسیون‌های غیرخطی و ANN ها برای تخمین پارامترهای شکاف با استفاده از پروب جریان گردابی ارائه شده است. یک رگرسیون غیرخطی در مرحله استخراج ویژگی برای استخراج پارامترهای نمونه‌ای از توابع گاوسی جمع‌پذیر، استفاده شده است.

چکیده

تخمین پارامترهای شکاف‌ها از روی داده‌های تست غیر مخرب جریان گردابی یک ابزار مهم برای ارزیابی یکپارچگی ساختار بخش‌های فلزی حساس است. در سال‌های اخیر، تحقیقات متعددی، استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی (ANN) را برای انجام تحلیل‌های مربوط به رابطه پیچیده بین داده‌های تست و مشخصه‌های شکاف‌ها پیشنهاد داده‌اند. به‌منظور استخراج ویژگی‌های مربوطه با استفاده از ANN، تحلیل مؤلفه‌های اساسی، تجزیه موجک و تبدیل فوریه گسسته پیشنهاد شده است. در این مقاله، روشی برای تخمین پارامترهای اندازه‌ای ساختار، از روی داده‌های تست جریان گردابی پیشنهاد می‌شود. استخراج ویژگی بر اساس مدل‌سازی داده‌های تست با الگویی از توابع گاوسی جمع‌پذیر و نیز رگرسیون‌های غیرخطی به‌منظور تخمین پارامترهای ساختار، صورت می‌گیرد. یک شبکه عصبی ANN نیز با استفاده از ویژگی‌های استخراج شده از روی داده‌های ترکیبی، آموزش داده شده است که خود این مجموعه داده ترکیبی نیز با مدل‌سازی المان محدود برای پروب جریان گردابی به دست آمده است. روش پیشنهادی هم روی داده‌های شبیه‌سازی شده و هم روی داده‌های اندازه‌گیری شده اعمال شده است که در نتیجه تخمین‌های قابل قبولی را نشان می‌دهد.

1-مقدمه

 تست غیر مخرب (NDT) دسته‌ای از روش‌های مورد استفاده برای ارزیابی و تعیین مشخصه‌های مواد بدون تغییر مشخصه‌های اصلی آن‌ها می‌باشد. این روش‌ها به صورت گسترده در پروسه‌های پزشکی[1]، پروسه‌های غذایی [2]، و کاربردهای صنعتی [3] مورد استفاده قرار می‌گیرند که مستلزم سطوح بالایی از قابلیت اطمینان و نیز هزینه‌های بالای تجهیزات و مواد می‌باشند. علاوه بر این، استفاده از این روش‌ها روی کنترل کیفیت نیز به صورت روزافزونی در حال افزایش است، و امروزه، به نظر می‌رسد که به یک ابزار کم‌هزینه برای بسیاری از شرکت‌های سازنده بدل شده است. روش‌های NDT ی متعددی بر اساس قواعد فیزیکی مختلف مربوط به عملکرد، نظیر فراصوت، جریان گردابی، پرتوی X، ذرات مغناطیسی و نفوذکننده خشک ارائه شده است. انتخاب روش صحیح می‌بایست بر اساس معیارهای امنیت، مسائل اقتصادی، عملی و نیز بازدهی مورد نظر باشد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " توصیف شکاف با تست جریان گردابی با استفاده از روش استخراج ویژگی رگرسیون غیرخطی و شبکه‌های عصبی مصنوعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توصیف شکاف با تست جریان گردابی با استفاده از روش استخراج ویژگی رگرسیون غیرخطی و شبکه‌های عصبی مصنوعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE, Transactions on Instrumentation and Measurement
سال انتشار
2013
کد محصول
1011852
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Artificial neural networks (ANNs)
defect param- eter estimation
eddy current testing

تاریخ انتشار در سایت: 2018-02-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید