Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: الگوریتم شکل‌دهی بیم تطبیقی‌ برای حذف تداخل بر اساس PSO پارتیشنی

در این مقاله یک الگوریتم شکل‌دهی بیم تطبیقی با استفاده از بهینه سازی ازدحام ذرات پارتیشنی (PPSO) براساس معیار حداقل میانگین مربعات خطا (MSE) ارائه می دهیم.
 چکیده

 در این مقاله الگوریتم شکل‌دهی بیم تطبیقی جدیدی برای حذف تداخل بر اساس بهینه سازی ازدحام ذرات پارتیشنی (PPSO) ارائه شده است. ابتدا فضای فاز جستجو به چندین بخش تقسیم می شود که برای تحقق موازی مناسب تر است. سپس برای هر پارتیشن از یک ذرۀ چند بُعدی زیرازدحام‌‌‌ برای ارائۀ بردارهای وزن استفاده می شود. این ذره نیز توسط PSO برای جستجوی جواب بهینه به روز می شود. در نهایت برای هر تکرار یک جواب بهینۀ سراسری در کل فضا با استفاده از معیار حداقل مربعات خطا از روی تمام مقادیر بهینۀ سراسری زیرفضا در زیرازدحام ها به دست می آید. نتایج شبیه سازی های ما نشان می دهند که الگوریتم پیشنهادی هم از نظر سرعت همگرایی و هم قابلیت اجتناب از بهینه های محلی دارای عملکرد بهتری نسبت به طرح های متعارف می باشد و برای تحقق موازی نیز بسیار مناسب تر است.

1- مقدمه

تداخلات احتمالی شاید مهمترین مسئله برای طراحان سیستم در ارتباطات بی‌سیم نظامی و غیرنظامی حیاتی باشد. در صورتی که سیگنال های تداخل، باند فرکانسی سیگنال مورد نظر را اشغال کنند معمولا فیلترهای متعارفِ مبتنی بر حوزۀ فرکانس قادر به حذف تداخل نخواهند بود. شکل دهی بیم تطبیقی [1]، فیلتر فاصله‌ای، روش کارآمدی برای بهبود سیگنال های مورد نظر و در عین حال حذف تداخل و سیگنال نویز از طریق ترکیب خطی آنتن آرایه ای می باشد. بیشتر الگوریتم های شکل‌دهی بیم تطبیقی را ​​می توان بسته به استفاده و یا عدم استفاده از دنبالۀ یادگیری به دو دسته تقسیم کرد [2]: الگوریتم تطبیقی غیرکور و الگوریتم تطبیقی کور. ما در این پژوهش خود از الگوریتم های غیرکور استفاده کرده ایم...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " الگوریتم شکل‌دهی بیم تطبیقی‌ برای حذف تداخل بر اساس PSO پارتیشنی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الگوریتم شکل‌دهی بیم تطبیقی‌ برای حذف تداخل بر اساس PSO پارتیشنی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE, Information Technology, Electronics and Mobile Communication Conference IEMCON
سال انتشار
2016
کد محصول
1011958
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Array signal processing
Partitioning algorithms
Convergence
Interference

تاریخ انتشار در سایت: 2018-02-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید