Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: مدل تصمیم گیری برای انتخاب شیوه معماری نرم افزار بر اساس مشخصه های کیفی مورد نیاز

مشخصه های کیفی (QA) تاثیر قابل توجهی بر روی معماری سیستم های شرکتی دارند. معماری نرم افزار پایه و اساسی برای کسب مشخصه های کیفی است. در این مقاله مشخصه های کیفی اصلی تعریف شده و مورد بررسی قرار گرفته اند. علاوه براین، تعامل و تاثیر هر مشخصه کیفی در تاکیتیک پیاده سازی ارزیابی شده است.
 چکیده

با افزایش تقاضاهای صنعتی برای سیستم­ های نرم افزاری با پیچیدگی زیاد و کیفیت­ مورد نیاز، مکانیزم ­های معماری و پیاده سازی نرم افزار به موضوعات مهمی تبدیل شده اند. تصمیمات اخذ شده در طول طراحی معماری، اثرات قابل توجهی بر روی اهداف کیفی دارند. بررسی­ های انجام شده نشان می­ دهد که مدل، معماری و یا چارچوب استانداردی برای پیاده سازی مشخصه ­های کیفی به خصوص برای محیط­ های تجاری هوشمند و همچنین برای برنامه ­هایی با تصمیم گیری­ های سریع و کارآمد وجود ندارد. علاوه بر این، پژوهشی در زمینه مشخصه­ های کیفی (QA) مورد نیاز، شیوه­ های مورد نیاز برای آن و روابط و هم بستگی­های میان آنها صورت نگرفته است. در سیستم­ ها با پیچیدگی بالا از معماران نرم افزاری خواسته می­ شود تا هنگام جستجوی یک طراحی معماری بهینه در حوزه مشخص، با توجه به مجموعه مشخصه­ های کیفی و محدودیت ­های تعیین شده، از بین تعداد زیادی گزینه طراحی (تصمیمات) روش مورد نظر جهت پیاده سازی انتخاب شود. این امر موجب جستجو در یک فضای طراحی می ­شود که خارج از توانایی­ های انسان بوده و انجام طراحی معماری را پیچیده تر می­کند.

هدف این مقاله آشکار ساختن اکثر مشخصه­ های کیفی در شیوه ­های پیاده سازی است که بر روی معماری و مشخصه ­های برنامه ­ها تاثیر ­گذارند. چندین مشخصه کیفی نرم افزار، با استفاده از روش­ های جستجوی کاربردی با تکنیک­ های کمی ترکیبی (خطی) و تکنیک­ های تحلیل غیر خطی مورد بررسی قرار گرفته­ اند. در این مقاله یک روش نوین برای یافتن شیوه ­ای آسان و سیستماتیک جهت بررسی مشخصه­ های کیفی مورد نیاز در مجموعه­ ای از شیوه ­های پیاده سازی معماری مطرح شده است.

در پایان، یافته­ های این پژوهش برای کمک به تصمیم گیری سهامداران مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، در این مقاله مفهوم جدید «تاکتیک ایمن» معرفی شده است؛ این مفهوم اشاره به مجموعه کاهش یافته­ ای (هرس شده) از تاکتیک­ هایی دارد که در موارد بهبود کیفیت عمومی مورد استفاده قرار می­گیرند. همچنین یک  ابزار نرم افزاری در این پژوهش ارائه شده است که نتایج بدست آمده از این تحقیق در آن اعمال شده است.

1-مقدمه

از مدل­ها و مشخصه­ های معماری استفاده می­ شود تا سیستم ­های نرم افزاری پیچیده ساخته شوند و قالبی برای دیگر فعالیت­ های مهندسی نرم افزاری ایجاد شود. تصمیمات اخذ شده در طول طراحی معماری، تاثیرات قابل توجهی بر روی اهداف کیفی نرم افزار دارند. علاوه بر این، سیستم­ های مدرن و برنامه­ های هوش تجاری اشاره به بازتوزیع دانش بنیادین دارند و نیازمند تامل مجدد در مدیریت منابع اطلاعاتی و پایگاه­ های دانش هستند. بر این اساس، تصمیمات منطقی­ تری باید با دقت گرفته شده و روش­ ها و ابزارهای صوری معرفی شوند... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مدل تصمیم گیری برای انتخاب شیوه معماری نرم افزار بر اساس مشخصه های کیفی مورد نیاز " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل تصمیم گیری برای انتخاب شیوه معماری نرم افزار بر اساس مشخصه های کیفی مورد نیاز
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Computer Science
سال انتشار
2015
کد محصول
1011995
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Software Architecture
Architecture Styles and Tactics
Quality Attributes QA

تاریخ انتشار در سایت: 2018-03-10
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید