Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی /

عنوان ترجمه شده مقاله: خواص نوری، ساختاری و مورفولوژیکی فیلم های نازک TiO2-ZnO فوتوکاتالیستی سنتز شده توسط فرایند سل-ژل

در این مقاله، فیلم های نازک TiO2-ZnO توسط فرایند سل-ژل سنتز شدند و خواص نوری، ساختاری و موفولوژیکی تعیین گردید. علاوه بر این، این فیلم ها برای توانایی شان در کاهش محلول آبی متیلن بلو ارزیابی گردید.

چکیده

فیلم ­های نازک (TiO2)1-x –(ZnO)x، با 1و 75/0، 5/0، 25/0، 0/0 = xتوسط فرایند سل-ژل بر روی زیرلایه ­های شیشه­ای لایه ­نشانی شدند. فیلم­ های TiO2 و ZnO خالص به ترتیب از محلول­ های پیش­ماده مبتنی بر تیتانیم ایزوپروکسید و مبتنی بر روی­ استات سنتز شدند درحالیکه فیلم­های کامپوزیتی از مخلوطی از این محلول­ها در نسبت­های حجمی معین به­ دست آمدند. با استفاده از مدل Tauc تعیین گردید که شکاف انرژی برای فیلم­ های نازک TiO2 و برای نمونه ­ای با 5/0 = xاز eV 47/3 تقریبا به 60/3 افزایش می­یابد. با افزایش بیشتر در مقدار x، لبه ­های جذب فیلم­ها به سمت ناحیه قرمز انتقال یافت(انتقال سرخ) و شکاف انرژی برای فیلم­های نازک ZnO به eV 29/3 کاهش یافت. علاوه براین، فیلم­ها برای توانایی­شان در کاهش متیلن بلو بررسی شدند. فعالیت فوتوکاتالیستی فیلم­های نازک ZnO خالص توسط پیرسازی سل ZnO به مدت 48ساعت، افزایش یافت. علاوه بر این مشخص شد که با کاهش مقدار x عملکرد فوتوکاتالیستی بهبود می­یابد به همراه اینکه فیلم­های نازک TiO2 بالاترین پاسخ را نمایش می­دهد. این نتایج بر حسب بلورینگی و مورفولوژی سطح فیلم­های نازک (TiO2)1-x –(ZnO)x توضیح داده می­شوند.

1- مقدمه

آلودگی زیست­ محیطی به یکی از مهمترین نگرانی­ها در سراسر جهان تبدیل شده است. در سال­های اخیر به منظور حذف مواد آلی در مایعات آلوده، یک طبقه خاصی از روش­های اکسیداسیون، معروف به فرایندهای اکسیداسیون پیشرفته(AOP)، توسعه داده شده ­اند. درواقع این روش­ها بر تولید درجای رادیکال­ های آزاد بسیار واکنش­ پذیر مانند رادیکال­ هیدروکسیل HO• و یون سوپراکسید O2• تکیه دارند. استفاده ترکیبی از AOPها ممکن است منجر به حذف کلی آلاینده­ های آب و فاضلاب گردد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " خواص نوری، ساختاری و مورفولوژیکی فیلم های نازک TiO2-ZnO فوتوکاتالیستی سنتز شده توسط فرایند سل-ژل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خواص نوری، ساختاری و مورفولوژیکی فیلم های نازک TiO2-ZnO فوتوکاتالیستی سنتز شده توسط فرایند سل-ژل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Optical, structural, and morphological properties of photocatalytic TiO2–ZnO thin films synthesized
سال انتشار
2015
کد محصول
1012064
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , نانوفناوری , شيمی , مهندسی پليمر , مهندسی مواد و متالوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Titanium dioxide
Zinc oxide
Thin films
Photocatalysis
Sol–gel process

تاریخ انتشار در سایت: 2018-04-13
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید