Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: نقش سبک های فرزند پروری در رشد روانی - اجتماعی نوجوانان

ترجمه مقاله درباره سبک های فرزند پروری، آماده دانلود است. هدف از این مقاله، بررسی چگونگی تاثیر سبک های فرزند پروری بر رفتار روانی – اجتماعی نوجوانان است.

چکیده

هدف از این مرورِ منابع و متون، بررسی چگونگی تاثیر سبک های فرزند پروری بر رفتار روانی – اجتماعی نوجوانان است. رفتار روانی – اجتماعی به استقلال، هویت و پیشرفت و موفقیت یک نوجوان اشاره دارد. در این مقاله همچنین تحقیقات  Diana Baumrind در مورد سبک های خاص فرزند پروری و نقش والدین در کمک به نوجوانان جهت دستیابی به توسعه ی مناسب روانی – اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. تئوری روانی – اجتماعی روانی Erik Erickson نشان می دهد یک نوجوان از طریق "بحران هویت" رشد پیدا می کند که در آن، نوجوان همسان سازی با عقاید / ارزش های والدین و دیدگاه پدر و مادر در مورد نوجوان را شروع می کند. سبک ها و شیوه های فرزند پروری و خود پنداره (خویشتن پنداری) نوجوانان، کاملاً در توسعه ی روانی اجتماعی نوجوانان در هم تنیده شده است.

-1مقدمه

تحقیقات نشان می دهد که سبک های فرزند پروری و کیفیت روابط والدین و نوجوانان می تواند بر توسعه ی روانی اجتماعی در میان نوجوانان تاثیر بگذارد. احساسات نوجوانان، استقلال، موفقیت و هویت آنها، همگی به عنوان بخش از توسعه ی روانی اجتماعی در طول زندگی نام برده شده است (Erickson, 1968). نظریه ی روانی اجتماعی اریک اریکسون، توسعه و رشد نوجوان را از طریق مجموعه ای هشت مرحله ای توضیح می دهد که مبتنی بر تاثیر تجربه ی اجتماعی است (Erickson, 1968). نظریه ی اریکسون توضیح می دهد چگونه هر مرحله بر اساس تکمیل مرحله ی قبلی، ایجاد شده است. سایر عوامل موثر بر رشد روانی اجتماعی نوجوانان شامل سبک های مختلف فرزند پروری است. این سیک های فرزند پروری شامل تقاضامند بودن در مقابل پاسخگو بودن و ساختار در مقابل غیر ساختار است. سبک های فرزند پروری و نقش فرزند پروری، هر دو جنبه هایی مهم در کمک به نوجوانان برای دستیابی به رشد بهینه ی روانی اجتماعی هستند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " نقش سبک های فرزند پروری در رشد روانی - اجتماعی نوجوانان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نقش سبک های فرزند پروری در رشد روانی - اجتماعی نوجوانان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Business and Management Review
سال انتشار
2014
کد محصول
1012400
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
650 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده روانشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




: psychosocial behavior
Psychosocial Development of Adolescents
Parenting Styles

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-26
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید