Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: مدل‌های به منظور پیاده‌سازی مدیریت پیکربندی نرم‌افزار

ترجمه مقاله درباره مدیریت پیکربندی نرم‌افزار آماده دانلود است. در این مقاله مقدمه‌ای را بر یک روش مدل محور در جهت پیاده‌سازی فرایند مدیریت پیکربندی ارائه دادیم.
 چکیده

کنترل فرآیند تکامل نرم‌افزار در جهت بکار گیری آیتم‌های نرم‌افزاری معتبر و تست شده در نسخه‌ی نهایی آنرا را می‌توان به عنوان دامنه‌ی اصلی مدیریت پیکربندی نرم‌افزار در نظر گرفت. در همین راستا، مدیریت پیکربندی نرم‌افزار باید بتواند راه کارها و راه‌حل‌هایی را برای وظایفی همچون تشخیص آیتم‌های پیکربندی نرم‌افزار، کنترل نسخه‌ی نرم افزار، مدیریت ساخت و توسعه نرم افزار و غیره فراهم سازد. در این مقاله قصد داریم تا یک روش مدل محور جدیدی را برای پیاده‌سازی مدیریت پیکربندی نرم‌افزار ارائه دهیم. این روش جدید، به وسیله‌ی مجموعه‌ای از مدل‌ها مورد پشتیبانی قرار گرفته تا بتواند فرآیند مدیریت پیکربندی نرم‌افزار را از دیده ای مختلف تشریح نماید. این روش جدید می‌تواند به سازمان‌دهی راه کارهای موجود و آن‌هم به شکلی پارامتری که توانایی استفاده‌ی مجدد از روش را افزایش می‌دهد بپردازد. مقاله‌ی پیش رو، به معرفی مسائل موجود در حوزه‌ی مدیریت پیکربندی نرم‌افزار پرداخته و گرایش‌های اصلی به سمت ارائه‌ی راهکارهای جدید برای پاسخ به آن‌ها را ارائه می‌دهد. پس از این معرفی، یک روش مدل محور تشریح خواهد شد. دومین بخش از این مقاله نیز مدل‌هایی را برای روش جدید فراهم ساخته است. ارائه‌ی این مدل‌ها به همراه یک مطالعه‌ی موردی ساده شده می‌تواند کاربرد عملی این مدل‌ها را تشریح نماید. در نهایت نیز جهت‌گیری‌های پژوهشی آینده ارائه گردیده است.

-1مقدمه

در طول چند سال اخیر، متدلوژی‌های تکراری برای پروژه‌های توسعه‌ی نرم‌افزار بسیار رواج یافته‌اند. یک زمان فوری که برای توسعه‌ی محصول نرم‌افزاری آماده بکار گرفته می‌شود آن‌قدر طولانی بوده که مشتری تمایل داشته تا به منظور حصول اطمینان از اینکه نرم‌افزار بر اساس نیازمندی‌های اولیه وی در حال طراحی می‌باشد نتایج فعلی به دست آمده را مشاهده کد. متدولوژی‌های تکراری مانند روش‌های سریع توسعه‌ی نرم‌افزار، نیاز به انتشار محصول نرم‌افزار آماده دارد تا بتواند از توانایی تست کیفیت در طول توسعه‌ی نرم‌افزار اطمینان حاصل نمایند. کسب‌وکارها نیز تمایل دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نسخه‌ی جدیدی از نرم‌افزار خود دست پیدا کرده و عملیات‌های IT مربوطه در این سازمان‌ها نیز توسط این نرم‌افزار مورد پشتیبانی قرار گیرد. ولی سرعت ایجاد نسخه‌ی جدیدی از نرم‌افزار نیازمند آیتم‌هایی با کیفیت بالا می‌باشد که در نسخه‌ی مطرح شده نیز وجود داشته باشند. مدیریت پیکربندی نرم‌افزار را می‌توان به عنوان اساس و پایه‌ای برای کنترل تکامل محصول نرم‌افزاری در نظر گرفت که اجازه‌ی بکار گیری آیتم‌های تست شده و قابل انتظار را در نسخه‌ی نهایی نرم‌افزار به ما می‌دهد. از این رو وظیفه‌ی اصلی در مدیریت پیکربندی نرم‌افزار، مانند تشخیص آیتم‌های پیکربندی، کنترل نسخه، حسابرسی وضعیت را باید به صورت یکنواخت با مدیریت ساخت و مدیریت انتشار نرم‌افزار انجام داده تا بتوان یک نسخه‌ی نرم‌افزاری معتبری را ارائه نمود… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مدل‌های به منظور پیاده‌سازی مدیریت پیکربندی نرم‌افزار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل‌های به منظور پیاده‌سازی مدیریت پیکربندی نرم‌افزار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Procedia Computer Science
سال انتشار
2015
کد محصول
1012495
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
491 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Software Configuration Management
Model-Driven Approach

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-13
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید