Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: تحلیل مدل دینامیکی موتور القایی سه فاز با استفاده از Matlab/Simulink

در این مقاله، یک روش شبیه‌سازی برای تحلیل رفتار حالت گذرای و نیز رفتار حالت دائمی موتور القایی سه فاز پیشنهاد می‌شود. قسمت‌های الکتریکی و مکانیکی موتور القایی با استفاده از معادلات دقیق ریاضی که توصیف شده‌اند، پیاده‌سازی می‌شود.

چکیده

این مقاله مدل دینامیکی موتور القایی سه فاز را که از روابط دقیق ریاضی به دست آمده است در Matlab/Simulink ارائه کرده و عملکرد حالت گذرا و نیز پاسخ حالت دائمی ماشین را شامل ممان اینرسی ثابت و گشتاور بار برای سیستم خارجی، مورد مطالعه قرار می‌دهد. روش تعمیم دینامیک‌ها [1] برای شبیه‌سازی کامپیوتری دیجیتالی ماشین القایی سه فاز معمولاً یک روش کاربردی برای شبیه‌سازی رفتار دینامیکی سیستم‌های فیزیکی متغیر با زمان، غیرخطی و بزرگ است. این مدل را می‌توان برای حالت عدم تعادل در هر دو سمت شکاف هوایی به کار برد که این شکاف باعث می‌شود که ساختار سیم‌پیچ‌ها بدون تغییر باقی بماند. شبیه‌سازی موتور القایی سه فاز با تغییرات ممان اینرسی صورت می‌گیرد[2]. عملکرد حالت گذرای هر ماشین الکتریکی به‌شدت تحت تأثیر تغییرات ناگهانی سیستم تغذیه، سرعت کار، بار شفت شامل هر تغییری در ممان اینرسی قرار دارد که ناشی از کاربردهایی است که در آن چیدمان گیربکس متفاوت است. فریم مرجع روتور برای مطالعه شبیه‌سازی این ماشین به کار می‌رود. همچنین مدل مبتنی بر  Matlab/Simulink برای مقایسه عملکرد حالت گذرای ماشین القایی شامل اشباع شار اصلی با ممان اینرسی و بدون ممان اینرسی به کار می‌رود. نتایج شبیه‌سازی شده با نتایج عملی روی نمونه ماشین آزمایشی مقایسه می‌شود. در روند ارائه مدل دینامیکی موتورهای القایی، بیشتر محققین از اثر اشباع مغناطیسی صرف‌نظر کرده و اندوکتانس ها را نیز ثابت فرض کرده‌اند[2]. شبیه‌سازی کامپیوتری برای این مودهای مختلف کار به صورت سنتی از روی معادلاتی به دست می‌آیند که توصیف‌کننده ماشین القایی متقارن در فریم مرجع دلخواه هستند.

1-مقدمه

موتورهای القایی نوع قفس سنجابی سه فاز (IM) معمولاً در حد چند کیلووات تا چندین هزار کیلووات به‌عنوان واحدهای راه‌اندازی برای فن‌ها، پمپ‌ها و کمپرسورها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند [1]. ویژگی این موتور، قابلیت بالا در خود راه‌اندازی، سادگی و ساختار مقاوم، هزینه پایین و قابلیت اطمینان بالا و غیره می‌باشد. معمولاً، موتورها به صورت تناوبی کار می‌کنند. اما، زمانی که خطای زمین در ترمینال موتور رخ می‌دهد، خرابی خاصی ممکن است برای موتور پیش بیاید...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تحلیل مدل دینامیکی موتور القایی سه فاز با استفاده از Matlab/Simulink " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحلیل مدل دینامیکی موتور القایی سه فاز با استفاده از Matlab/Simulink
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Scientific & Engineering Research
سال انتشار
2016
کد محصول
1012647
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





d-q axis
Dynamic model
Leakage inductance
Magnetic saturation
Reference frame

تاریخ انتشار در سایت: 2018-06-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید