Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: تکنولوژی بلاک چین و روابط آن با مدیریت زنجیره تأمین پایدار

ترجمه مقاله 2018 درباره زنجیره تامین، آماده دانلود است. ترتیب مطالب این مقاله بصورت زیر است. تکنولوژی ‌بلاک‌چین در بخش 2 معرفی می‌شود و کاربرد آن در مدیریت یک زنجیره تأمین در بخش 3 توصیف می‌شود. بخش 4 مزایای ‌بلاک‌چین برای حفظ ابعاد پایداری در یک شبکه زنجیره تأمین را ارائه می‌دهد. در بخش 5، موانع پیش روی اجرای تکنولوژی بلاک‌چین در یک زنجیره تأمین و پایداری پشتیبان، مرور و به چهار گروه مختلف دسته‌بندی می‌شوند. جهت‌گیری‌ها و پیشنهادات تحقیقاتی در بخش 6 ارائه می‌شوند. در ‌نهایت در بخش 7 ‌نتیجه‌گیری‌ها ارائه می‌شوند.

چکیده

جهانی‌سازی زنجیره‌های تأمین، مدیریت و کنترل آن‌ها را دشوارتر می‌کند. تکنولوژی ‌بلاک‌چین بعنوان یک تکنولوژی دفتر کل توزیع شده دیجیتال که شفافیت، قابلیت ردیابی، و امنیت را تضمین می‌کند، می‌تواند حل بعضی مسائل جهانی مدیریت زنجیره تأمین را تسهیل کند. در این مقاله، تکنولوژی ‌بلاک‌چین و قرارداد‌های هوشمند همراه با کاربرد بالقوه آن‌ها در مدیریت زنجیره تأمین بطور منتقدانه بررسی می‌شوند. فشار‌های محلی و جهانی از طرف حکومت، جامعه، و مصرف کننده برای برآورده کردن اهداف قابلیت پایداری، ما را به بررسی بیشتر اینکه چطور ‌بلاک‌چین می‌تواند قابلیت پایداری زنجیره تأمین را بررسی و کند و به این قابلیت کمک کند، تحریک می‌کنند. قسمتی از این بررسی انتقادی این است که چطور ‌بلاک‌چین، که یک تکنولوژی بطور بالقوه مختل شونده‌ی تازه درحال تکامل است، می‌تواند بر بسیاری از موانع بالقوه غلبه کند. چهار دسته‌بندی از موانع بکارگیری تکنولوژی ‌بلاک‌چین معرفی می‌شوند؛ بین سازمانی، میان سازمانی، تکنیکی، و موانع خارجی. تبدیل هدایت شده با ‌بلاک‌چین حقیقی کسب و کار و زنجیره تأمین هنوز درحال پیشرفت است و در مراحل اولیه خود قرار دارد؛ ما جهات و طرح‌های تحقیقاتی بعدی را که می‌توانند بینش‌هایی در مورد غلبه بر موانع و بکارگیری تکنولوژی ‌بلاک‌چین برای مدیریت زنجیره تأمین فراهم کنند را پیشنهاد می‌کنیم.

1- مقدمه

زنجیره‌های تأمین مدرن ذاتاً پیچیده هستند و شامل موجودیت‌های چند طبقه‌ای از نظر جغرافیایی منفصلی هستند که برای خدمات رسانی به مصرف کنندگان رقابت می‌کنند (جانسون 2006؛ لامبرت و انز 2017). جهانی‌سازی، سیاست‌های تظیمی‌ متنوع، و رفتار انسانی و فرهنگی مختلف در شبکه‌های زنجیره تأمین، ارزیابی اطلاعات و مدیریت ریسک در این شبکه پیچیده را تقریباً غیر ممکن می‌کند (سارپونگ 2014؛ ایوانوف، دولگوئی، و سوکولوف 2018). معاملات کم بازده، کلاه‌برداری، دزدی، و اجرای ضعیف زنجیره‌های تأمین، منجر به کاهش بیشتر اعتماد می‌شوند، و بنابراین، منجر به یک نیاز برای به اشتراک اطلاعات بهتر، و قابل تأیید بودن می‌شوند.

قابلیت ردیابی درحال تبدیل شدن به یک نیاز فوری و یک عامل متمایز کننده بنیادی در بسیاری از صنایع زنجیره تأمین از جمله بخش کشاورزی-غذایی است (کوستا و همکاران 2013)، محصولات دارویی و پزشکی (روتونو و همکاران، 2014)، و اجناس با ارزش بالا (مائورر 2017). اجناس تجملی و با ارزش بالا که سرمنشأشان ممکن است در غیر این صورت به گواهینامه‌های کاغذی و رسید‌ها بستگی داشته باشد می‌توانند به آسانی گم یا اصلاح شوند. در حقیقت، عدم وجود شفافیت در ارزش تأمین هر آیتم، از تأیید و اعتبارسنجی ارزش درست آن آیتم توسط مشتریان و موجودیت‌های زنجیره تأمین جلوگیری می‌کند. مسائل رقابتی و مربوط به شهرت راهبردی، از این ریسک‌ها و عدم وجود شفافیت نشئت می‌گیرند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " تکنولوژی بلاک چین و روابط آن با مدیریت زنجیره تأمین پایدار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تکنولوژی بلاک چین و روابط آن با مدیریت زنجیره تأمین پایدار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
  International Journal of Production Research
سال انتشار
2018
کد محصول
1013119
تعداد صفحات انگليسی
21
تعداد صفحات فارسی
38
قیمت بر حسب ریال
1,540,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1540000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



blockchain technology
supply chain management
sustainability
barriers
research agenda

تاریخ انتشار در سایت: 2018-11-03
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید