Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده پزشكی /

عنوان ترجمه شده مقاله: اثرات مکمل ویتامین D بر جلوگیری از عود پره اکلامپسی در زنان باردار با تاریخچه (سابقه ابتلا به..) پره اکلامپسی

مطالعه ی حاضر یک کارازمایی بالینی کنترل شده ی تصادفی است که هدف آن تعیین ( مشخص کردن ) تاثیر مکمل ویتامین D بر کاهش احتمال عود پره اکلامپسی است.

چکیده

مقدمه : پره اکلامپسی یک سندرم مخصوص دوران بارداری است. یکی از فرضیه های مربوط به اتیولوژی ( سبب شناسی ) پره اکلامپسی، کمبود ویتامین D درطول بارداری است.

اصول و روش ها : مطالعه ی حاضر یک کارازمایی بالینی کنترل شده ی تصادفی است که هدف آن تعیین ( مشخص کردن ) تاثیر مکمل ویتامین D بر کاهش احتمال عود پره اکلامپسی است. 72 بیمار در گروه کنترل قرار داده شدند در حالیکه 70 بیمار به صورت تصادفی (عضو) گروه مداخله شدند، گروه مداخله یک پرل 50000 واحدی از ویتامین  D3 هر دو هفته یک بار دریافت کردند. روی گروه کنترل تکنیک دارونما ( استفاده از اشکال دارویی که تاثیری خنثی دارند ) اجرا شد. ویتامین D و دارونما تا سی و ششمین هفته ی بارداری ( به گروه کترل و مداخله ) داده شدند.

نتایج : بیماران در گروه مداخله، به طور قابل ملاحظه ای کاهش احتمال پره اکلامپسی ( p value: 0.036 ) نسبت به بیماران گروه کنترل داشتند. ریسک پره اکلامپسی برای گروه کنترل 1.94 بار بیشتر بود نسبت به گروه مداخله ( 95% CI 1.02, 3.71 )

نتیجه گیری : مداخله ی مورد نظر ( تجویز ویتامین D ) یک تاثیر پیشگیری کننده مقابل عود پره اکلامپسی دارد. درمان با مکمل ویتامین D در بارداری توانست به کاهش وقوع پره اکلامپسی / افزایش فشار خون بارداری کمک کند.

1-مقدمه

پره اکلامپسی سندرم مخصوص دوران بارداری است، که به وسیله ی فشار خون بالای القا شده و پروتئین اوری بعد از هفته ی بیستم بارداری مشخص شده است. ( پره اکلامپسی ) 2تا 8 درصد بارداری ها را پیچیده ومشکل میکند و به عنوان ( مسبب ) مرگ 25 درصد مادران و مرگ و میر های قبل از زایمان به حساب می اید.  اگرچه پره اکلامپسی چیزی بیشتر از هایپرتانسیون ساده  حاملگی همراه با پروتئین اوری است، پروتئین اوری پیشرونده تا به الان یک معیار تشخیصی قابل توجه و عینی از این اختلال است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " اثرات مکمل ویتامین D بر جلوگیری از عود پره اکلامپسی در زنان باردار با تاریخچه (سابقه ابتلا به..) پره اکلامپسی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اثرات مکمل ویتامین D بر جلوگیری از عود پره اکلامپسی در زنان باردار با تاریخچه (سابقه ابتلا به..) پره اکلامپسی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Obstetrics and Gynecology International
سال انتشار
2017
کد محصول
1013309
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده پزشكی , پرستاری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Preeclampsia

تاریخ انتشار در سایت: 2019-02-10
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید