Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسي شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: جاذب نانوکامپوزیتی مبتنی بر چیتوسان: سنتز، شناسایی و کاربردهای جذب سطحی مخلوط های دوتایی (II) Pb و (II) Cd از آب

ترجمه فارسی مقاله درمورد جاذب نانوکامپوزیتی، آماده دانلود است. دراین مقاله، جاذب نوع کامپوزیت به وسیله ترکیب چیتوسان (Cs) با پلی متا اکریلیک اسید (PMA) دارای پیوند عرضی و نانو لوله هالوسیت (HNT) تهیه شد.

چکیده

جاذب نوع کامپوزیت به وسیله ترکیب چیتوسان (Cs) با پلی متا اکریلیک اسید (PMA) دارای پیوند عرضی و نانو لوله هالوسیت (HNT) تهیه شد. ساختار جاذب های چیتوسان-پلی متا اکریلیک اسید/نانو لوله هالوسیت (HNT/PMA-Cs) حاصل توسط FTIR، NMR، XRD، TGA، EDX/ SEM و ویژگی های رئولوژیکی شناسایی شد. این جاذب های عامل دار برای حذف (II) Pb و (II) Cd به صورت مخلوط های رقابتی منفرد و دوتایی از آب مورد استفاده قرار گرفتند. بهبود قابل توجهی در ویژگی های جذبی پلی متا اکریلیک اسید دارای پیوند عرضی در حضور چیتوسان و نانو لوله هالوسیت دیده شد. تأثیر پارامترهای سنتز از قبیل درصد وزنی چیتوسان و نانو لوله هالوسیت هنگام تورم و پارامترهای فرایند مانند pH محلول، دوز جاذب، زمان تماس و غلظت تغذیه هنگام جذب سطحی یون های فلزی از آب طی مراحل آزمایشگاهی بررسی شدند. برای غلظت تغذیه mg/L 100 از یون فلزی، دوز جاذب g/L 25/0 و pH محلول برابر 6، جاذب کامپوزیتی چیتوسان-پلی متا اکریلیک اسید/نانو لوله هالوسیت حاوی 4% وزنی چیتوسان و 3% وزنی نانو لوله هالوسیت ظرفیت جذب سطحی 4/89 / 4/357 و 4/85 / 6/341 بر حسب % حذفی / (mg/g) را به ترتیب برای (II) Pb و (II) Cd منفرد نشان می دهند که تا 4/78 / 7/313 و 3/77 / 6/313 برای همان یون های فلزی در مخلوط های دوتایی در آب کاهش می یابد.

1-مقدمه

جذب سطحی تکنیک اصلی جداسازی صنعتی برای تصفیه فاضلاب به شمار می رود ]2، 1[. تحقیقات اخیر بر روی جاذب های نسبتاً کم هزینه آلی از قبیل خاک اره ]3[، پوست درخت ]4[، زیست توده ]5[، لیگنین ]6[، چیتوسان ]7[ و سایر پلیمرهای طبیعی ]8[ و نیز جاذب های معدنی مانند ترکیبات مختلف خاک رس شامل زئولیت، مونت موریلونیت، کائولینیت، سیلیکات های معدنی، سپیولیت و… ]9-11[ متمرکز شده است. با وجود این، ظرفیت جذب سطحی و سرعت جذب این جاذب ها برای یون های فلزی سنگین ضعیف است ]12[. جاذب های با ظرفیت جذب سطحی بالا می توانند به وسیله ترکیب یک پلیمر طبیعی با یک پلیمر سنتزی و خاک رس تهیه شوند تا جاذبی منحصر به فرد از نوع کامپوزیت آلی (پلیمر)/ معدنی (خاک رس) حاوی چندین گروه عاملی تولید شود....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " جاذب نانوکامپوزیتی مبتنی بر چیتوسان: سنتز، شناسایی و کاربردهای جذب سطحی مخلوط های دوتایی (II) Pb و (II) Cd از آب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جاذب نانوکامپوزیتی مبتنی بر چیتوسان: سنتز، شناسایی و کاربردهای جذب سطحی مخلوط های دوتایی (II) Pb و (II) Cd از آب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Carbohydrate Polymers
سال انتشار
2018
کد محصول
1013312
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
36
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
10 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده نانوفناوری , شيمی , مهندسی پليمر , مهندسي شيمی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده نانوفناوری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Composite adsorbent
Chitosan

تاریخ انتشار در سایت: 2019-02-13
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید