Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: افزایش پوشش دهیِ شبکه ی حسگر بی سیمِ همگن با استفاده از الگوریتم ژنتیک

در این مقاله، مسئله افزایش پوشش دهیِ شبکه ی حسگر بی سیمِ همگن، مورد بررسی قرار می گیرد.

چکیده

به­ عنوان یک نتیجه از پیشرفت­ های حاصل شده در زمینه­ ی ارتباطات بی­سیم، سیستم ­های دیجیتال و فناوری­ های سیستم­ های میکروالکترونیکِ مکانیکی، می­توان گفت که شبکه­ های حسگر بی­سیم (WSN ها) در بسیاری از برنامه­ های مختلف در دنیای واقعی توسعه یافته و به کار برده شده­ اند. به­ خصوص اینکه، استفاده از شبکه­ های حسگر بی­سیم در کاربردهای نظامی، صنعتی، محیط زیستی و بهداشتی، نقشی حیاتی در زندگی روزمره ­ی ما دارند. شبکه­ های حسگر بی­سیم شامل گره­ های حسگر محدود و کوچکی هستند. با توجه به منابعِ محدود و محدودیت­های این شبکه­ ها، می­توان گفت که توسعه ­دهندگانِ شبکه­ های حسگر بی­سیم با چندین مشکل مواجه هستند. مانند مصرف انرژی، استقرار گره، جمع ­آوری اطلاعات و انتقال اطلاعات. استقرار گره، به­ طور مستقیم یا غیرمستقیم دامنه­ های دیگر مسأله را نیز تحت تأثیر قرار می­دهد. بنابراین، در این مطالعه، به یافتن راه­ حلی برای مسئله­ ی استقرار گره  پرداخته می­شود. همچنین با استفاده از با رويكردهای استقرارِ سازماندهي شده، محدوده­ ی تحت پوشش سيستم ­های شبکه­ های حسگر بی­سیم افزايش يافته است. این مسأله تحت عنوانِ مسأله­ ی استقرارِ حسگری با حداکثر پوشش ­دهی (MCSDP) و با دشواریِ NP شناخته می­شود. در نتیجه برای افزایشِ پوشش ­دهیِ توپولوژیِ شبکه­ های حسگر بی­سیم، با استفاده از حسگرهای همگن در یک منطقه­ ی اقلیدسیِ دو بُعدی، پشنهاد شده است که از یک الگوریتم ژنتیک استفاده شود. این مقاله بدین شرح می­باشد: ابتدا پژوهش  ­های مرتبط با ادبیات پژوهشی، به­ صورت خلاصه بیان می­شوند. سپس، مسأله­ ی استقرار گره فرموله می­شود و الگوریتم پیشنهادی به­صورت عمیق توصیف می­شود. در نهایت، نتایج آزمایش­هایی که با الگوریتم ژنتیک پیشنهادی انجام شده­ اند، ارائه شده و مورد بحث قرار می­گیرند. نتایج به روشنی نشان می­دهند که رویکرد پیشنهادی نسبت به رویکرد استقرار اولیه، پوشش ­دهی بهتری دارد.

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " افزایش پوشش دهیِ شبکه ی حسگر بی سیمِ همگن با استفاده از الگوریتم ژنتیک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
افزایش پوشش دهیِ شبکه ی حسگر بی سیمِ همگن با استفاده از الگوریتم ژنتیک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Sixth International Conference on Digital Information and Communication Technology and its Applicat
سال انتشار
2016
کد محصول
1013703
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Wireless sensor networks (WSN)
Genetic algo­ rithm(GA)
Coverage
Deployment

تاریخ انتشار در سایت: 2019-06-28
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید