Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: یک روش مبتنی بر تکنیک تاپسیس فازی و تئوری مجموعه‌ی راف (مجموعه دقیق) ، به منظور تحلیل مکانیسمِ خرابی محصول در بازه‌ی ابتدایی استفاده از آن (دوران طفولیت استفاده از محصول)

در این مقاله قصد داریم تا یک روش فنیِ جدیدی را به منظور تحلیل مکانیسمِ خرابی محصول در دوران طفولیت آن و آن‌هم بر مبنای نگاشت دامنه در طراحی بدیهی گرا و داده‌های کیفی و قابلیت اطمینان که از چرخه‌ی حیات محصول به شکل یک درخت رابطه‌ای به دست آمده است ارائه دهیم.

چکیده

امروزه، مسئله‌ی تشخیص دلایل ریشه‌ایِ خرابی یک محصول در دوران طفولیت آن (بازه‌ی ابتدایی استفاده از یک محصول) را می‌توان به عنوان یکی از موضوعات اساسی در حوزه‌ی بهبود کیفیت محصول در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم تا یک روش فنیِ جدیدی را به منظور تحلیل مکانیسمِ خرابی محصول در دوران طفولیت آن و آن‌هم بر مبنای نگاشت دامنه در طراحی بدیهی گرا و داده‌های کیفی و قابلیت اطمینان که از چرخه‌ی حیات محصول به شکل یک درخت رابطه‌ای به دست آمده است ارائه دهیم. روش پیشنهادی ما می‌تواند به شکلی هوشمندانه اقدام به تفکیک و تجزیه‌ی نشانه‌های اولیه‌ی خرابی محصول در قالب دلایل ریشه‌ای پارامترهای عملیاتی بحرانی در دامنه‌ی کارکرد، پارامترهای طراحی در دامنه‌ی فیزیکی و پارامترهای فرآیند در دامنه‌ی فرآیند نماید. به طور خاص تر در این روش، صفات کمی و کیفیِ داده های قابلیت اطمینان و کیفیت در نظر گرفته شده تا بتوان مسئله‌ی محاسبه‌ی وزن دلایل ریشه‌ای خرابی یک محصول در دوران طفولیت آن را حل نموده و همچنین این روش، بر روی کاربرد ادغام یافته‌ی تکنیک‌های هوش مصنوعی و تئوری مجموعه دقیق (مجموعه راف) و تکنیک تاپسیس فازی متمرکز گردیده تا به محاسبه‌ی وزن دلایل ریشه‌ای بپردازد. به منظور به شمار آوردن دلایل ریشه‌ای خرابی یک محصول در دوران طفولیت استفاده از آن، در ابتدا بر مبنای مدل ارزیابی قابلیت اطمینان محصول در چرخه‌ی حیات آن و مدل ادغام داده‌های مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان در محصول مبتنی بر زنجیره‌ی QR بسط یافته، به ارائه‌ی دلایل خرابی محصول در دوران طفولیت استفاده از آن می‌پردازیم. در ادامه، بر مبنای دامنه‌ی فرآیند، دامنه ی فیزیکی و دامنه ی عملیاتی در طراحی بدیهی گرا، یک روش تفکیک و تجزیه را برای درخت رابطه‌ی خرابی محصول در دوران طفولیت آن ارائه می‌دهیم. محاسبه‌ی وزن رابطه‌ی خرابیِ دلایل ریشه‌ای (گره‌های درخت رابطه) را می‌توان به عنوان یک مسئله‌ی تصمیم‌گیری چند معیاره(MCDM) در نظر گرفت که برای این کار، اقدام به ادغام کاربرد مجموعه‌ی دقیق و TOPSIS فازی (روش‌های ترجیح بر اساس مشابهت با راه‌حل ایده آل) می‌کنیم که در آن، از مجموعه‌ی دقیق برای کاوش داده‌های کیفی و از تاپسیس فازی برای مدل‌سازی فرآیند محاسبه‌ی وزن رابطه‌ی خرابی استفاده می‌شود. در نهایت، اعتبارِ روشی پیشنهادی مان را به وسیله‌ی یک مطالعه‌ی موردی که به تحلیل خرابی‌های بدنه خودرو در دوران طفولیت آن (خرابی‌های مربوط به نویز ناشی از ارتعاش‌های ناخوشایند) می‌پردازد، اثبات نموده و نتایج حاصله نشان میدهد که روش پیشنهادی ما را می‌توان روشی مطلوب برای بهبود سطح هوشمندی تشخیص دلایل ریشه‌ای برای خرابی محصولات پیچیده در دوران طفولیت آن‌ها در نظر گرفت.

1-مقدمه

بهبود کیفیت را می‌توان یکی از مأموریت‌های معمول در فرآیند مهندسی محصول دانسته و بهینه سازی نسبت خرابی محصول در دوران طفولیت آن را می‌توان یکی از مهم‌ترین چالش ها و مسائل مشکل دانست (کوکسال و همکاران 2011، گال و همکاران 2001). خرابی محصول در دوران طفولیت را می‌توان ناشی از مسائل کیفی دانست که در سمت چپ‌ترین بخش از منحنی طول عمر محصول (طفولیت محصول) رخ داده (روسچ 2012) و فرض بر آن است که خرابی محصول در دوران طفولیت را می‌توان ناشی از آسیب‌پذیری‌های طراحی و معایب تولید دانست (جیانگو و مارتی 2009)....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " یک روش مبتنی بر تکنیک تاپسیس فازی و تئوری مجموعه‌ی راف (مجموعه دقیق) ، به منظور تحلیل مکانیسمِ خرابی محصول در بازه‌ی ابتدایی استفاده از آن (دوران طفولیت استفاده از محصول) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک روش مبتنی بر تکنیک تاپسیس فازی و تئوری مجموعه‌ی راف (مجموعه دقیق) ، به منظور تحلیل مکانیسمِ خرابی محصول در بازه‌ی ابتدایی استفاده از آن (دوران طفولیت استفاده از محصول)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Engineering Applications of Artificial Intelligence
سال انتشار
2016
کد محصول
1013803
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Product infant failure mechanism
Relational tree
Multi-criteria decision making (MCDM)

تاریخ انتشار در سایت: 2019-08-16
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید