Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: عوامل تعیین‌کننده‌ی نارضایتی جنسی زنان: ارزیابی مدل شناختی-احساسی

هدف این مقاله آزمودن یک مدل شناختی-احساسی پیرامون نارضایتی جنسی در زنان می باشد.

چکیده

مقدمه: مطالعات اخیر، نقش باورهای ناکارآمد جنسی، افکار منفی غیر ارادی (یا افكار خودآيند منفي) و واکنش‌های احساسی (یا عاطفی) در رابطه با عملکرد جنسی را نشان داده‌اند. با این وجود، به نظر می‌رسد که هیچ‌گونه مطالعه‌ای نقش این عوامل شناختی-احساسی را در تعیین نارضایتی جنسی ارزیابی نکرده است.

هدف: آزمودن یک مدل شناختی-احساسی پیرامون نارضایتی جنسی در زنان.

روش‌ها: در مجموع 207 زن، برای ارزیابی نارضایتی جنسی و متغیرهای شناختی و احساسی که ممکن است بر نارضایتی جنسی تأثیرگذار باشند، پرسش‌نامه‌هایی را تکمیل کردند.

معیارهای اصلی نتیجه‌گیری: نارضایتی جنسی توسط شاخص رضایت جنسی، باورهای جنسی به کمک پرسش‌نامه‌ی باورهای ناکارآمد جنسی، و افکار و واکنش‌های احساسی با استفاده از پرسش‌نامه‌ی حالت‌های جنسی، مورد سنجش قرار گرفتند.

يافته‌ها: یک تحلیل مسير براي ارزيابي مدل مفهوميِ پيشنهادی صورت گرفت. نتایج حاکی از آن است که باورهای جنسی ناکارآمد، از طریق کشف احساسات و افکار منفی غیر ارادی، به عنوان عوامل مستعدکننده (یا زمینه‌ساز) عمل می‌کنند که به عمل یا روند محرک‌های وابسته به عشق آسیب زده (یا تضعیف کرده) و به شکل منفی با رضایت جنسی مداخله می‌کنند.

نتيجه‌گيري: این یافته‌ها، نقش عوامل شناختی و احساسی در زمینه‌سازی و ایجاد نارضایتی جنسی در زنان را آشکار می‌سازد که نشان‌دهنده‌ی پیامدهای مربوط به مداخله است.

1-مقدمه

رضایت جنسی با ”رضایت کلی رابطه“ارتباط دارد. رضایت جنسی تحت تأثیر مؤلفه‌های فردی و رابطه‌ای در زنان قرار می‌گیرد که منعکس‌کننده‌ی عوامل مؤثری همچون سازگاری درک میل جنسی، اعتقادات یا باورهای جنسی، ارزش‌ها، و نگرش‌ها (یا گرایش‌ها) می‌باشد. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که رضایت جنسی با شاخص‌های کیفیت رابطه مانند عشقِ درکشده، ثبات و تعهد مستقیماً در ارتباط است و با احتمالِ طلاق رابطه‌ی معکوس دارد....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " عوامل تعیین‌کننده‌ی نارضایتی جنسی زنان: ارزیابی مدل شناختی-احساسی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عوامل تعیین‌کننده‌ی نارضایتی جنسی زنان: ارزیابی مدل شناختی-احساسی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
The journal of sexual medicine
سال انتشار
2016
کد محصول
1014037
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده روانشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Sexual Dissatisfaction
Sexual Beliefs
Automatic Thoughts

تاریخ انتشار در سایت: 2020-01-23
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید