Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: پیش‌بینی بار برای طراحی و عملکرد سیستم‌های قدرت با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی (مطالعه موردی درباره‌ی انرژی برق-آبی لارونا در نیروگاه برق استخراج فلز نیکل)

هدف از این تحقیق، تحلیل عملکرد بارهای قدرت نیروگاه است تا عملکرد نیروگاه برق-آبی را در زمینه‌های عملیاتی و طراحی بهبود بخشد.

چکیده

 هدف از این تحقیق، تحلیل عملکرد بارهای قدرت نیروگاه است تا عملکرد نیروگاه برق-آبی را در زمینه‌های عملیاتی و طراحی بهبود بخشد. مقدار برق مصرفی در زمان مشخص، کاملاً قابل اندازه‌گیری نمی‌باشد. این امر موجب کمبود تغذیه برق در طرف مصرف­کننده می‌شود بشرط اینکه برق تولید شده کمتر از انرژی الکتریکی مورد نظر باشد. همچنین، افزایش برق مورد نیاز سبب مشکلاتی از جمله کیفیت تحویل قدرت الکتریکی به مصرف­کننده می‌شود. بمنظور حل این مشکلات، طراحی مناسب و قابل اطمینان سیستم قدرت الکتریکی براساس پیش‌بینی بار الکتریکی در آینده، ضروری می‌باشد. در این مطالعه، پیش‌بینی بار برای طراحی و عملکرد ایستگاه برق-آبی لارونا در ایستگاه استخراج آهن Sorowako، از طریق شبکه عصبی مصنوعی (ANN) ارائه شده است. ANN توسطMATLAB  پیاده‌سازی شده است. ساختار ANN بر اساس MLP (پرسپترون چندلایه‌ای) است. پیش‌بینی بار توسط شبیه‌سازی انجام شده و شبکه عصبی با داده‌های بدست آمده، آموزش داده می‌شود. بعد از اعتبارسنجی نرخ خطای شبکه عصبی، تابع شبکه بمنظور تخمین پیش‌بینی کوتاه مدت با تعیین پارامترهای تخمین‌گر، استفاده می‌شود. این پارامترها عبارتند از: تعداد ورودی یادگیری، تابع فعال‌ساز و نرخ یادگیری است. خطا به‌عنوان MAPE (میانگین قدرمطلق درصد خطا) محاسبه می‌شود و معیارهای انتخاب مدل براساس بهترین مقادیر RMSE و کوچکترین مقدار MAPE است. در این مقاله، مقدار خطا حدود %957/0 بود.

1-مقدمه

بیشترین چیزی که در دنیای امروز مصرف می‌شود، انرژی است. با افزایش تقاضا و مصرف انرژی در PT. Vale Indonesia Tbk، اجبار به قطعی سیستم قدرت در حال افزایش می‌باشد. بمنظور فراهم کردن انرژی برق با روشی مطمئن و اقتصادی به کارخانه‌های فرآوری و سایر سیستم‌های پشتیبانی، PT. Vale Indonesia Tbk دچار چالش‌های تکنیکی و اقتصادی در عملکرد سیستم برق‌رسانی شده­است....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " پیش‌بینی بار برای طراحی و عملکرد سیستم‌های قدرت با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی (مطالعه موردی درباره‌ی انرژی برق-آبی لارونا در نیروگاه برق استخراج فلز نیکل) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیش‌بینی بار برای طراحی و عملکرد سیستم‌های قدرت با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی (مطالعه موردی درباره‌ی انرژی برق-آبی لارونا در نیروگاه برق استخراج فلز نیکل)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
AIP Conference Proceedings
سال انتشار
2019
کد محصول
1014463
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
1,408,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1408000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Artificial Neural Network

تاریخ انتشار در سایت: 2021-05-31
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید