Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده پزشكی /

عنوان ترجمه شده مقاله: مسمومیت حاد با ارگانوفسفره: 17 سال تجربه ی مرکز کنترل سم در صربستان

هدف این مطالعه ی گذشته نگر ارائه ی اطلاعاتی در رابطه با مدیریت بالینی مسمومیت با آفت کش های OP در NPCC است که ما در طول یک دوره ی 17 ساله جمع آوری کرده ایم.

چکیده

براساس مطالعات سم شناسی روی انسان، با تصمیم گیری های سازماندهی شده ی مناسب، تعداد ارگانوفسفره (OP) در طول دو دهه ی گذشته در بازار صربستان به صورت قابل توجهی کاهش یافته است که با کاهش تدریجی در تعداد مسمومیت های ارکانوفسفره ای که در مرکز کنترل سم ملی (NPCC) درمان می شدند، همراه بود.

روش: هدف این مطالعه ی گذشته نگر ارائه ی اطلاعاتی در رابطه با مدیریت بالینی مسمومیت با آفت کش های OP در NPCC است که ما در طول یک دوره ی 17 ساله جمع آوری کرده ایم. (1998-2014)

نتایج: در دوره ی 1998-2014، حدود 17250 بیمار در NPCC بستری شدند که جدود 14000 بیمار به دلیل مسمومیت با انواع مواد سمی درمان شدند و از میان آن ها 410 مورد (3%) به دلیل مسمومیت با آفت کش های OP بستری شده بودند.  در این دوره ی زمانی 92% از مسمومیت های OPI درمان شده در NPCC اقدام به خودکشی بودند، در حالی که 8% به دلیل بلع یا استنشاق تصادفی بودند. شایع ترین علائم بالینی مسمومیت در بیمارانی که در معرض آفت کش های آنتی کولین استراز قرار می گیرند، میوز (63.4%)، برونکوره (51.9%)، استفراغو اسهال (44.8%)، هایپوتنشن (19.5%) می باشند. نارسایی حاد تنفسی در 81 نفر (19.7%) و نارسایی قلبی عروقی در 16 نفر (3.9%) ثبت شده است. حدود 25% بیماران دچار مسمومیت شدید بودند. به غیر اقدامات حمایتی عمومی (رفع آلودگی، حمایت تنفسی) درمان دارویی ویژه ( آتروپین، اکسیم، دیازپام) به کار برده شد. بالاترین دوز کلی آتروپین تجویز شده در NPCC، 6400mg بود. با این حال اکثر بیماران دوز های کلی آتروپین تا 500mg دریافت کردند.

نتیجه گیری: مسمومیت حاد با آفت کش های OP در صربستان شایع نیست، با این حال به دلیل شدت، عوارض محتمل و تاثیر آن ها روی مدت و هزینه های بستری مسئله بالینی مهمی است. درمان اولیه شامل پیشگیری از جذب بیشتر و ارائه اقدامات حمایتی و پس از آن تجویز آنتی دوت های اختصاصی است. مرکز ملی کنترل سموم در بلاگراد بر اساس نقش خود، علاوه بر درمان مسمومیت حاد، به طور پیوسته توکیسویژولانس انجام می دهد، که به معنی شناسایی، بررسی و ارزیابی ریسک سموم مختلف در جامعه برای انجام اقدامات کاقفی و به موقع است. تلاش های بسیاری برای کاهش در دسترس بودن و بهبود کنترل آفت کش ها در بازار انجام شده است.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " مسمومیت حاد با ارگانوفسفره: 17 سال تجربه ی مرکز کنترل سم در صربستان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مسمومیت حاد با ارگانوفسفره: 17 سال تجربه ی مرکز کنترل سم در صربستان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Toxicology
سال انتشار
2018
کد محصول
1014547
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,116,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
314 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده پزشكی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1116500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Acute organophosphate poisoning
Gastric lavage

تاریخ انتشار در سایت: 2021-07-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید