Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی عمران /

عنوان ترجمه شده مقاله: بررسی اثر پیرشدگی قیر در عملیات بازیافت گرم در محل در روسازی¬های آسفالتی

عملیات HIR یک پروژه مرسوم جهت بازیافت روسازی¬های دارای RAP است اما دمای بالا در این عملیات ممکن است باعث پیرشدگی بیش از حد در روسازی شود. در این تحقیق پیرشدگی ناشی از عملیات HIR مورد بررسی قرار گرفته است.

چکیده

عملیات بازیافت گرم در محل(HIR) یکی از راه­ های موثر جهت احیاء روسازی­ های بازیافتی(RAP) محسوب می­شود. استراتژی اصلی در روش HIR گرمادهی به روسازی است. جهت اطمینان از کارایی روسازی باید گرمادهی در یک دمای نسبتا بالا نگه داشته شود. اگرچه گرمادهی در دمای بالا ممکن است باعث پیرشدگی شدید آسفالت­ های اصلاح­ شده با پلیمرهای SBS شود. هدف اصلی این تحقیق درک رفتار پیرشدگی آسفالت­ های اصلاح ­شده با پلیمرهای SBS در حین عملیات HIR است که می­توان از نتایج این تحقیق به عنوان یک راهنما در پروژه­ های HIR در آینده استفاده نمود. در این تحقیق هشت نمونه آسفالتی جهت آزمایش از مراحل مختلف عملیات HIR انتخاب شده است. این نمونه ­ها بر اساس خصوصیات شیمیایی و ویژگی­ های رئولوژی مورد بررسی قرار گرفته است. خصوصیات رئولوژی نمونه ­ها با استفاده از آزمایش ­های جاروب فرکانس و بازگشت خزش در چند سطح تنش(MSCR)، و با استفاده از وسیله رئومتر برش دینامیکی(DSR) مورد سنجش قرار گرفته است. از طرف دیگر خصوصیات شیمیایی نمونه­ ها با استفاده از روش ­های طیف­سنجی با مادون قرمز(FTIR) و کروماتوگرافی ژل تراوایی (GPC)بررسی شده است. نتایج آزمایش­ها نشان داد که پدیده پیرشدگی بلندمدت می­تواند باعث از بین رفتن پلیمرهای SBS در روسازی شود که در نتیجه آن  رفتار الاستیک روسازی کاهش می­یابد. در پروژه­ های HIR به واسطه پیرشدگی قیر، شاخص کربونیل و نسبت وزن ملکولی پلیمر موجود در روسازی به ترتیب به میزان 34 و 39 درصد کاهش می­یابد. اثر حرارت ناشی از عملیات HIR در عمق­ های مختلف روسازی متفاوت و قابل ملاحظه است. در این راستا مشخص شد که مدول الاستیسیته لایه سطح 69/2 برابر لایه زیرین و همچنین شاخص PB لایه سطح 37/0 برابر لایه زیرین است. بعد از افزودن جوانساز به نمونه آسفالتی پیرشده، هیچ واکنش شیمیایی قابل توجه­ای بین این دو مشاهده نشده است و تنها این ماده باعث کاهش 55 درصدی مدول الاستیسیته روسازی شده است.

1- مقدمه

استفاده از روسازی­ های آسفالتی باعث کاهش از دست رفتن منابع طبیعی در این زمینه از قبیل سنگ­دانه­ ها و قیر می­شود، از طرف دیگر هزینه ­های مربوط به احداث و نگهداری این روسازی­ ها برای پیمانکاران و وزارت­های مربوطه کاهش می­یابد[1-4]. از دهه 1970 میلادی استفاده از RAP برای احداث و نگهداری روسازی­ های آسفالتی به صورت تدریجی رواج یافت....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " بررسی اثر پیرشدگی قیر در عملیات بازیافت گرم در محل در روسازی¬های آسفالتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی اثر پیرشدگی قیر در عملیات بازیافت گرم در محل در روسازی¬های آسفالتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2021
کد محصول
1014680
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی عمران را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Hot in-place recycling
Asphalt

تاریخ انتشار در سایت: 2021-11-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید