Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: یک مسیر میانجی از هوش هیجانی تا استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی در نوجوانان: میانجی گری ترتیبی استرس ادراک شده و علائم افسردگی

شبکه های اجتماعی آنلاین بخشی جدانشدنی از زندگی امروزه را تشکیل داده اند. اگرچه برخی از افراد بر این باورند که برخی از نیازهای اساسی روانشناختی آن ها تنها از طریق شبکه های اجتماعی قابل برطرف شدن هستند، اما استفاده از شبکه های اجتماعی ممکن است به صورت الگویی اعتیادگونه در افراد ظاهر شود.

چکیده

شبکه ­های اجتماعی آنلاین بخشی جدانشدنی از زندگی امروزه را تشکیل داده­ اند. اگرچه برخی از افراد بر این باورند که برخی از نیازهای اساسی روانشناختی آن­ها تنها از طریق شبکه ­های اجتماعی قابل برطرف شدن هستند، اما استفاده از شبکه­ های اجتماعی ممکن است به صورت الگویی اعتیادگونه در افراد ظاهر شود. استفاده مشکل ­ساز از شبکه ­های اجتماعی(Problematic social media use (PSMU))، یک نگرانی رو به رشد در سنین نوجوانی است. این مطالعه در نظر دارد به کمک مطالعات علمی گذشته به وسیله آزمایش یک مدل که هوش هیجانی(emotional intelligence (EI)) کم را به عنوان یک عامل آسیب پذیری، و استرس درک شده و علائم افسردگی را به عنوان پاسخ­ های عاطفی و شناختی به موقعیت­ های ناسازگار و استفاده مشکل ­ساز از شبکه ­های اجتماعی را به عنوان یک ساز و کار مقابله­ ای در نظر می­ گیرد، ایجاد کند. در این مطالعه، 2068 نوجوان اسپانیایی(46.2 درصد مرد و 53.8 درصد زن) در بازه سنی 12 تا 19 سال، مقیاس ­های خودسنجی را فوق را تکمیل کردند.

نتایج نشان دادند که مورد الف استرس ادراک شده، یک رابط و واسطه مهم در ارتباط و پیوستگی بین هوش هیجانی(EI) و استفاده مشکل­ ساز از شبکه ­های اجتماعی(PSMU) است، مورد ب علائم افسردگی، نیز یک واسطه مهم در این پیوند بود، و مورد ج، یک مدل میانجی­ ترتیبی مطرح شد، که در آن هوش هیجانی پایین­تر، استرس ادراک شده بالاتری را پیش­بینی کرده، که به ایجاد سطوح بالاتر علائم افسردگی کمک می­کرد، و به تبع آن استفاده مشکل ­ساز از شبکه ­های اجتماعی(PSMU) در سطح بالاتری رخ می­داد. این نتایج شواهد تجربی مهمی ارائه می­ کنند که مسیر­های امیدوارکننده­ای را جهت جلوگیری از رخداد استفاده مشکل­ ساز از شبکه­ های اجتماعی(PSMU) در نوجوانان، مانند آموزش هوش هیجانی(EI)، آموزش راهکار­های کاهش استرس و تمرکز بر کاهش علائم افسردگی را در پیش روی ما قرار می­دهد.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " یک مسیر میانجی از هوش هیجانی تا استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی در نوجوانان: میانجی گری ترتیبی استرس ادراک شده و علائم افسردگی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک مسیر میانجی از هوش هیجانی تا استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی در نوجوانان: میانجی گری ترتیبی استرس ادراک شده و علائم افسردگی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Addictive Behaviors
سال انتشار
2022
کد محصول
1014830
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
587 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده روانشناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید