Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی پزشکی /

عنوان ترجمه شده مقاله: بیومتریال های سرامیکی: خواص، وجهه هنری آن و چشم انداز های آینده

این مقاله بیومتریال های بر پایه سرامیک با تأکید ویژه بر خواص متنوع و کاربردهای آنها در مراقبت‌های بهداشتی را بررسی می کند.

چکیده

این مقاله بیومتریال های بر پایه سرامیک با تأکید ویژه بر خواص متنوع و کاربردهای آنها در مراقبت‌های بهداشتی را بررسی می کند. علاوه بر این، بیو سرامیک ها به سرامیک های بیواینرت اکسید و نیترید، مواد فسفات کلسیم قابل جذب زیستی و سرامیک های شیشه یا سرامیک های شیشه زیست فعال ( بیواکتیو) گروه بندی می شوند. سرامیک ها و بیوگلس ها بیو متریال های مناسبی هستند که در این بحث عمدتاً برکاربردهای جایگزینی استخوان تاکید می شوند. شیشه های مزوپروس، سرامیک های نانو کریستال و کامپوزیت ها، بخاطر داشتن سطوح  گسترده، مقاومت در مقابل خوردگی و خواص مکانیکی مناسب، می تواند بیومتریال های مناسبی در آینده باشند. تخلخل کنترل شده با منافذ یکنواخت توزیع شده بیومتریال ها با استفاده از روش های مناسب سنتز نظیر تولید سل-ژل و افزودنی ها  قابل تحقق هستند. بیوسرامیک ها و بیوگلس ها همچنین می توانند با ضایعات اگروفود سنتز کنند و خواص خود را بر اساس نیاز و کاربرد به راحتی بهینه کنند. علاوه بر این، این منابع پایدار، تخلخل ذاتی را به دلیل وجود مواد آلی متصل به مواد معدنی نشان می‌دهند. با افزایش بلورینگی، بیواکتیو در سرامیک ها کاهش می یابد. این دو ویژگی می تواند با استفاده از بیومتریال های نانو کریستالی و کامپوزیت بهینه سازی شود.

1-مقدمه

بیوسرامیک ها می توانند در اصل طبیعی یا مصنوعی باشند و برای پیوند با استخوان منظور طراحی شده اند و به عنوان جایگزینی برای متالیک ایمپلنت ظاهر شده اند. سرامیک ها به عنوان اکسیدها، نیتریدها، سولفیدها وکاربیدهای فلزات و متالوئیدها تعریف می شوند. اینها به دلیل ویژگی مناسب و سازگار شیمیایی - فیزیکی آنها با برخی از اعضای بدن انسان در زمینه بیوپزشکی حائز اهمیت هستند.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " بیومتریال های سرامیکی: خواص، وجهه هنری آن و چشم انداز های آینده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بیومتریال های سرامیکی: خواص، وجهه هنری آن و چشم انداز های آینده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Ceramics International
سال انتشار
2021
کد محصول
1015900
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
49
قیمت بر حسب ریال
1,028,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , مهندسی مواد و متالوژی , مهندسی پزشکی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1028500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید