Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: ردیابی سه بعدی مسیر ربات خودکار زیردریایی بر اساس کنترل مد لغزشی پسگام فازی

در این مقاله به بررسی مسئله کنترل ردیابی سه بعدی مسیر ربات های خودکار زیردریایی می پردازد و در آن مسائلی همچون عدم قطعیت پارامترها و همچنین اغتشاشات بیرونی در نظر گرفته می شود.

چکیده

در این مقاله به بررسی مسئله کنترل ردیابی سه بعدی مسیر ربات های خودکار زیردریایی می پردازد و در آن مسائلی همچون عدم قطعیت پارامترها و همچنین اغتشاشات بیرونی در نظر گرفته می شود. در ابتدا مدل خطای ردیابی سه بعدی مسیر بر اساس روش هدایت مجازی ایجاد شد. سپس، یک سیستم کنترل مقاوم تطبیقی با استفاده از کنترل مد لغزشی و کنترل پسگام پیشنهاد شد، و در ادامه تئوری منطق فازی را به جهت تقریب تابع غیرخطی مجهول برای حل مسائل غیرخطی، عدم قطعیت‌ها و اغتشاشات خارجی به مسئله مذکور (ردیابی مسیر)  اعمال می کنیم. پایداری سیستم توسط نظریه پایداری لیاپانوف اثبات شد. در نهایت شبیه‌سازی‌ها انجام شد و نتایج نشان داد که کنترل‌کننده در حضور عدم قطعیت‌ پارامترها و همینطور در حضور اغتشاشات خارجی از سازگاری و قوام مناسب برخوردار است.

1-مقدمه

کنترل ربات های خودکار زیردریایی (AUV) از مباحث مهم مطالعاتی در مراکز تحقیقاتی به شمار می رود. استفاده از AUV در زمینه ها و عملیات مختلف علمی مثل زیست شناسی دریایی، نقشه برداری بستر دریا، اقیانوس شناسی، استفاده نظامی و صنعت نفت و گاز به سرعت در حال افزایش است...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " ردیابی سه بعدی مسیر ربات خودکار زیردریایی بر اساس کنترل مد لغزشی پسگام فازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ردیابی سه بعدی مسیر ربات خودکار زیردریایی بر اساس کنترل مد لغزشی پسگام فازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Int. J. Fuzzy Syst
سال انتشار
2017
کد محصول
1015910
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 913000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Underactuated AUV
3D path following
Fuzzy logic

تاریخ انتشار در سایت: 2022-07-06
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید