Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده پزشكی /

عنوان ترجمه شده مقاله: توانبخشی تنفسی در بیماران مُسن مبتلا به کووید-۱۹ یک مطالعه تصادفیِ کنترل شده

هدف این مقاله، بررسی تأثیر ۶ هفته تمرین توانبخشی تنفسی بر عملکرد تنفسی، کیفیت زندگی، تحرک و عملکرد روانی در بیماران مُسن مبتلا به کووید-19 است.

چکیده

زمینه : درجات مختلفی از اختلالات در عملکرد تنفسی، عملکرد فیزیکی و عملکرد روانی در بیماران مبتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در سال ۲۰۱۹  به ویژه در بیماران مُسن گزارش شده است. با تجربه ی بهبود و ترخیص بیماران کووید-19، مداخله ی به موقع توانبخشی تنفسی، امکان پیش بینیِ بیماری را بیشتر می کند، مراقبت عملی را به حداکثر رسانده و کیفیت زندگی  (QoL)را بهبود می بخشد، اما مطالعات جهانی برای بررسیِ نتیجه ی این مداخله، وجود ندارد.

هدف : بررسی تأثیر ۶ هفته تمرین توانبخشی تنفسی بر عملکرد تنفسی، کیفیت زندگی، تحرک و عملکرد روانی در بیماران مُسن مبتلا به کووید-19

روشها : این مقاله یافته های یک مطالعه مشاهده ای، آینده نگر و نیمه تجربی را گزارش نمود. به این صورت که در مجموع، از ۷۲ شرکت کننده ی در تحقیق، تعداد ۳۶ بیمار تحت توانبخشی تنفسی قرار گرفتند و برای بقیه هیچگونه مداخله توانبخشی انجام نگرفت. پیامد های زیر اندازه‌گیری شد : تست‌های عملکرد ریوی شامل حجم سنجی و ظرفیت انتشار ریه برای مونوکسید کربن  (DLCO)، تست های عملکردی (تست مسافت 6 دقیقه پیاده روی)، ارزیابی‌های کیفیت زندگی (QoL) (نمرات 36SF-)، فعالیت‌های زندگی روزمره (مقیاس عملکرد مستقل، نمرات FIM)، و آزمون‌های وضعیت روانی (نمرات اضطراب SAS و افسردگی SDS).

نتایج : بعد از 6 هفته توانبخشیِ تنفسی در گروه مداخله، تفاوتهای معنی داری در (L) FEV1, (L) FVC،  %FEV1/FVC, %DLCO و 6 دقیقه تست پیاده روی، آشکار شد. نمراتِ SF-36، در8 بُعد، از لحاظ آماری در گروه مداخله  و بین دو گروه، معنی دار بودند. نمراتِ SAS و SDS  بعد از مداخله، درگروه مداخله کاهش یافتند، اما فقط اضطراب در دو گروه و بین دو گروه از نظر آماری معنادار بود.

نتیجه گیری : شش هفته توانبخشیِ تنفسی می تواند عملکرد تنفسی، QoL (کیفیت زندگی) و اضطراب را در بیمارانِ مُسن مبتلا به کووید-19، بهبود بخشد، اما بهبودی قابل توجهی در افسردگیِ افراد مُسن ندارد.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " توانبخشی تنفسی در بیماران مُسن مبتلا به کووید-۱۹ یک مطالعه تصادفیِ کنترل شده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توانبخشی تنفسی در بیماران مُسن مبتلا به کووید-۱۹ یک مطالعه تصادفیِ کنترل شده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2020
کد محصول
1016068
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
929,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده پزشكی , پرستاری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 929500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Elderly
Covid-19
Respiratory rehabilitation

تاریخ انتشار در سایت: 2023-05-31
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید