Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: موانع بین المللی در SME ها: شواهد به دست آمده از اُردن

ترجمه مقاله درباره بنگاه‌های کوچک و متوسط، اماده دانلود است. توسعه ی SMEها یکی از قسمت های عمده ی استراتژی توسعه ی اقتصادی اردن از زمان استقلالش است.

چکیده

هدف: این تحقیق قصد دارد تا برخی از موانع عمده ای که ممکن است بصورت بالقوه مانع صادرکنندگان سازمانی کوچک یا متوسط (SME) و غیرصادرکنندگان باشند را شناسایی نماید، این موانع جلوی صادرات به بازار جهانی را می گیرند.

طراحی / روش شناسی / شیوه: بر اساس هدف این تحقیق، روش پژوهشی از طریق یک پرسشنامه در میان 250 SME تولید کننده ی اردنی توزیع شده اجرا و درآن از نمونه برداری تصادفی با نرخ پاسخ قابل استفاده ی 54 درصد استفاده شد. داده ها با روشهای آماری مرتبط از جمله آنالیز عاملی و آنالیز رگرسیون تجزیه و تحلیل شدند.

یافته ها: نتایج نشان می دهند که موانع اقتصادی، سیاسی، قانونی، دولتی، مالی و اطلاعاتی رابطه ی منفی قابل توجهی با عملکرد صادرات SMEها در اردن دارند. همچنین، همانطور که از نتایج بر می آید، صادر کنندگان و غیرصادرکنندگان همگی در رابطه با موانع مختلف با هم اتفاق نظر دارند.

محدودیتهای تحقیق / مفاهیم: تحقیق بر روی عملکرد SMEها در اردن انجام شده است. بنابراین باید در زمان تعمیم آن، فرهنگها را در نظر گرفت. هرچند که یافته های تحقیق دستورکارهای ارزشمندی را برای سیاستگذاران دولتی و شرکتی بهمراه دارد که می توانند از طریق آن استراتژی های بازاریابی صادرات و کمک برنامه های ملی صادرات را فرمول بندی نمایند.

اصالت / ارزش: این کار بر استناد یک بازار محلی کوچک و تغییر تدریجی کشور در دو دهه ی اخیر می باشد، از واردات به سوی جهت گیری برای صادرات. همچنین د اینجا به یک طرح فوریتی نیاز است تا کمبود موجود در تراز تجاری اقتصاد اردن را اصلاح نماید. این عمل به شناخت دلایل صادرات SME های اردن و موانع آنها برای این کار نیاز دارد. یکبار که اهمیت نسبی این موانع مشخص گردد، در پیش بینی احتمال صادرکننده بودن SME اعتبارشان تعیین شده و قابل ارزیابی می باشند.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-بین المللی سازی

3-صادرات

4-موانع روبروی SMEها در تجارت بین المللی

5-اهداف/ چارچوب مفهومی پیشنهادی

6-روش مطالعه

7-تجزیه و تحلیل و بحث

8-نتایج

1-مقدمه

یکی از نشانه های عمده ی تجارت در قرن بیست و یکم، رشد فوق العاده ی جهانی شدن است. با جهانی شدن، سیاست بر روی بین المللی سازی شرکتهای ملی متمرکز می شود. در نتیجه ی تشدید جهانی شدن اقتصادهای جهان، و همچنین تمرکز بر روی بهبود و اصلاح کمبودهای ملی، تجارت بین المللی بصورت ویژه ای به مؤلفه های رفاه ملی و سازمانهای شخصی ربط پیدا می کند. جهانی سازی محیط صنعتی و بازار،  در کل رقابت و صادرات را افزایش می دهد. این مسائل ساده ترین و رایج ترین روشهای بین المللی سازی شرکتهای کوچک و متوسط می باشند.

فعالیت های صادرات، سودآوری را افزایش داده، ترازهای تجاری را بهبود بخشیده و به مقابله با مشکلات فقر و بیکاری کمک می کنند. شرکتهای کوچک بطور فزاینده ای در حال جهانی شدند و طبق گزارشات آنها در حدود 25 تا 35 درصد از صادرات جهان در فعالیتهای تولیدی را پوشش می دهند. علاوه بر این، در مورد SME ها، آنها به یک ارتباط خاص دست می یابند؛ برای این شرکتها، صادرات رایج ترین حالت ورود به بازار خارجی می باشد. هرچند هنوز هم SMEهایی در کشورهای در حال توسعه وجود دارند که دست به صادرات نزده اند و  حتی به آن فکر هم نمی کنند، علیرغم این واقعیت که صادر کردن نیازی به سرمایه ی کلان ندارد و در حالت ورود به بازار خراجی نسبت به سرمایه گذاری مستقیم، خطر کمتری هم دارد... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " موانع بین المللی در SME ها: شواهد به دست آمده از اُردن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
موانع بین المللی در SME ها: شواهد به دست آمده از اُردن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Marketing Intelligence & Planning
سال انتشار
2010
کد محصول
1000141
تعداد صفحات انگليسی
24
تعداد صفحات فارسی
35
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
238 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده علوم اقتصادی , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Internationalization
Exports
Exporting barriers
Jordan
Small to medium-sized enterprises

تاریخ انتشار در سایت: 2013-10-03
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید