Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده شيمی /

عنوان ترجمه شده مقاله: از فناوری نانو تا نانودارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی

ترجمه مقاله درمورد نانودارو، آماده دانلود است. هدف از این مقاله، یکپارچه سازی برخی از پیشرفت های اخیر از میکرو و نانو فن آوری با پتانسیل بالا برای بهبود روش انکولوژی روزانه میباشد.

چکیده

پیشرفت های علمی به میزان قابل توجهی روشهای طبی را با ارائه عینی و کمیتی برای کاوش بدن انسان و بیماری ها تقویت کرده است. این فن آوری های نوین بتازگی بهبود عمیقی بر تشخیص بیماری ، تصویربرداری، درمان و پیگیری بیماران داشته است . محدودیت های تجزیه و تحلیلی امروز در سطح مقیاس نانو (یک میلیاردم متر) یک کاوش دقیق در سطح DNA، RNA، پروتئین ها و متابولیتهایی توانمند  می سازد که در واقع نانو اشیاء هستند. هدف از این بررسی یکپارچه سازی برخی از پیشرفت های اخیر از میکرو و نانو فن آوری با پتانسیل بالا برای بهبود روش انکولوژی روزانه میباشد .

1-مقدمه

فناوری نانو  توسط فیزیکدان و برنده جایزه نوبل، ریچارد فاینمن در سخنرانی نیمه نهایی خود در سال 1959پیش بینی شد "مقدار زیادی اتاق در انتها وجود دارد  ". که  دانشمندان  را با ابزار جدید برای تحقیق و تفحص از اشیاء در محدوده معمول، اما نه منحصرا-1 نانومتر تا 100 نانومتر مجهز ساخت : به عنوان مثال مقیاس معمولی از مولکول های مرتبط بیولوژیکی مانند پروتئین ها، آنزیم ها، گیرنده ها، هموگلوبین و آنتی بادی ها میباشد  . فناوری نانو، که در سال 1974 ابداع شده، اشاره به مدیریت و  یا مهندسی نانو اشیاء در مقیاس مولکویل دارد ، و حداقل 2 ویژگی جالب را برای  روش موجود به ارمغان می آورد. مواد مصنوعی در مقیاس نانو ذاتا کوچک، با حداقل یک بعد در 1 محدوده 100nm هستند به طوری که می توانند موانع بیولوژیکی از جمله سد خونی مغزی، انتقال خارج از دیواره های رگ های خون و یا غشای سلولی توسط مکانیسم های مختلف جذب عبور کنند . بنابراین می توانند با پنل گسترده ای از نهادهای بیولوژیکی (به عنوان مثال از پروتئین به سلول) تداخل کنند. همچنین، نانو اشیاء خواص قابل تنظیم فیزیکی (برای مثال: الکتریکی، مغناطیسی، نوری، مکانیکی)، شیمیایی (به عنوان مثال: واکنش، نقطه ذوب) و یا خواص بیولوژیکی را نشان میدهند  که به طرز چشمگیری متفاوت از مواد مشابه در اشکال با مقیاس بزرگتر با توجه به اصلاح مکانیک کوانتومی خواص هستند: بسته به نوع کاربردها ، نانو اشیاء می تواند اشکال مختلف (کره های نانو ، نانو سیم ها، نانو تیوپ، سیم نانو به عنوان مثال) و مواد (به عنوان مثال: سیلیس، طلا، نیمه هادی ها، اکسید آهن، چربی یا پلیمری) باشد که می تواند توخالی، متخلخل و یا جامد باشد . این ویژگی ها  باعث میشوند نانو اشیاء دارای  تعامل بالا و قابلیت انتقال هستند ، و آنها را ابزاری جذاب برای طراحی بیوسنسورها ، عوامل کنتراست تصویربرداری و یا حامل های درمانی ساخت . برای سرعت بخشیدن به جنگ  بر علیه سرطان که در سال 1971 توسط رئیس جمهور ریچارد نیکسون اعلام شد ، موسسه ملی سرطان (اتحاد تکنولوژی نانو در سرطان )(http://nano.cancer.gov) در سال 2004 راه اندازی شد. یافته های عظیمی به توسعه و بهبود فن آوری های نوین نانو به منظور کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان پس از آن اختصاص داده شده است. همگرایی نانو تکنولوژی و پزشکی به تازگی به یک رشته میان رشته ای منجر شده است :.نانو پزشکی، که مهندسان، فیزیکدانان، زیست شناسان، شیمیدانان، ریاضیدانان، و پزشکان را در تلاش برای بهبود تشخیص، تصویربرداری و خدمات ارسال دارو گرد هم آورده که  این بررسی با برخی از تحولات اخیر مهم مربوط به تشخیص و درمان سرطان سروکار دارد که  توسط میکرو و نانو فن آوری فعال میشود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " از فناوری نانو تا نانودارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
از فناوری نانو تا نانودارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Current Molecular Medicine
سال انتشار
2010
کد محصول
1000611
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
356 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده فیزیک , نانوفناوری , شيمی , زيست شناسی , پزشكی , داروسازی , بيوتكنولوژی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1331000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید