Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: آنتروپومتری مردم سنگاپور و اندونزی

این تحقیق اطلاعات مربوط به آنتروپومتری مردم سنگاپور و اندونزی را جمع آوری کرده است.

چکیده

این تحقیق اطلاعات مربوط به آنتروپومتری مردم سنگاپور و اندونزی را جمع آوری کرده است. این اطلاعات عمدتا مرتبط با دانشجویان دانشگاه ها است. در مجموع 245 مرد و 132 زن از اندونزی و 206 مرد و 109 زن از سنگاپور مورد اندازه گیری قرار گرفته اند. اطلاعات مربوط به مردم سنگاپور به 3 زیرگروه تقسیم می شود: کلیه ی مردم سنگاپور، شهروندان سنگاپوری و جمعیت چینی سنگاپور. اطلاعات مردم اندونزی به 2 زیرگروه تقسیم می شود : شهروندان اندونزی و جمعیت چینی اندونزی. این مطالعه 36 بعد اندازه گیری را مورد بررسی قرار داده است. نویسنده نتیجه ی این تحقیق را با اطلاعات مربوط به آنتروپومتری که قبلا در سال 1990 روی حدود 1000 نفر از مردم سنگاپور صورت گرفته ، مورد مقایسه قرار داده است.

مهم ترین بخش های این مطالعه عبارت است از :

پایگاه داده ای آنتروپومتریک و به روز از مردم سنگاپور و اندونزی

مقایسه ی دو نمونه ی به دست آمده

نشان دادن تغییرات ابعادی در طول زمان از طریق مقایسه ی اطلاعات آنتروپومتریک گذشته و جدید

تحلیل های آماری نشان می دهد که مردم سنگاپور ( هم مرد و هم زن ) ، عموما سایز بدنی بزرگتری نسبت به مردم اندونزی دارند.در ضمن اطلاعات نشان می دهد که بیشتر از 50 درصداز ابعاد اندازه گیری شده ، هم برای مردان و هم برای زنان اندونزیایی، بزرگتر بوده است. در نمونه گیری، شاخص حجم بدن (BMI) برای تمامی زیرگروه ها مورد محاسبه قرار گرفته است . نتایج نشان داده است که هر دو نمونه با توجه به BMI های به دست آمده، شاخص های نرمالی دارند که در رنج 18.5 -25 قرار گرفته است. این مقاله یک برآورد تجربی از شاخص های آنتروپومتریک شناسایی نشده را با استفاده از روش مقیاس گذاری نسبی، انجام می دهد. نتیجه ی نهایی برآورد اطلاعات آنتروپومتریک غیرتجمعی، بر اساس مقیاس گذاری ابعادی است. در مجموع، اطلاعات آنتروپومتریک گزارش شده و تحلیل ها می تواند به عنوان ملاحظات مربوطه در طراحی محصول و سیستم ها مورد استفاده قرار بگیرد.

ارتباط با صنعت :  نتایج این مطالعه ، تفاوت های میان مردم اندونزی و سنگاپور را در میان زیرگروه شهروندان و زیرگروه چینی ها نشان می دهد. مزیت یک پایگاه داده ای مناسب انتروپومتریک ، الحاق زمینه های جغرافیایی و گروه های نژادی است. بدین وسیله، طراحان محصول قادر خواهند بود دامنه ی وسیع تری از اهداف مصرف کنندگان را مد نظر قرار دهند.

1-مقدمه

محصولات تنها وقتی می توانند موفق در نظر گرفته شوند که مردم به خوبی بتوانند از آن ها استفاده کنند. این یکی از اصول بنیادی ارگونومیک است که مسئولیت مناسب در رابطه با هر فرد را به او محول می کند. بدین ترتیب سطح بالایی از امنیت و کارایی به دست می آید. این روش های طراحی مصرف کننده محور، شامل محصول ، مصرف کننده و وظایف می شوند. با این وجود، تفاوت ابعاد بدنی اشخاص در بین جنس ها و قومیت های مختلف، می تواند مشکلاتی را در طراحی به دنبال داشته باشد. با وجود آن که طراحی سیستمی که برای همه ی افراد با سایزهای بدنی مختلف مناسب باشد، امکان ناپذیر است، اما بهتر است ابعاد مهم بدن در نظر گرفته شود. اینجاست که نیاز به آنتروپومتری احساس می شود. وجود اطلاعات آنتروپومتریک در دستیابی به طراحی کارا، عملکرد مناسب و بهره وری بالا، ضروری است . امروزه آنتروپومتری با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ای اداره می شود که حتی به هنگام به کارگیری روش نامناسب اخطار می دهد. در نظر نگرفتن ملاحظات آنتروپومتریک در طراحی تجهیزات، می تواند منجر به صدمات در خلال انجام کار از قبیل اختلالات اسکلتی عضلانی شود.

در این مقاله اطلاعات مربوط به آنتروپومتری بخشی از جمعیت اقیانوس آرام در آسیا مد نظر قرار داده شده است. مثلا آنتروپومتری دست مردم اردن ، آنتروپومتری ایستایی دانشجویان دانشگاه تهران ، آنتروپومتری جمعیت سالخورده ی استرالیایی ، آنتروپومتری زنان تایوانی ، آنتروپومتری کارگران پرتقالی ، آنتروپومتری زنان ترکیه ای، آنتروپومتری مردم ترکیه، آنتروپومتری مردم تایلند، آنتروپومتری دانش آموزان بحرینی، آنتروپومتری کارگران زن مزرعه های هند و آنتروپومتری دانشجویان دانشگاه سریلانکا. از آنجا که از سال 1990 ، اطلاعات آنتروپومتریک مردم سنگاپور ، انتشار پیدا نکرده است، این مقاله اطلاعات آنتروپومتریک مردم سنگاپور را به روز می کند . در این مقاله تفاوت میان اطلاعات سال 1990 و اطلاعات فعلی را تحلیل شده و اطلاعات آنتروپومتریک دو گروه از مردم را در جنوب و شرق آسیا مورد مقایسه قرار خواهد گرفت. این مطالعه تفاوت های مشخص شده بین ابعاد بدن مردم اندونزی و سنگاپور را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. چندین زیرگروه پوشش داده شده اند که عبارتند از: جمعیت کلی ، شهروندان و زیرگروه های نژادی....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " آنتروپومتری مردم سنگاپور و اندونزی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آنتروپومتری مردم سنگاپور و اندونزی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Industrial Ergonomics
سال انتشار
2010
کد محصول
1000641
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1281500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Anthropometry
Body mass index (BMI)
Singaporean
Indonesian

تاریخ انتشار در سایت: 2014-02-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید