Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده حسابداری /

عنوان ترجمه شده مقاله: مشخصه های کارت ارزیابی متوازن : مزیت های کلیدی تعیین کننده و مشاهده شده

مقاله درباره کارت ارزیابی متوازن؛ هدف این مقاله بررسی کاربرد مشخصه های BSC درمیان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تایلند یا بازاری برای سرمایه گذاری جایگزین می باشد.

 

چکیده

این مطالعه کاربرد 4 ویژگی کارت ارزیابی متوازن، شامل تبدیل استراتژی به عناصر عملیاتی،  همراستا کردن واحدهای سازمانی با استراتژی، به اشتراک گذاشتن استراتژی با کارمندان، و ایجاد بازخورد و یادگیری، را در میان شرکت های پذیرفته شده در بورس تایلند(Thai) مورد بررسی قرار می دهد. همچنین این مطالعه شواهدی از مزایای تعین کننده و کلیدی هر یک از مشخصه های BSC ارائه می کند. تعیین کننده به این علت که برمبنای 81 پرسشنامه ی پاسخ داده شده، حمایت مدیران ارشد ارتباط مثبتی با هریک از ویژگی های BSC دارد. بنابراین حمایت، یک فاکتور تسهیل کننده و ضروری برای اجرای هر یک از مشخصه های BSC است. با توجه به نتایج، سی و هفت مورد از کاربران BSC چهار مشخصه کارت ارزیابی متوازن را به عنوان منبع منافع مختلفی از جمله منافع کلی از لحاظ برنامه ریزی، کنترل و ارتباطات ، عنوان کرده اند. یافته های این مطالعه در بدنه تحقیقات حوزه BSC به عنوان یک مطالعه تعیین کننده و پیامد جای می​گیرد که  حاصل  بررسی هریک از مشخصه های BSC به طور جداگانه است.

1-مقدمه

کارت ارزیابی متوازن که توسط کاپلان و نورث در سال 1992 ابداع شد، در سراسر دنیا توجه زیادی به خود جلب کرد و یکی از مهمترین پیشرفت ها در زمینه حسابداری مدیریت گردید (Atkinson, et al., 1997) . در طول دو دهه گذشته، BSC خود را از سیستمی که صرفا عملکرد را اندازه گیری می کند، به یک سیستم اندازه گیری عملکرد استراتژیک بدل کرده است. به علاوه، در سال 2001، کاپلان و نورث چارچوب استراتژی متمرکز بر سازمان را مطرح کردند ، که یک بنیان تئوریک مناسب از مفهوم BSC و ویژگی های تعیین کننده ی آن بود( کاپلان و نورث،2001). چارچوب SFO شامل 5  اصل است : 4 مشخصه ی BSC و اصل حمایت مدیریت. 4 مشخصه ی BSC عبارتند از :  1) ترجمه ی استراتژی به عنصر عملیاتی. 2) همراستا کردن واحدهای سازمانی با استراتژی. 3) به اشتراک گذاشتن استراتژی با کارمندان. 4) ایجاد بازخورد و یادگیری. جالب است که اکثر تحقیقاتی که تعیین کننده ها  و پیامدهای BSC را بررسی کرده اند، کاربرد BSC را به طور کلی مورد مطالعه قرار دادند و تحقیقات کمی هستند که هر یک از مشخصه های fashion را به طور جداگانه بررسی کرده باشند.

بیشتر مطالعات اشاره کرده اند که حمایت مدیریت ارشد یکی از فاکتورهای تسهیل کننده ی کلیدی برای اجرای BSC است. با این وجود هیچ کدام از این مطالعات، رابطه بین حمایت مدیریت و هر یک از مشخصه های BSC را نسنجیده اند....

از طریق لینک زیر می توانید مقاله انگلیسی را به صورت رایگان دانلود فرمایید و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده نمایید. 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " مشخصه های کارت ارزیابی متوازن : مزیت های کلیدی تعیین کننده و مشاهده شده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مشخصه های کارت ارزیابی متوازن : مزیت های کلیدی تعیین کننده و مشاهده شده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
GLOBAL JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
سال انتشار
2013
کد محصول
1000648
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
622 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده حسابداری , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Balanced Scorecard
Strategy-Focused-Organization
Top management support

تاریخ انتشار در سایت: 2014-02-08
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید