Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: متدلوژی ها و اپلیکیشن (کاربرد) های سیستم خبره: یک بازبینی پژوهشی بین سال های 1995 تا 2004 میلادی

سیستم خبره(ES) را میتوان شاخه ای از هوش مصنوعی کاربردی(AI) دانست که توسط انجمن هوش مصنوعی در دهه ی 1960 میلادی توسعه یافته است.

Abstarct

This paper surveys expert systems (ES) development using a literature review and classification of articles from 1995 to 2004 with a keyword index and article abstract in order to explore how ES methodologies and applications have developed during this period. Based on the scope of 166 articles from 78 academic journals (retrieved from five online database) of ES applications, this paper surveys and classifies ES methodologies using the following eleven categories: rule-based systems, knowledge-based systems, neural networks, fuzzy ESs, objectoriented methodology, case-based reasoning, system architecture, intelligent agent systems, database methodology, modeling, and ontology together with their applications for different research and problem domains. Discussion is presented, indicating the followings future development directions for ES methodologies and applications: (1) ES methodologies are tending to develop towards expertise orientation and ES applications development is a problem-oriented domain. (2) It is suggested that different social science methodologies, such as psychology, cognitive science, and human behavior could implement ES as another kind of methodology. (3) The ability to continually change and obtain new understanding is the driving power of ES methodologies, and should be the ES application of future works

Contents

1. Introduction

2. Rule-based systems and their applications

3. Knowledge-based systems and their applications

4. Neural networks and their applications

5. Fuzzy expert systems and their applications

6. Object-oriented methodology and their applications

7. Case-based reasoning and their applications

8. Modeling and their applications

9. System architecture and their applications

10. Intelligent agents and their applications

11. Ontology and their applications

12. Database methodology and their applications

13. Discussions, limitations, and suggestions

14. Conclusions

چکیده

در این مقاله با استفاده از یک بازبینی علمی/پژوهشی و همچنین دسته بندی مقالات ارائه شده  بین سال های 1995 تا 2004 میلادی بر اساس شاخص واژه ی کلیدی و چکیده ی مقالات، به بازبینی توسعه های صورت گرفته شده بر روی  سیستم های خبره(ES)  پرداخته خواهد شد، تا به چگونگی توسعه ی متدلوژی ها و کاربرد های سیستم های خبره در این دهه پی برده شود. بر مبنای 166 مقاله و 78 ژورنال آکادمیک ارائه شده تا سال 204، این مقاله با استفاده از 11 دسته بندی، به دسته بندی متدلوژی های سیستم های خبره خواهد پرداخت: سیستم های مبتنی بر قاعده سیستم های مبتنی بر دانش، شبکه های عصبی، سیستم های خبره ی فازی(FES)، متدلوژی شیئ گرا، استدلال مبتنی بر مورد، معماری سیستم، سیستم های عامل هوشمند، متدلوژی پایگاه داده، مدل سازی و هستی شناسی. همه ی این دسته بندی ها به همراه کاربرد آنها و پژوهش ها و دامنه های مختلفی از مسائل ارائه خواهد شد. مباحثی ارائه شده است که شامل جهت گیری های توسعه ی زیر برای متدلوژی های سیستم خبره میباشد:

متدلوژی های سیستم خبره، تمایل به توسعه به سمت خبره بودن داشته و کاربرد های این سیستم ها را میتوان از نوع دامنه ی مسئله گرا دانست.

پیشنهاد شده است که متدلوژی های اجتماعی متفاوتی مانند فلسفه، علم شناختی، و رفتار انسان میتواند سیستم خبره را به عنوان نوع دیگری از متدلوژی پیاده سازی کند.

توانایی تغییر پیوسته  و حفظ یافته های جدیدی را میتوان یکی از نقاط قوت متدلوژی سیستم خبره دانست.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2- سیستم های مبتنی بر قاعده و کاربرد آنها

3-سیستم های مبتنی بر دانش و کاربرد آنها

4- شبکه های عصبی و کاربرد های آنها

5- سیستم های خبره ی فازی و کاربرد آنها

6-متدلوژی شیئ گرا و کاربرد آنها

7- استدلال مبتنی بر مورد و کاربرد های آنها

8- مدل سازی و کاربرد های آنها

9-معماری سیستم و کاربرد های آنها

10-عامل های هوشمند و کاربرد آنها

11- هستی شناسی و کاربرد های آنها

12- متدلوژی پایگاه داده و کاربرد های آنها

13- مباحث، محدودیت ها و پیشنهادات

14-نتایج مباحث

1-مقدمه

سیستم خبره(ES) را میتوان شاخه ای از هوش مصنوعی کاربردی(AI) دانست که توسط انجمن هوش مصنوعی در دهه ی 1960 میلادی توسعه یافته است. ایده ی اصلی پشت ES ، تخصص میباشد که یک بدنه ی بزرگی از دانش مختص به وظیفه را تشکیل داده و میتواند از انسان به کامپیوتر منتقل شود. سپس این دانش در کامپیوتر ذخیره شده و کاربران میتوانند از آن برای نیازهای خود استفاده کنند. کامپیوتر میتواند ارجاعاتی به این دانش داشته و به یک نتیجه گیری خاصی دست پیدا کند. سپس مشابه با یک مشاور انسانی، توصیه ها و پیشنهادات خود را ارائه داده و در صورت لزوم، آنرا تشریح میکند. ES ابزارهای قدرتمند و انعطاف پذیر قدرتمندی را برای بدست آوردن راه حل ها ارائه داده تا به بررسی مسائلی که نمیتواند توسط شخص دیگری حل شود میپردازد. بنابراین، استفاده از این ابزارها در بخش های از زندگی اجتماعی و تکنولوژیک ما در حال افزایش است....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " متدلوژی ها و اپلیکیشن (کاربرد) های سیستم خبره: یک بازبینی پژوهشی بین سال های 1995 تا 2004 میلادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
متدلوژی ها و اپلیکیشن (کاربرد) های سیستم خبره: یک بازبینی پژوهشی بین سال های 1995 تا 2004 میلادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Expert Systems with Applications
سال انتشار
2004
کد محصول
1000871
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
28
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
195 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1281500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Expert systems
Expert system methodologies
Expert system applications

تاریخ انتشار در سایت: 2014-04-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید