Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: اینترنت اشیاء، دیدگاه، کاربردها و مباحث تحقیقاتی

عبارت "اینترنت اشیاء" به عنوان کلمه کلیدی چترمانندی استفاده می‌شود که جنبه‌های مختلف مربوط به گستره‌های اینترنت و وب را در دنیای فیزیکی پوشش می‌دهد.

چکیده

عبارت "اینترنت اشیاء" به عنوان کلمه کلیدی چترمانندی استفاده می‌شود که جنبه‌های مختلف مربوط به گستره‌های اینترنت و وب را در دنیای فیزیکی پوشش می‌دهد. این پوشش با استفاده از استقرار گسترده دستگاه‌های دور از هم توزیع شده و تشخیص هویت، حسگر و یا سایر قابلیت‌های به کار گرفته شده و تعبیه شده صورت می‌پذیرد. اینترنت اشیاء، دیدگاهی در آینده را به تصویر می‌کشد که در آن، موجودیت‌های فیزیکی و دیجیتالی با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی مناسب به هم متصل شده و یک دسته کاملا جدید از برنامه‌ها و سرویس‌ها فراهم می‌آورند. در این مقاله، بررسی جامعی از تکنولوژی‌ها، کاربردها، و مباحث تحقیقاتی برای اینترنت اشیاء ارائه می‌دهیم.

1-مقدمه

امروزه، نزدیک به دو میلیارد نفر سرتاسر جهان، از اینترنت برای مشاهده وب، ارسال و دریافت ایمیل، دسترسی به محتوی و سرویس‌های چندرسانه ای، بازی‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بسیار مورد دیگر استفاده می‌کنند. درحالیکه بیشتر و بیشتر مردم به این بنیان اطلاعاتی ارتباطاتی جهانی دسترسی پیدا می‌کنند، یک جهش بزرگ دیگر در حال نزدیک شدن است که استفاده از اینترنت را به عنوان یک پلتفرم جهانی برای ممکن ساختن ارتباط، صحبت، محاسبه و راهنمایی ماشین‌ها و اشیاء کوچک را ممکن می‌سازد.

پیش بینی می‌شود که در دهه بعدی، اینترنت به عنوان موجودیتی یکپارچه از شبکه‌های قدیمی‌ و اشیاء شبکه بندی شده خواهد بود. محتوی و سرویس‌ها در سراسر جهان، همیشه در دسترس راه را برای کاربردهای جدید باز کرده، راه‌های جدیدی برای مشاغل فراهم می‌آورند. راه‌های جدیدی برای ارتباط برقرار کردن، راه‌های جدیدی برای تفریح کردن، راه‌های جدیدی برای زندگی کردن.

از این دیدگاه، مفهوم قدیمی‌اینترنت به عنوان یک شبکه بنیادین، در حال اتصال به ترمینال‌های کاربران محو شده و فضا را برای ایده اشیاء "هوشمند" مرتبط باهم باز شود که محیط‌های محاسباتی فراگیری شکل می‌دهند [1]. بنیان اینترنت ناپدید نخواهد شد. برعکس، نقش حیاتی خود را به عنوان ستون فقراتی برای اشتراک و انتشار اطلاعات در سطح جهان، ارتباط اشیاء فیزیکی با قابلیت‌های محاسباتی ارتباطی با دامنه ای گسترده از تکنولوژی‌ها وسرویس‌ها حفظ خواهد کرد.

این نوآوری، از طریق تعبیه الکترونیک در اشیاء فیزیکی روزمره ممکن خواهد بود که آنها را "هوشمند" ساخته و اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه درون یک بنیاد سایبر فیزیکی جهانی مجتمع سازی گردند. این مسئله خیزش فرصت‌هایی جدید برای حوزه تکنولوژی‌های ارتباطی اطلاعاتی ICT، خواهد بود که راه را برای سرویس‌ها و برنامه‌های جدید باز می‌کند تا ارتباط درونی دنیاهای مجازی و فیزیکی را ممکن سازند.

از این دیدگاه، عبارت اینترنت اشیاء IoT، به طور گسترده برای اشاره به سه چیز مورد استفاده قرار می‌گیرد: 1- شبکه جهانی ایجاد شده که ارتباط درونی اشیاء هوشمند را از طریق تکنولوژی‌های گسترده اینترنت ممکن می‌سازد، 2- مجموعه ای از تکنولوژی‌های حمایت کننده که برای به واقعیت پیوستن این دیدگاه ضروری هستند ( از جمله، RFID‌ها، حسگرها و محرک‌ها، دستگاه‌های ارتباط بین ماشینی و غیره) و 3-  ایجاد برنامه‌ها و سرویس‌هایی که به این تکنولوژی‌ها کمک می‌کنند تا مشاغل و فرصت‌های تجاری جدید فراهم کنند [2,3].

هدف این مقاله، ایجاد دیدگاهی کلی از مفهوم و توسعه اینترنت اشیاء از جمله بازبینی دقیق حوزه‌های کاربردی و فراهم آوردن مباحثی برای تکنولوژی‌ها و تحقیقات است. در واقع، جامعه محققان فعال در حوزه‌های مرتبط با IoT، هنوز بسیار پراکنده است و به طورکلی، بر دامنه‌های کاربردی منفرد، یا تکنولوژی‌های جدا از یکدیگر تمرکز کرده اند. به علاوه، مشارکت جوامع عملی شبکه‌ها و ارتباطات با وجود پتانسیل بالای تاثیر مشارکت‌های آنها در توسعه این زمینه محدود است [2,4]. باور داریم که این پراکندگی به توسعه و تطبیق موفق تکنولوژی‌های IoT، لطمه می‌زند. درنتیجه امیدواریم که این گزارش بتواند در به هم رساندن جوامع موجود، ایجاد جرقه‌های همکاری دوطرفه، اطمینان از مقابله با مسائل مربوط به IoT از یک دیدگاه سطح سیستم و اطمینان از تبدیل این تحقیقات وپژوهش‌ها به نوآوری‌ها و کاربردهای صنعتی، یاری دهد...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " اینترنت اشیاء، دیدگاه، کاربردها و مباحث تحقیقاتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اینترنت اشیاء، دیدگاه، کاربردها و مباحث تحقیقاتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Ad Hoc Networks
سال انتشار
2012
کد محصول
1001065
تعداد صفحات انگليسی
20
تعداد صفحات فارسی
51
قیمت بر حسب ریال
1,628,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
913 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1628000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Internet-of-Things
Web
Smart objects
RFID

تاریخ انتشار در سایت: 2014-06-24
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید