Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: آرایه سنسور فیبری کریستال فوتونیکی بر اساس هم پوشانی مدها

یک روش جایگزین برای ساختن نقطه و آرایه سنسور بر اساس فیبرهای کریستال فوتونیکی (PCFs) ارائه می شود. یک طول کوتاه (در محدوده 9-12 mm) از PCF با انتخاب درست ضریب شکست، بین فیبرهای تک مد متداول به صورت پخشی بهم متصل می شود.

Abstract

An alternative method to build point and sensor array based on photonic crystal fibers (PCFs) is presented. A short length (in the 9-12 mm range) of properly selected index-guiding PCF is fusion spliced between conventional single mode fibers. By selective excitation and overlapping of specific modes in the PCF we make the transmission spectra of the sensors to exhibit a single and narrow notch. The notch position changes with external perturbation which allows sensing diverse parameters. The well-defined single notch, the extinction ratio exceeding 30 dB and the low overall insertion loss allow placing the sensors in series. This makes the implementation of sensor networks possible

چکیده

یک روش جایگزین برای ساختن نقطه و آرایه سنسور بر اساس فیبرهای کریستال فوتونیکی (PCFs) ارائه می شود. یک طول کوتاه (در محدوده 9-12 mm) از PCF با انتخاب درست ضریب شکست، بین فیبرهای تک مد متداول به صورت پخشی بهم متصل می شود. با برانگیختگی و هم پوشانی گزینشی مدهای خاص در PCF، ما طیف های گذار سنسورها را می سازیم تا یک شکاف منفرد و نازک را نمایش دهیم. مکان شکاف با آشفتگی خارجی تغییر می کند که امکان آشکارسازی پارامترهای مختلف را به دست می دهد. شکاف منفرد خوش تعریف، نسبت اطفاء (extinction) که بیش از 30 dB است و نیز اتلاف جایگذاری کلی امکان قرار دادن سنسورها به صورت سری را فراهم می کنند. این پیاده سازی شبکه های سنسوری را ممکن می سازد.

1-مقدمه

سنسورهای فیبر نوری یک یا تنها راه حل مطمئن مخابره در موارد خاص هستند (مثلا در محیط هایی با مخاطره الکتریکی یا انفجار احتمالی). به علاوه سنسورهای فیبر نوری یک انتخاب مرجح در مواقعی هستند که چندبرابر کردن ظرفیت، حساسیت بالا و کاهش اندازه لازم هستند. مثلا قابلیت تسهیم سنسورهای فیبری امکان نظارت رفتار فردی چند سنسور واقع در شبکه ای با یک تک واحد تحقیق فراهم می سازد. این طراحی یک شبکه سنسوری را ساده کرده و هزینه آن را به حداقل می رساند.

سنسورهای مبتنی بر فیبرهای نوری سنتی بخوبی بررسی شده اند در حالی که سنسورهای مبتنی بر فیبرهای کریستال فوتونیکی (PCFs) توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند. PCFs فیبرهایی با ویژگی های نوری منحصربفرد هستند که میکروساختاری پریودیک در تمام طول فیبر دارند. مشخصات مدی و هدایتی آنها PCFs را برای حسگرهای نوری جذاب ساخته است. تا اینجا تعدادی از سنسورهای PCF ارائه شده اند ولی ما معتقدیم که سنسورهای مبتنی بر توری های براگ، توری های با پریود طولانی و تداخل سنج ها به دلیل قدرتشان نویدبخش ترین سنسورهای برای کاربردهای عملی هستند. اغلب این سنسورها طول های چند سانتی متری دارند و عملکرد قابل توجهی نظیر پایداری زیاد در طول زمان، کار در محدوده طول موجی وسیع یا در دماهای زیاد از خود نشان می دهند. با این همه آنها معمولا به صورت سنسورهای نقطه ای یا تکی عمل می کنند. تسهیم (مخابره همزمان) سنسورهای PCF بر اساس توری ها یا تداخل سنج های پیشنهادی به دلیل سیگنال خروجی خود سنسورها، اتلاف دستگاه های PCFs  غیرفعال و  اتلاف اتصال سنسورهای PCF ، تا حالا به سادگی آنچه گروه های دیگر ثابت کرده اند نبوده است (10 dB یا بیشتر). تسهیم سنسورهای PCF یک مرحله ضروری برای گسترده ساختن قابلیت های آنهاست. به این صروت سنسورهای PCF می توانند با همتاهای  خود بر اساس فیبرهای نوری استاندارد رقابت کنند....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " آرایه سنسور فیبری کریستال فوتونیکی بر اساس هم پوشانی مدها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آرایه سنسور فیبری کریستال فوتونیکی بر اساس هم پوشانی مدها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
OPTICS EXPRESS
سال انتشار
2011
کد محصول
1001166
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
975 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق , فیزیک را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید