Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: روش جدید کنترل نیروی پیچشی مستقیم و جریان موتور مبدل محرک های PMSM

یک نیروی گشتاور مستقیم جدید و استراتژی کنترل جریان برای تبدیل ماتریس (MC) بر پایه سیستم های محرک موتورهای همزمان (PMSM)، پیشنهاد شده است.

Abstract

A novel direct torque and flux control strategy is proposed for matrix converter (MC)-based permanent-magnet synchronous motor (PMSM) drive systems. The proposed method allows the use of all MC switching states including the rotation vectors, and effectively controls input and output variables of the MC. Mapping relationships between MC output voltage vectors and change rates of motor torque and flux, and those between MC input current vectors and change rates of grid reactive charge are derived. Then, four enhanced switching tables are established by means of discretizing and averaging, in which changes of torque, flux and input reactive charge corresponding to all MC switching states can be shown explicitly. Based on the tables, an optimal selection of switching states can be achieved by the proposed method. Numerical simulations and experiments with a prototype are carried out. The results show good performance of the proposed method with small torque and flux ripples, low distortion input currents, and fast dynamic response

چکیده

 یک نیروی گشتاور مستقیم جدید و استراتژی کنترل جریان برای تبدیل ماتریس (MC) بر پایه سیستم های محرک موتورهای همزمان (PMSM)، پیشنهاد شده است. روش پیشنهاد شده استفاده از تمام حالت های تعویض MC از جمله چرخش بردارها و به طور موثر ورودی کنترل و متغیرهای خروجی MC را ممکن می سازد. روابط نقشه برداری بین بردار ولتاژ خروجی MC و تغییر میزان نیروی گشتاور موتور، جریان، و آنهایی که بین ورودی بردار فعلی MC قرار دارند و تغییر نرخ شبکه واکنش جریان بدست می آیند. چهار جدول تعویض بهبود یافته با استفاده از جداسازی و میانگین قرار دادن بوجود می آیند، که در آن تغییرات نیروی گشتاور جریان و ورودی جریان ،شار واکنشی مربوط به تمام حالت های تعویض MC ، می تواند به صراحت نشان داده شود. بر اساس جداول، انتخاب حالت های تعویض بهینه را می توان با استفاده از این روش به دست آورد. شبیه سازی های عددی و آزمایشات با نمونه در حال انجام است. نتایج عملکرد خوب، روش پیشنهاد شده با نیروی گشتاور کوچک و ریز موج جریان، جریان های ورودی اندک و پاسخ سریع دینامیکی را نشان می دهد.

کلمات کلیدی: نیروی گشتاور مستقیم و کنترل جریان، تبدیل ماتریس (MC)، موتور همزمان مغناطیس پایدار

1-مقدمه

تبدیل کننده ماتریس (MCs) توجه گسترده تری را با توجه به مزایای خود مانند ساختارفشرده، جریان چگالی توان بالا، ورودی سینوسی /خروجی و کنترل ضریب قدرت ورودی، به خود جلب کرده است. در گذشته، چند روش مدولاسیون و تکنیک های کنترل برای کنترل MCs مانند روش های عددی (7)- (9) ،  مدولاسیون عرض پالس (10)- (13)، کنترل نیروی گشتاور مستقیم (DTC) (14)- (18) توسعه یافته اند.

DTC به ماشین های القایی ولتاژ منبع تغذیه اینورتر (VSI) در سال 1989 معرفی شده اند. این علاقه محققان را  با توجه به مزایای آن مانند ساختار ساده اش، بدون نیاز به تغییر مختصات چرخشی پارامترهای موتور(20) و (21) جلب کرده است. با این حال، با توجه به محدود بودن تعداد بردارهای ولتاژ VSI، مشکل موج دار شدن نیروی گشتاور بسیار جدی است(20). برای غلبه بر این ضعف، تعداد زیادی روش بهبود یافته ارائه شده است. در (22)- (26) مدولاسیون بردار دوره ای برای تولید بردار ولتاژ چرخشی مداوم استفاده می شود، که می تواند نیروی گشتاور و جریان را دقیق تر تنظیم کند. اگر چه کاهش قابل توجه موج دار شدن نیروی گشتاور می تواند در این روش حاصل شود، سهولت DTC تا حدودی به خطرمی افتد(15)- (20). در (27) و (28) مبدل های چند سطحی به جای VSI برای رسیدن به حداقل امواج نیروی گشتاور استفاده می شوند، در حالی که مبدل های چند سطحی می توانند بردار ولتاژ بیش از دو سطح VSI استاندارد را تولید کنند.

در سال 2001 ، DTC مبتنی بر MC- معرفی شد، که می تواند ضریب توان را یکی و به طور همزمان کنترل نیروی گشتاور و جریان را محقق کند(14). MC  همچنین دارای تعداد زیادی بردار ولتاژ برای مدولاسیون است که مشابه مبدل های چند سطحی می باشد. با این حال، روش MC مبتنی بر DTC، در بهره برداری موثر از MCS شکست می خورد، در نتیجه هیچ مزایای اضافی در سمت خروجی MCS وجود ندارد. برای حل این مشکل، یک روش جدید برای تقسیم بخش های ورودی مسیر بردار ولتاژ در (15) معرفی شده است. در نتیجه ولتاژ فعال بردار MCS را می توان به بردارهای بزرگ و کوچک با توجه به دامنه شان تقسیم کرد....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " روش جدید کنترل نیروی پیچشی مستقیم و جریان موتور مبدل محرک های PMSM " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش جدید کنترل نیروی پیچشی مستقیم و جریان موتور مبدل محرک های PMSM
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE TRANSACTIONS ON POWER ELECTRONICS
سال انتشار
2014
کد محصول
1001331
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
7 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1578500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Direct torque and flux control
matrix converter (MC)
permanent-magnet synchronous motor

تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید