Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: مدل سازی تجربی گره حسگر بی سیم برداشت انرژی مبتنی بر تغذیه خورشیدی برای عملیات شکاف زمانی

شبکه های حسگر بی سیم برداشت انرژی (EH-WSN) ، از زمانی که توانایی برداشت انرژی در محیط اطراف خود را به دست آورده اند و می توانند مدت زمان بیشتری در حالت عملیاتی قرار داشته باشند، اهمیت فراوانی را در کاربردهایی نظیر خانه های هوشمند، نظارت محیطی، سیستم های حمل و نقل و سلامتی را به دست آورده اند.

Abstract

Energy harvesting wireless sensor networks (EHWSNs) are gaining importance in smart homes, environmental monitoring, health care and transportation systems, since they enable much longer operation time as energy can be replenished through energy harvesting. This is unlike WSN nodes that use non-rechargeable batteries which need to be replaced once energy is depleted. However, the sporadic availability of ambient energy makes the design of networking protocols and predicting network performance very challenging. In this paper, we perform an empirical energy characterization of a time-slotted solar energy harvesting node with different system and environmental parameters. We use six different statistical models (uniform distribution, geometric distribution, transformed geometric distribution, Poisson distribution, transformed Poisson distribution and a Markovian model) to fit the empirical datasets. Our results show that there is no single statistical model that can fit all the datasets, thus justifying the need to use empirical data to validate the theoretical analysis of any time-slotted MAC protocol for EHWSNs

چکیده

شبکه های حسگر بی سیم برداشت انرژی (EH-WSN) ، از زمانی که توانایی برداشت انرژی در محیط اطراف خود را به دست آورده اند و می توانند مدت زمان بیشتری در حالت عملیاتی قرار داشته باشند، اهمیت فراوانی را در کاربردهایی نظیر خانه های هوشمند، نظارت محیطی، سیستم های حمل و نقل و سلامتی را به دست آورده اند. عملکرد این شبکه ها بر خلاف گره های موجود در شبکه های WSN است که از باتری های غیر قابل شارژ استفاده می کردند و در مواقع به اتمام رسیدن انرژی، باید باتری های آنها جایگزین می شد. به هر حال قابلیت در دسترس بودن پراکندگی انرژی در محیط اطراف، طراحی پروتکل های شبکه ایی و پیش بینی کارایی شبکه را با چالش های فراوانی روبرو می کند. ما در این مقاله به اجرای خصوصیات انرژی تجربی یک گره برداشت انرژی مبتنی بر انرژی خورشیدی شکاف زمانی، تحت پارامترهای محیطی و سیستمی متفاوت می پردازیم.

ما از شش مدل آماری ( توزیع یکنواخت، توزیع ژئومتری، توزیع ژئومتری انتقال داده شده، توزیع پوسین، توزیع تبدیل شده پوسین و مدل مارکویان) برای تنظیم دیتاست های تجربی استفاده می کنیم. نتایج بدست آمده نشان می دهند که مدل آماری نمونه ایی وجود ندارد که بتواند با کلیه دیتاست های موجود انطباق داشته باشد. از این رو به منظور اعتبار سنجی تجزیه و تحلیل هر گونه پروتکل MAC وابسته به شکاف زمانی برای EH-WSN ، نیاز است تا به منظور انطباق سازی از داده تجربی استفاده شود.

1- مقدمه

در شبکه های حسگر بی سیم (WSN) قدیمی، انرژی ذخیره شده در باتری های غیر قابل شارژ مجدد، برای عملیاتی کردن گره ها و تعیین طول عمر شبکه تا موقعی به کار گرفته می شد که انرژی این باتری ها به اتمام نرسیده باشد. به هر حال پیشرفت های اخیر در تکنولوژیهای برداشت انرژی [1]، آنها را به گونه ایی تغییر داده است که می توانند برای قطعات الکترونیکی کم مصرف نظیر گره های حسگر بی سیم بکار برده شوند و فقط از طریق برداشت انرژی از محیط اطراف خود تغذیه شوند .از آنجایی که نرخ برداشت انرژی فعلی، هنوز خیلی کمتر از سطوح مصرفی تغذیه مورد نیاز در گره های حسگر بی سیم است، انرژی برداشت شده را باید در یک دستگاه ذخیره سازی جمع آوری نمود ( یعنی کاپاستیورها، سوپر کاپاستیورها یا باتری های لایه نازک) تا سطح انرژی جمع آوری شده به سطح مناسب تغذیه ایی برسد که گره ها را در حالت عملیاتی قرار می دهد…


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مدل سازی تجربی گره حسگر بی سیم برداشت انرژی مبتنی بر تغذیه خورشیدی برای عملیات شکاف زمانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل سازی تجربی گره حسگر بی سیم برداشت انرژی مبتنی بر تغذیه خورشیدی برای عملیات شکاف زمانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Wireless Communications and Networking Conference
سال انتشار
2011
کد محصول
1001353
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
983 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Solar-Powered Energy Harvesting

تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-09
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید