Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: پیکربندی دوباره ی سرخوشه ها برای متعادل سازی بار در شبکه های حسگر بی سیم

این مقاله با استفاده از توزیع منصفانه سرخوشه ها در شبکه های حسگر بی سیم یک الگوریتم پیکربندی دوباره برای افزایش طول عمر شبکه معرفی می کند.

Abstract

This paper proposes an effective reconfiguration algorithm to increase the network lifetime by fairly distributing clusterheads (CHs) in wireless sensor networks. For a fair distribution of the CHs, the current CH chooses the next CH according to the two metrics – the number of general nodes (GNs) in a cluster and the number of CHs within the GN’s transmission range. By fairly distributing the CHs, the number of GNs in the clusters can be balanced, which leads to fair energy consumption of the CHs. Simulation results show that the proposed algorithm increases the network lifetime

چکیده

 این مقاله با استفاده از توزیع منصفانه­ ی سرخوشه ­ها در شبکه­ های حسگر بی­سیم یک الگوریتم پیکربندی دوباره برای افزایش طول عمر شبکه معرفی می­کند. برای توزیع منصفانه­ ی سرخوشه­ ها، سرخوشه­ ی کنونی برطبق دو متریک سرخوشه ی بعدی را انتخاب می­کند: تعداد گره های عام در یک خوشه و تعداد سرخوشه ­های درون محدوده­ ی مخابراتی گره عام. با توزیع منصفانه ­ی سرخوشه ­ها می­توان تعداد گره­ های عام خوشه­ ها را متعادل کرد که این امر به مصرف انرژی متعادل سرخوشه­ ا می­ انجامد. نتایج شبیه­سازی نشان می­دهد که الگوریتم پیشنهادی طول عمر شبکه را افزایش می­دهد.

کلمات کلیدی: پیکربندی دوباره، تعادل بار، طول عمر شبکه

1- مقدمه

پیشرفت­ های اخیر فنی در مکانیک میکروالکترونیک و ارتباطات بی­سیم توان پایین راه را برای استفاده­ ی موثر از شبکه های حسگر بی­سیم متراکم (WSNها) باز کرده است. انتظار می­رود چنین شبکه­ هایی نقش مهمی در گستره ­ی وسیعی از اپلیکیشن­ ها شامل تشخیص حرکت، مونیتورینگ محیط، مراقبت نظامی، اکتشافات نظامی و مانند آن­ها داشته باشند [1]. در این اپلیکیشن­ ها، گره­ های حسگر با داشتن باتری­ های غیرقابل شارژ کوچک، در محیطِ بی­ مراقبت به صورت متراکم استفاده می­شوند. این محدودیت احتیاج به تکنیک­ های کارآمد از نظر انرژی دارد تا طول عمر شبکه را افزایش دهد.

رویکردهای متنوعی برای افزایش طول عمر شبکه­ های WSN ارائه شده ­اند. به دلیل نرخ پایین داده در WSNها، برای یک گره اصراف کاری است که همیشه برای مخابره فعال باشد. یک شمای قدیمی پیشنهاد می­کند که گره بین چرخه­ های «در حال خدمت» و «خارج از خدمت» سوییچ کند [2-4]. چون در WSNها گره ­ها در تعداد زیاد و به فراوانی استفاده می­شوند، گره­ های مجاور وقایع یکسانی را شناسایی می­کنند و داده ­های مشابهی را به ایستگاه اصلی می­فرستند. بدین ترتیب، مخابره ­ی داده ­های زائد می­تواند به مصرف انرژی غیرلازم بینجامد. بنابراین نیازی نیست که همه­ ی گره ها برای دریافت  (sense) داده و ارتباط فعال باشند. برای حذف این افزونگی، پیشنهاد شده که گره­ های فعال را با در نظر گرفتن همگرایی و اتصال انتخاب کنیم....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " پیکربندی دوباره ی سرخوشه ها برای متعادل سازی بار در شبکه های حسگر بی سیم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پیکربندی دوباره ی سرخوشه ها برای متعادل سازی بار در شبکه های حسگر بی سیم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Computer Communications
سال انتشار
2008
کد محصول
1001502
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
425 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 940500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Reconfiguration
Load balance
Network lifetime

تاریخ انتشار در سایت: 2014-07-30
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید