Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: مزایا و دشواری های استفاده از روش های ارزیابی احتمالی ایمنی برای قابل اعتماد بودن سیستم های قدرت

ارزیابی احتمالی ایمنی یک روش استاندارد و مورد قبول برای ارزیابی و بهبود پایایی و ایمنی تکنولوژی های پیچیده است که به خصوص برای صنایع انرژی هسته ای و هوافضا کاربرد بسیار مفید است.

Abstract

The probabilistic safety assessment is a standardized and widely accepted method for assessing and improving the reliability and safety of complex technologies, which is particularly true for the nuclear and the aerospace industry. The number of its applications to reliability of power systems is increasing. The objective of the paper is to collect and present the advantages and difficulties with the application of methods of probabilistic safety assessment to power systems reliability. The methods which apply the features of fault tree analysis to reliability analysis of power systems are presented and compared. The results are discussed and evaluated. The main advantages are connected with the facts that the methods are relative simple, the models are mostly available and that the data is intensively collected, evaluated and can serve as an excellent support for the quantitative part of the analyses. The difficulties are connected with different nature of components interaction within the power system compared to the safety systems in a nuclear power plant and with the large complexity of the power system, which distinguishes the term reliability into its static and dynamic parts known as adequacy and security. The results show large impact of common cause failures. The lack of data for the evaluations in the field of common cause failures of power systems increases significantly the uncertainty of the results. The uncertainty of the results may be reduced by improved data collection and analysis similarly as it is done in the nuclear safety

چکیده

ارزیابی احتمالی ایمنی یک روش استاندارد و مورد قبول برای ارزیابی و بهبود پایایی و ایمنی تکنولوژی های پیچیده است که به خصوص برای صنایع انرژی هسته ای و هوافضا کاربرد بسیار مفید است. کاربردهای آن برای قابل اعتماد بودن سیستم های قدرت در حال افزایش است. هدف این مقاله  جمع آوری و بیان مزایا و مشکلات کاربرد روش های ارزیابی احتمالی ایمنی برای قابل اعتماد بودن سیستم های قدرت است. روش هایی که ویژگی های تحلیل درخت خطا برای تحلیل قابل اعتماد بودن سیستم های قدرت را به کار می برند بیان و مقایسه می شوند.

نتایج بحث و تحلیل می شوند. از مزایای آن این است که این روش نسبتا ساده است، مدل ها در دسترس هستند و داده ها به میزان زیاد جمع آوری و بحث می شوند و می توان از انها برای بخش کمی تحلیل استفاده کرد. دشواری های این روش مربوط به ماهیت متفاوت تعامل مولفه ها در سیستم قدرت با سیستم های ایمنی در یک نیروگاه هسته ای، و پیچیدگی زیاد سیستم قدرت است که قابل اعتماد بودن را با اجزای دینامیک و استاتیکش که با عناوین کفایت و امنیت شناخته می شوند، متمایز می کند. نتایج تاثیر زیاد از کار افتادگی هایی با دلیل مشترک را نشان می دهند. نبود داده برای ارزیابی در این زمینه در سیستم های قدرت به میزان قابل ملاحظه ای عدم قطعیت نتایج را افزایش می دهد. با  بهبود روش های جمعآوری داده و تحلیل آنها بطور مشابه با تحلیل داده ها در ایمنی نیروگاه های هسته ای می توان عدم قطعیت نتایج را کاهش داد.

1-مقدمه

ارزیابی احتمالی ایمنی یک روش استاندارد و پذیرفته شده برای ارزبابی و بهبود پایایی و امنیت فناوری های پیچیده است که به خصوص در صنایع هوافضا و هسته ای کاربرد دارد (PRA Guide, 1982، روش های تحلیل ایمنی احتمالی، 1985، SPRANPPA، 2002؛ Kumamoto & Henley، 1996؛ Vesely et al, ، 2002؛ IAEATECDOC-478، 1988).  کاربردهای آن در سیستم های قدرت رو به افزایش است ( Cepin, 2005a, 2006; Volkanovki et al, 2006; Sturm and Cepin, 2007; Kancev et al, 2007; Volkanovski et al, 2008).

هدف این مقاله جمع آوری و بیان مزایا و دشواری های استفاده از روش های ارزیابی احتمالی ایمنی برای قابل اعتماد بودن سیستم های قدرت است (Belder and Cepin, 2009; Volkanovski, 2008; Cepin and Mavko, 2002; Cepin, 2005b; Cepin, 2010; Billinton and Allan, 1996). وابستگی متقابل بین قابل اعتماد بودن سیستم قدرت و  ایمنی نیروگاه هسته ای یک مساله ی مهم است.اتلاف توان ناشی از  شروع عملیات مستقیما مربوط است به قابل اعتماد بودن سیستم قدرت.  اتلاف کمتر با قابل اعتماد بودن بیشتر سیستم همراه است و اتلاف بیشتر منجر به اتلاف فرکانس توان بیرون از سایت (آفسایت)  می شود که در نیروگاه های برق هسته ای فعلی خطر ایجاد می کند. ازطرف دیگر، منابع بزرگ و پایدار تولید توان در یک سیستم قدرت ویژگی های مهمی از سیستم هستند، که به میزان زیادی در کیفیت انرژی الکتریکی که همان اعتماد مشتریان به منبع تغذیه است نقش دارند...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " مزایا و دشواری های استفاده از روش های ارزیابی احتمالی ایمنی برای قابل اعتماد بودن سیستم های قدرت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مزایا و دشواری های استفاده از روش های ارزیابی احتمالی ایمنی برای قابل اعتماد بودن سیستم های قدرت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nuclear Engineering and Design
سال انتشار
2012
کد محصول
1002571
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
444 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



probabilistic safety assessment

تاریخ انتشار در سایت: 2014-11-24
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید