Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: رویکرد چند معیاره فازی برای اندازه گیری پایداری عملکرد تامین کننده بر اساس خط پایین سه گانه(نگاه سه بعدی)

مقاله با ترجمه با عنوان "رویکرد چند معیاره فازی برای اندازه گیری پایداری عملکرد تامین کننده بر اساس خط پایین سه گانه " را در این قسمت دانلود کنید.

Abstract

Sustainable supply chain management has received much attention from practitioners and scholars over the past decade owing to the significant attention given by consumers, profit and not-for-profit organizations, local communities, legislation and regulation to environmental, social and corporate responsibility. Sustainable supply chain initiatives like supplier environmental and social collaboration can play a significant role in achieving the “triple bottom line” of social, environmental, and economic benefits. Supplier selection plays an important role in the management of a supply chain. Traditionally, organizations consider criteria such as price, quality, flexibility, etc. when evaluating supplier performance. While the articles on the selection and evaluation of suppliers are abundant, those that consider sustainability issues are rather limited. This paper explores sustainable supply chain initiatives and examines the problem of identifying an effective model based on the Triple Bottom Line (TBL) approach (economic, environmental, and social aspects) for supplier selection operations in supply chains by presenting a fuzzy multi criteria approach. We use triangular fuzzy numbers to express linguistic values of experts’ subjective preferences. Qualitative performance evaluation is performed by using fuzzy numbers for finding criteria weights and then fuzzy TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) is proposed for finding the ranking of suppliers. The proposed approach is illustrated by an example

چکیده

مدیریت زنجیره تامین پایدار، با توجه به دقتی که مصرف کنندگان، سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی، جوامع محلی، قوانین و مقررات به مسئولیت محیطی، اجتماعی و سازمانی معطوف داشته اند، توجه زیادی از متخصصان و محققان در طول دهه گذشته جلب کرده است. طرح های زنجیره تامین پایدار مانند همکاری زیست محیطی و اجتماعی تامین کننده می توانند نقش مهمی در دستیابی به مزایای اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی"خط پایین سه گانه " ایفا کنند. انتخاب تامین کننده نقش مهمی در مدیریت زنجیره تامین ایفا می کند. به طور سنتی، سازمان ها هنگام ارزیابی عملکرد تامین کننده، معیارهایی مانند قیمت، کیفیت، انعطاف پذیری، و غیره را در نظر می گیرند. در حالی که مقالات در مورد انتخاب و ارزیابی تامین کنندگان فراوان هستند، مقالاتی که مسائل پایداری را در نظر می گیرند نسبتا محدود هستند. این مقاله به بررسی طرح های زنجیره تامین پایدار پرداخته و مشکل شناسایی یک مدل موثر بر اساس رویکرد خط پایین سه گانه (TBL) (جنبه های اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی) را برای عملیات انتخاب تامین کننده در زنجیره تامین توسط ارائه رویکرد چند معیاره فازی بررسی می نماید. ما از اعداد فازی مثلثی برای بیان ارزش های زبانی ترجیحات ذهنی کارشناسان استفاده می کنیم. ارزیابی عملکرد کیفی با استفاده از اعداد فازی برای پیدا کردن معیارهای وزن انجام شده است و سپس  TOPSISفازی (تکنیکی برای ترتیب اولویت با شباهت به راه حل ایده آل) برای پیدا کردن رتبه بندی تامین کنندگان ارائه شده است. رویکرد پیشنهادی با یک مثال نشان داده شده است.

1-مقدمه
در سال های اخیر، با توجه به بهبود عملکرد اجتماعی و زیست محیطی (پایداری) سازمان ها، تغییر قابل توجهی در تفکر روی داده است (هارت و میلستین، 2003). در نتیجه کاهش سریع منابع طبیعی و نگرانی در مورد اختلاف ثروت و مسئولیت اجتماعی شرکت ها، پایداری، به طور فزاینده ای برای تحقیق و عمل تجاری در طول دهه های گذشته مهم شده است. این نگرانی خود را در قانون گسترش مسئولیت سازمان ها، افزایش توجه در آموزش مدیران در مدیریت پایدار، و توسعه نظریه ای برای حمایت از تصمیم گیری مدیریتی پایدار نشان داده است (دائو و همکاران، 2011). در مدیریت زنجیره تامین، تصمیم انتخاب تامین کننده، یکی از مسائل مهمی است که مدیران عملیات و خرید برای کمک به سازمان ها در جهت حفظ موقعیت استراتژیک رقابتی با آن مواجه هستند. انتخاب تامین کننده و مدیریت را می توان به انواع تامین کنندگان در سراسر چرخه حیات محصول از کسب مواد خام اولیه گرفته تا ارائه دهندگان خدمات پایان عمر محصول اعمال کرد. همانطور که در مطالعات تحقیقاتی مشهود است، ارزیابی تامین کنندگان نیاز به در نظر گرفتن هر دو عوامل محسوس و نامحسوس دارد که همیشه به روشنی تعریف نشده اند...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " رویکرد چند معیاره فازی برای اندازه گیری پایداری عملکرد تامین کننده بر اساس خط پایین سه گانه(نگاه سه بعدی) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رویکرد چند معیاره فازی برای اندازه گیری پایداری عملکرد تامین کننده بر اساس خط پایین سه گانه(نگاه سه بعدی)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Cleaner Production
سال انتشار
2013
کد محصول
1003001
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
990 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1281500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Sustainable supply chain management
Environmental management
Corporate social responsibility

تاریخ انتشار در سایت: 2015-01-17
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید