Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: تشخیص حساب‌های بانکی جعلی با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی

در جوامع فنّاورانه امروزی، با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌ی رسانه و شبکه‌های ارتباطی صورت گرفته است، ابزارهای جدیدی و مختلفی به‌منظور انجام فعالیت‌های جعلی نیز پدید آمده است.

Abstract

In today’s technological society there are various new means to commit fraud due to the advancement of media and communication networks. One typical fraud is the ATM phone scams. The commonality of ATM phone scams is basically to attract victims to use financial institutions or ATMs to transfer their money into fraudulent accounts. Regardless of the types of fraud used, fraudsters can only collect victims’ money through fraudulent accounts. Therefore, it is very important to identify the signs of such fraudulent accounts and to detect fraudulent accounts based on these signs, in order to reduce victims’ losses. This study applied Bayesian Classification and Association Rule to identify the signs of fraudulent accounts and the patterns of fraudulent transactions. Detection rules were developed based on the identified signs and applied to the design of a fraudulent account detection system. Empirical verification supported that this fraudulent account detection system can successfully identify fraudulent accounts in early stages and is able to provide reference for financial institutions

چکیده

در جوامع فنّاورانه امروزی، با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌ی رسانه و شبکه‌های ارتباطی صورت گرفته است، ابزارهای جدیدی و مختلفی به‌منظور انجام فعالیت‌های جعلی نیز پدید آمده است. یکی از روش‌های رایج  جعل، کلاه‌برداری از طریق تلفن ATM می‌باشد. سطح رواج کلاه‌برداری‌های تلفنی ATM  به دلیل جذب قربانیان در جهت  استفاده از مؤسسات مالی و یا ATM برای انتقال پول خود به‌حساب های جعلی می‌باشد. صرف‌نظر از نوع جعلی که بکار گرفته می‌شود، جاعلان  فقط از طریق  حساب‌های جعلی قادر به جمع‌آوری پول قربانیان می‌باشند. بنابراین ضروری است تا بتوان نشانه‌های حساب‌های جعلی را تشخیص داده و بر مبنای این نشانه‌ها بتوان خود  حساب‌های جعلی را نیز تشخیص داد  تا بتوان میزان خسارات ناشی از آن را کاهش داد.

در این مطالعه قصد داریم از قاعده‌ی انجمنی و روش دسته‌بندی بایسان برای تشخیص نشانه‌های حساب‌های جعلی و الگوهای تراکنش‌های جعلی استفاده کنیم. قواعد تشخیصی که بکار گرفته خواهد شد، بر مبنای نشانه‌های تشخیص توسعه‌یافته‌اند و به‌منظور طراحی سیستم تشخیص حساب جعلی بکار گرفته‌شده‌اند. بررسی‌های تجربی نشان داده است که این سیستم تشخیص حساب جعلی می‌تواند به‌طور موفقیت‌آمیزی حساب‌های جعلی را در گام‌های اولیه‌ی آن تشخیص داده و می‌تواند رفرنسی را به مؤسسات مالی نیز فراهم سازد.

1-مقدمه

با بهبودی  فرهنگ و تکنولوژی مدرن، مزایای جدیدی برای جامعه ایجادشده است که باعث تغییر ارزش‌های اجتماعی به سمت  سودمندگرایی  گردیده است. این تغییر به‌نوبه‌ی خود منجر به افزایش ثروت بعضی از افراد از طریق فعالیت‌های جعلی گردیده است.

با توجه به پیشرفت‌هایی که اخیراٌ در حوزه‌ی رسانه و شبکه‌های ارتباطی صورت گرفته است، تکنیک‌های زیادی برای انجام فعالیت‌های مخرب نیز توسعه‌یافته‌اند که منجر به ایجاد روش‌های جدیدی برای جعل گردیده است(فائو، لم، اسمیت 2010). کلاه‌برداری‌های تلفنی ATM را می‌توان یکی از انواع روش‌های معروف جعل دانست. جاعلان با استفاده از مؤسسات مالی و یا ATM ها،  از روش‌های کلاه‌برداری زیادی برای فریفتن و جذب قربانیان در جهت انتقال پول‌های خود به‌حساب های جعلی  استفاده می‌کنند....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " تشخیص حساب‌های بانکی جعلی با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تشخیص حساب‌های بانکی جعلی با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Computers in Human Behavior
سال انتشار
2012
کد محصول
1004665
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






Fraud detection
Data mining
Dummy account
Fraudulent account
ATM phone scams

تاریخ انتشار در سایت: 2015-06-22
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید